2017-05-23, 14:24
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
1) klicka på förstoringsglaset
2) klicka på pilen som dyker upp

Då får du dels upp en länk till avancenrad sök där du kan söka på användarnamn och inlägg som tidigare, och dels en rullist där du kan välja att tex söka i detta ämne (dvs aktuell tråd)

Eller är det nått helt annat som fanns för som nu är borta?
Det verkar inte funka. Om jag använder "sök i detta ämne" och sedan söker på mitt användarnamn kommer en helt annan tråd upp.
Citera
2017-05-23, 14:25
Medlem
Sjukt roligt med färgpluttar... Nå... hur mycket mer info får "Admin"-"flashback"-"moderatorer" nu av oss användare? Bara på ett ungefär?
Citera
2017-05-23, 14:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Sjukt roligt med färgpluttar... Nå... hur mycket mer info får "Admin"-"flashback"-"moderatorer" nu av oss användare? Bara på ett ungefär?
Exakt lika stor mängd information som innan.
Citera
2017-05-23, 14:27
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repairman
3. Byt gärna typsnitt, personligen tycker jag att t ex verdana är bättre än helvetica neue.
särskilt viktigt är typsnittet om ni har för mörk bakgrund i text-fälten (vilket jag tycker ni har nu).
Helvetica neue, eller vad det nu är för typsnitt ni har nu, gör att texten tar större plats. På samma utrymme som jag tidigare kunde läsa tre inlägg ryms nu ca två (webb i dator). Ögat/hjärnan uppfattar text snabbare om man slipper scrolla så mycket. Och särskilt i långa trådar - där många skriver snabbt - så är det bra att kunna läsa ikapp snabbt, ogillar då att ha massa luft i onödan.
EX: http://i.imgur.com/Dmau0SA.jpg

Typsnitt kan du väl byta själv i webbläsaren.
Citera
2017-05-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Exakt lika stor mängd information som innan.
Så klart! Men jag tror du förstår frågan.
Citera
2017-05-23, 14:29
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flera har påpekat att sökfunktionen kan bli bättre.
Vi kommer titta närmare på detta, och se hur den kan förbättras.

admin
Fixa gärna färgen för texten av "avancerade sökfunktionen" på mobila plattformar.
Befintliga är katastrof. Länk
Citera
2017-05-23, 14:29
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

admin

En enkel fix är att bara slopa att ha den gömd dvs ta bort CSS-klassen 'hidden' men låt 'hidden-xs' vara kvar.
Citera
2017-05-23, 14:30
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Skojjar du nu? Varför skulle inte Vbulletin inte klara det? Utveckla gärna då det finns forum som är betydligt större än FB som dessutom kör Vbulletin.

Nu är det säkert 10 år sedan vi slutade använda vBulletin, och istället började utveckla vår egen mjukvara (som fortfarande bygger på vBulletin i grunden). Men på den tiden, när forumet var betydligt mindre, så svarade vBulletin att de inte erbjöd någon support till forum av Flashbacks storlek, och att mjukvaran inte var byggd för att hantera så många samtidiga besökare. Något år senare blev en av våra tekniker, som utvecklade vår mjukvara, kontaktad av vBulletin och tillfrågad om han var intresserad av att börja arbeta åt vBulletin. Det är möjligt att deras mjukvara är bättre idag. Men samtidigt så har vi byggt massor av funktioner i vår egen kod som vBulletin aldrig kommer att kunna erbjuda, så att byta tillbaka till vBulletin är dessvärre inte längre något alternativ.

admin
Citera
2017-05-23, 14:31
Medlem
splitfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Duktig idiot.

Försök nu få fram inlägget så som det ligger i tråden, är du snäll.

http://imgur.com/RWxEFuz
Varsågod.
Citera
2017-05-23, 14:31
Medlem
563f7031s avatar
Citat:

admin

På mobilen (använder Safari-webbläsare med iphone) går det inte att trycka sig till sista inlägget i en tråd utan man blir tvungen att gå till första inlägget först och därefter klicka sig vidare till sista inlägget i tråden. Den direkt-länken som finns för datorer bör införskaffas även mobilt.
Citera
2017-05-23, 14:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du får nog förklara bättre. Vad exakt menar du med "ord samt på användarnamn"? Menar du att du i sökrutan vill kunna skriva a:[Username] [sökterm)? Det kan du fortfarande.

* Klicka på sökikonen
* Välj "Detta ämne" Det gör du genom att trycka på pilen som är till höger om sökfältet klickar där det står "Alla forum"
* Välj om du vill visa som ämnen eller inlägg
* Skriv in det du vill söka efter. Testa till exempel a:BigFatCone cmd
Har återigen testat och återigen failar det. Sökträff blir en lång rad med trådar. Det är inte det jag är van vid. Jag vill ha det som jag är van vid.

Att söka I EN TRÅD är fan lika viktigt att kunna göra som annan sökning.
Citera
2017-05-23, 14:32
Medlem
Varför har knapparna blivit så små nu?

EDIT: Texten är också väldigt liten nu jämfört med tidigare. Och nej jag tänker inte börja fucka upp min textstorlek med musen för en sidas skull. Texten är perfekt överallt utom på FB nu.
Senast redigerad av Kratatch 2017-05-23 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in