2017-05-23, 18:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Sökfunktionen är inte ändrad på något sätt utan fungerar precis likadant som innan. Det är bara en layoutmässig förändring. Vi har alltså inte tagit bort några möjligheter.

Så här såg det ut tidigare:
http://i.imgur.com/jFk9h2R.png

admin4
Men snälla admin4, menar du verkligen att du aldrig använt avancerad sökning?
Har du på allvar aldrig använt (gamla) sökningen på det sätt jag gjort? JAG VET JU att det fungerat förut.

Förövrigt går det inte att klicka på tilläggs-smileysarna, det händer inget när man klickar på dom.
Citera
2017-05-23, 18:10
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är det inte dags att ta bort möjligheten att ha en signatur? Vad är de egentligen till för och hur förhöjer det användarvänligheten att ge folk möjlighet att ha signaturer?

Jag tycker det är extremt störande när folk har signaturer som både är trams och off topic i sin natur men ändå ska man behöva se dem i varannat jävla inlägg.
Du kan ta bort det under kontrollpanelen->redigera alternativ, så du tvingas inte se det.

Kunna se fler inlägg än 40 per sida, och högre standardvärde när man inte är inloggad hade varit fint. 15 inlägg per sida känns väldigt 1997 och klaustrofobiskt.

Kunna sa bildlänkar direkt i tråden när man klickat i klickat i länkvarningsboxen under kontrollpanelen.

Om det inte redan var ändrat...
Test 1, jpg ren länk: http://i.imgur.com/sd0L6UF.jpg
Test 2, jpg inom img-brackets: [img]http://i.imgur.com/sd0L6UF.jpg[/img]
Test 3, gif ren länk: http://i.imgur.com/IHQ3Vpk.gif
Test 4, gif inom img-brackets: [img]http://i.imgur.com/IHQ3Vpk.gif[/img]

edit: fungerar inte, dags att fixa. Rensa upp lite i kontrollpanelen vore på sin plats också hehe. "Visa bilder (inklusive bifogade bilder och bilder i ['IMG]-kod)." har stått där sedan finska vinterkriget och flashback har aldrig haft stöd för img-kod (iaf sista 10 åren).
Senast redigerad av AnOldBeginning 2017-05-23 kl. 18:12.
Citera
2017-05-23, 18:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är ytterst svårt att läsa texten.
Storleken på texten är för liten i mobilen. Även med glasögonen på.
Byt tillbaka.
Citera
2017-05-23, 18:13
Medlem
PappaPundares avatar
Helt jävla värdelös design!

Tror de flesta skulle uppskatta om ni bytte tillbaka omgående. Ni kommer fan förlora aktiva medlemmar.
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wether
Får ni också huvudvärk av den nya designen? eller är det jag som är känslig?
Skulle precis skriva samma sak. Har normalt sett aldrig ont i huvudet men nu värker det bra bakom ögonen.
Är det typsnittet som gör det kanske? Känns rätt hoptryckt och svårläst.
Citera
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag tror att man skjuter sig lite i foten med detta. Gammalt är inte dåligt och nytt är inte axiomatiskt bra. Flashback hade en tidlös design som funkade lika väl för 10 år sedan som idag. Jag tycker att den nya är svårnavigerad (sektioner är inte tydligt avgränsade) och jag förstår inte alls syftet med denna typ av förnyelse annat än kommersialism. Flashback faller mer och mer för mainstream-beteenden och kommer genom detta förlora sin roll och ersättas av någon annan sajt.

Det ironiska är att tänket alltid är detsamma. "Vi måste förnya oss för att vara konkurrenskraftiga." Verkligheten är precis motsatsen.
Citera
2017-05-23, 18:15
Medlem
Luxuss avatar
Tycker det känns urtjusigt och blir nog jättebra! Verkar skala bra på paddan också. De med för liten text kan väl bara öka storleken i webläsaren?

när man i översiktenb över alla delforum trycker på minustecknet för att dölja subforum borde väl minuset ändras till ett plustecken så att man ser att man kan expandera det? Nu är det kvar som ett minustecken. Säkert nån som kommenterat redan.

Hejja Hejja! Lägg nu till funktionen om att man kan sortera bort valda subforum ur nya inlägg så kommer jag att posta en kexchoklad till admin1-6

Edit: ni som gnäller på att designen e ny. Den har ju ändrats ett par gånger - man vänjer sig alltid efter ett tag och det mesta brukar faktiskt va bättre

Edit2: nu har även jag fått huvudvärk.
Senast redigerad av Luxus 2017-05-23 kl. 18:40.
Citera
2017-05-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Skulle precis skriva samma sak. Har normalt sett aldrig ont i huvudet men nu värker det bra bakom ögonen.
Är det typsnittet som gör det kanske? Känns rätt hoptryckt och svårläst.

Ja och färgerna
Citera
2017-05-23, 18:18
Medlem
Madiskens avatar
Alltid svårt i början att vänja sig vid ändringar. Detta blir nog bra. Skulle dock inte vilja ha loggan centrerad, lägg den till vänster istället. Centrerade saker är rätt 2010...
Citera
2017-05-23, 18:18
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Raden där dom olika ämnena stod (under svarta randen) försvann helt plötslig. Hur får jag tillbaka det?

Detta undrar också jag över! Det var så bra när ämnesraden låg kvar även när man scrollade. Mycket trist att det blev ny design, när den gamla var så bra och lättöverskådlig.
Citera
2017-05-23, 18:19
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror att man skjuter sig lite i foten med detta. Gammalt är inte dåligt och nytt är inte axiomatiskt bra. Flashback hade en tidlös design som funkade lika väl för 10 år sedan som idag. Jag tycker att den nya är svårnavigerad (sektioner är inte tydligt avgränsade) och jag förstår inte alls syftet med denna typ av förnyelse annat än kommersialism. Flashback faller mer och mer för mainstream-beteenden och kommer genom detta förlora sin roll och ersättas av någon annan sajt.

Det ironiska är att tänket alltid är detsamma. "Vi måste förnya oss för att vara konkurrenskraftiga." Verkligheten är precis motsatsen.
- Nej, Flashback hade knappast varit så populärt idag om det det fortsatt endast var en papperstidning - ditt argument faller pannkaka.

- Nej de kommer inte tappa användare. De har nästan monopol.

- Nej det är inte mainstream att uppdatera sig av tekniska orsaker.

- Nej, gammalt är inte automatiskt "inte dåligt".

- Syftet du inte förstår med denna typ av förnyelse står klart och tydligt i förstainlägget och har inget med kommersialism att göra.
Citera
2017-05-23, 18:23
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Får ni också huvudvärk av den nya designen? eller är det jag som är känslig?

Det nya typsnittet verkar sätta bokstäverna tätare ihop. Det gör det svårläst och jag måste erkänna att även jag känner mig ansträngd i skallen efter ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in