Citat:
Ursprungligen postat av
AnOldBeginning
Nej det är inte mainstream att uppdatera sig av tekniska orsaker.
Fast det är ju inte av tekniska orsaker. Det är för att man vill nå fler användare. Och på så vis dra in mer intäkter på reklamannonser. Annars hade man kunnat sätta ta bort reklamen och sätta upp en donationstjänst, en mätare på donationer och ett mått som indikerar den faktiska kostnaden (+ ev. arvode) för att driva sajten. Så ser vi till att donera tills det fylls, sedan är saken löst (vi gör detta månadsvis/årligen). Grejen är att man vill tjäna
mer pengar. Vilket inte alls är
fel, men det verkar som att du inte förstår att det är det underliggande syftet.
Citat:
Ursprungligen postat av
AnOldBeginning
- Nej, gammalt är inte automatiskt "inte dåligt".
Jag skrev "gammalt är inte dåligt" vilket givetvis inte är samma sak som "gammalt kan inte vara dåligt" vilket du verkar tro dig ha läst, så din invändning här har ingenting med vad jag skrev att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
AnOldBeginning
- Syftet du inte förstår med denna typ av förnyelse står klart och tydligt i förstainlägget och har inget med kommersialism att göra.
Det mest användarvänliga är givetvis att inte förändra det som användare redan känner till.
Om det inte är så att man vill nå så många nya användare som möjligt. Få skribenter på Flashback ser det som ett självändamål, eftersom vi skribenter profiterar på
bra diskussioner medan Jan Axelsson et al. profiterar på skribenter som skriver bra inlägg
som läses av så absolut många som möjligt.
PS. Noterar att jag inte längre kan använda skift+Z och skift+C för att navigera mellan sidorna - en funktion som ett plugin till min webbläsare erbjuder (och som fungerar på nästan alla stora forum). Suck.