2017-05-23, 17:43
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Night shift på Mac är rätt trevligt om man ska köra en maratonsittning på flashback, nästan ett måste när man surfar från mobilen innan sovdags, men jag använder det även dagtid på min macbook.

Skulle vara super. Har det i luren med men inget i datorn. Hoppas det dyker upp något likvärdigt tema för oss överkänsliga
Citera
2017-05-23, 17:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Titta längst upp, sökfunktionen finns där.

Screenshot: https://anonimag.es/i/sok0fce7.png
Inte det jag frågar efter, se alla mina inlägg i detta ämne - om du nu kan! Som man kunde förr!
Citera
2017-05-23, 17:46
Medlem
GormDenGamles avatar
När jag använder mobilen, skulle jag vilja kunna bläddra fram mer än en sida i en tråd.
Citera
2017-05-23, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag håller med föregående, det ÄR för ljust elr ljusgrått och vitt snarare, Svårt för oss med dålig syn och elr känsliga ögon.
Kanske ögat vänjer sig så småningom? För vi lär ju inte kunna påverka något.

Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Jag hoppas Admin märker att fler vill ha det... Jag har alltid använt det mörkaste temat, det är 100 ggr skönare för ögonen.

Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Det är för jävla LJUST! Jag KRÄVER ett lite mörkare tema, Den här jävla vitheten sticker i mina känsliga ögon! Tycker ej heller om att sidan är anpassad för jävla bögmobiler...bara jävla bögar och fjollor som surfar i en liten fjollig telefonjävel.

Men för satan i helvete då MÖRKARE TEMA NU! Det gör ju ont i ögonen för fan era jävla rövhål.
Grattis för fan...nu har ni sabbat flashback för mig och gjort mig på dåligt humör.
Har ni ens läst tråden?
Både Admin och Tekniker har svarat att mörkt tema är på G.

Sitt ner.
Citera
2017-05-23, 17:48
Medlem
Christopher.s avatar
Tycker designen är snygg och stilren, dock är man van vid gamla utseendet, tar tid att avvänja sig.
Citera
2017-05-23, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag gillar den nya designen Och som det redan påpekats är det en normal reaktion bland folk att man är emot förändringar (det har med att hjärnan eftersträvar rutiner och vanor i så stor utsträckning som möjligt).
Själv tycker jag inte att en svart border runt inläggen är nödvändig - det skulle utgöra en stor kontrast mot den nya ljusare och modernare looken som forumet äntligen har nu.

Å andra sidan skulle man kunna slänga upp en ljus border som är lite mer beige/grå i färgen än den aktuella bordern.

Ok ne inte svart kanske men åtminstonde grått på sidorna.
Citera
2017-05-23, 17:51
Avslutad
Hur får man de olika kategorierna att ligga vågrätt längst upp?
Som här:
https://anonimag.es/i/sok0fce7.png

Finns det inga andra teman?
Citera
2017-05-23, 17:51
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
När började FB med detta a: för det har jag aldrig använt.Men ok ska testa.
Ingen aning men det funkar i alla fall.
Citera
2017-05-23, 17:52
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag är inte säker, jag är övertygad. Anledningen till att jag är övertygad är för att historien har en tendens att upprepa sig, och som jag minns så klagade en majoritet förra gången designen och upplägget ändrades. Alla hade helt legitima anledningar och argument för att de kände så, men efter en tid så vände opinionen och de flesta gillade den nya bättre än den gamla. Jag är alltså övertygad, inte säker, att så kommer att ske den här gången också.

Fast det har ett symbolvärde att Flashback ser ut som Internet gjorde på den tiden det fortfarande var bra. Överblick, lätt åtkomligt, mycket info på liten yta utan scroll = här försöker man inte manipulera mig och lägga mig i en bubbla, här kan jag känna mig trygg.
Citera
2017-05-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nu är det säkert 10 år sedan vi slutade använda vBulletin, och istället började utveckla vår egen mjukvara (som fortfarande bygger på vBulletin i grunden). Men på den tiden, när forumet var betydligt mindre, så svarade vBulletin att de inte erbjöd någon support till forum av Flashbacks storlek, och att mjukvaran inte var byggd för att hantera så många samtidiga besökare. Något år senare blev en av våra tekniker, som utvecklade vår mjukvara, kontaktad av vBulletin och tillfrågad om han var intresserad av att börja arbeta åt vBulletin. Det är möjligt att deras mjukvara är bättre idag. Men samtidigt så har vi byggt massor av funktioner i vår egen kod som vBulletin aldrig kommer att kunna erbjuda, så att byta tillbaka till vBulletin är dessvärre inte längre något alternativ.

admin
Jag köper helt enkelt inte argumentet att flashback skulle vara "för stort för Vbulletin"
Det stämmer inte alls då det finns flertalet stora forum som kör just VB, de har ca 40 000 kunder världen över.

Hade du sagt tex, PhpBB så hade jag förstått dig!
Vbulletin har flera anställda tekniker som ständigt jobbar med att utveckla deras mjukvara och täppa till nya säkerhetshål.

Det kan hända att Vbulletin inte var stabilt på 90-talet det är möjligt, men att påstå att de inte skulle klara av flashback år 2017 är bara ren lögn.

Tror faktiskt VBs anställda tekniker/utvecklare har bättre koll på säkerheten än de ideella tekniker ni har här.
Har själv använt deras mjukvara och i stort sett aldrig haft problem.

Men skitsamma ingen idé att diskutera frågan vidare...
Citera
2017-05-23, 17:54
Medlem
Falafelns avatar
Trevligt! Saknar dock någon slags hover/mouseover-effekt på länkar i aktuella ämnen (m.m.). Detta främst för att när man långklickar på surfplatta/telefon för att "Öppna i en ny flik" så triggas hover-effekten och man får då visuell feedback på att ens knubbiga finger prickat rätt. Nu får man ingen sådan feedback utan får hoppas att det var rätt länk, och var det inte det får man stänga fliken och börja om.

Är det för övrigt inte dags att uppdatera emojisarna också? De får gärna se lika dana ut, men en högre upplösning vore ju inte fel. Nu ser allt modernt ut, men emojisarna är fortfarande fast i och anpassade för en tid där det tog en timme att öppna en bild på internet.
Senast redigerad av Falafeln 2017-05-23 kl. 17:58.
Citera
2017-05-23, 17:55
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Vant mig efter 2 minuter på nya designen. Vilket är ett väldigt gott betyg.
Riktigt skönt att topmenyn går att använda när man har sidan på halvskärm. Inställningsmeny/citat var alltid precis out of reach på den gamla.

Känns som det är dags att dela upp Aktuella Ämnen och Övriga Ämnen direkt i topmenyn med Aktuella Ämnen och Heta Ämnen.

Kanske för tidigt att komma med funktionsefterfrågan men något jag saknat länge är förklaring på URL-koden, då min hjärna verkar konstant bortprioritera kunskapen om webadressen ska vara mellan "" eller mellan ][
Det är som en USB-kontakt, det blir alltid felvänt första gången man försöker, och man måste editera inlägget
Nu när man trycker på URL: ['URL=""][/url]
Bättre om detta kommer fram när man trycker på URL: ['URL=""]Länk-adressen[/url] eller ['URL="Länk-adressen"][/url] (vilket som nu är rätt)
Senast redigerad av AnOldBeginning 2017-05-23 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in