2017-05-23, 15:19
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Såhär reagerar man ju jämt, om några månader kommer det vara den bästa och mest självklara förändringen och man kan inte förstå hur kasst det var innan. Men just nu mår jag också lite dåligt.

Visst, men jag upplever fortfarande de förändringar som genomfördes sist som en försämring av forumet.
Aviseringsfunktionen är det enda positiva, i övrigt slog det nog ned mitt flashbackanvändande med säkert 50%.

Utbudet "minskade" kraftigt efter heta ämnen förändringen.
Trådstarter som säkert varit intressanta för en bredare massa försvinner in i forumkategorier knappt någon besöker, eller som huseras av en eller ett par "ämnesägare" som behandlar trådar som om de vore deras husdjur..

Aktuella ämnen är för dåligt uppdaterade och samma trådar ligger alldeles för länge i denna kategori.

Förr presenterades flashbacks innehåll på ett betydligt bredare sätt än idag, såvida man inte tar halva dagen på sig att gå igenom kategori efter kategori och ämne efter ämne som en blind höna.

Idag går jag igenom de kategorier jag vet intresserar mig, vilket i majoriteten av fallen tar kanske fem-tio minuter om man inte hittar något av responsvärde. Mitt dagliga flashbackanvändande för några år sedan var betydligt längre och på sätt och vis mer givande.'

Innehållsmässigt fortfarande Sveriges bästa forum detta till trots.
Citera
2017-05-23, 15:19
Medlem
pok?s avatar
Tycker om det mesta när det kommer till designen. Något jag inte är så nöjd med är att aktuella ämnen endast visar nyheter som default. Tycker den första fliken (och därmed default) borde vara de populäraste trådarna - oavsett om de är nyheter eller inte.

Nåt annat som jag vill se är att bilder kan embeddas direkt i inlägg. Folk som tycker det är irriterande kan få en inställning som blockerar och ersätter det med bildlänken.

Möjlighet till att "gilla" andras inlägg (och se antal gillningar som poäng bredvid inlägget) är även nåt som de flesta andra moderna forum nu har som jag skulle vilja se här med; det motiverar inlägg med bra kvalité.
Citera
2017-05-23, 15:22
Medlem
Inhalators avatar
Totalt omöjligt att navigera i mobilläge, trots enorm telefon.
Citera
2017-05-23, 15:23
Medlem
KeithRichardss avatar
Bra med delforumen upptill! Tack!
Citera
2017-05-23, 15:24
Medlem
Kan rapportera att citat, sök osv högst upp inte syns öht i Internet Explorer 11, vilket är det som används på denna stadens bibliotek.
Citera
2017-05-23, 15:26
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Skulle vilja se en funktion där jag kan spara/stjärnmarkera/favoritmarkera enskilda inlägg, inlägg som man vill kunna hitta igen lätt igen, och då inte hela trådar.

Många klagar på mobilanpassnings gränssnittet - är det inte möjligt att ha en inställning om man vill att sitt konto ska visas i mobil/platte-version eller för dator?
Citera
2017-05-23, 15:28
Medlem
SvartaBjorns avatar
Först och främst ett stort tack till Teknikerna som gjort ett jättejobb att byta plattform utan större problem!
Tack även för de snabba ändringar som redan implementerats (jag har fått "Prenumerationer" på övre raden ).

På min önskelista finns dock fortfarande:

1. Lättare att se texten/symbolerna på övre raden (grå text på svart botten fungerar inte något vidare).
Kanske hjälper det att ändra till "bold"?

2. Alla smilies fungerar fortfarande inte.

3. Skulle gärna se att "pennan" som indikerar att man skrivit i en tråd ändras till röd.

(Android surfplatta, Chrome)
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Översta med aktuella ämnen syns dåligt eftersom det är svart ram och vit svag text.
Trådar man deltagit i skulle behöva en röd markering eftersom det är svårare att navigera.
Kan man fixa skarpare färg på texten också, så vore det kanon.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att ha "Prenumerationer" i den översta raden skulle vara en bra grej.
Det dök upp nu. Trevligt.
Citera
2017-05-23, 15:29
Medlem
Ordpistolens avatar
Var fan är aktuella ämnen?
Citera
2017-05-23, 15:30
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det krävs ett antal extra klickar för att söka efter något i "detta ämne" och ett antal extra klickat för att via Menyn gå från den här sidan till t.ex. Politik Utrikes eller till något annat.

Kommer ovanstående att åtgärdas?

Sökfunktionen ska förbättras.
Att via menyn hoppa mellan forumen utan extraklick är fixat i desktop.

admin
Citera
2017-05-23, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Totalt omöjligt att navigera i mobilläge, trots enorm telefon.
Ja håller med jätte svårt att klicka på små knappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in