2017-05-23, 16:40
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men va? Var skriver jag då sökordet???^

IS THE WORLD CRAZY?

Men herredumilde! Du skriver det i textfältet till vänster om förstoringsglaset. Alla andra fixar detta, sitt ner i lugn och ro och försök så klarar du det också.
Citera
2017-05-23, 16:40
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Klockan saknas för mig på desktop men finns på mobil.
Du har inte Laidback-status (medlem sex månader och 200 inlägg).
Citera
2017-05-23, 16:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Klockan saknas för mig på desktop men finns på mobil.

Du har för få inlägg. Jag har för mig att man ska ha laid-back-status; 200 inlägg och 6 månaders medlemsskap för att få "klockan" i desktopläget. Så var det förr. Nån som vet på riktigt kan svara.
Citera
2017-05-23, 16:41
Medlem
bax88s avatar
Är det bara för mig som inte undermenyerna kommer upp när man hovrar med muspekaren över t.ex "Politik"?
Det gäller för Chrome, på Explorer verkar det funka.

Gäller PC då alltså.
Citera
2017-05-23, 16:42
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag tycker den nuvarande strukturen är mycket bättre. Gör det enklare att hitta det man söker. Åtminstone på desktop. Men det är flera som påpekat detta, så ska se vad vi kan göra.

Lovar inget, men ska undersöka saken.

admin

NEJ! Jag har varit inne på detta forum varje dag sedan maj 2008 och jag har ALDRIG haft såhär svårt att hitta det jag söker! Det är en OERHÖRD försämring. Sorry, men det är min åsikt.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Först blev jag rädd när jag såg forumet var annorlunda, använde min Iphone 7. Sen kom jag på ganska omedelbart att funktionerna är mycket bättre. Det går snabbare hoppa mellan exempelvis nyheter och övriga ämnen. Kortfattat mycket bättre och enklare att surfa från min Iphone 7.

En fördel är jag på första sidan från mobiltelefonen ser hur många läsare respektive ämnen har. Det kunde jag inte göra innan och jag tycker det är viktigt veta hur många som läser respektive ämnen.

Nu är jag inloggad från en Acer Chromebook. Jag menar (iaf efter kort användning) att det här är bättre. Det är bra det går att välja mellan nyheter och övriga ämnen högst upp. För då slipper jag skrolla, då jag oftast mest läser huvudrubrikerna och hoppar över ämnen längre ner.

Kortfattat det här är bättre och jag har än inte hittat någon nackdel eller försämring med den nya designen/layouten på forumet. Forumet är också snabbare vilket jag märker och ser som en stor förbättring.
Senast redigerad av Hegamon 2017-05-23 kl. 16:45.
Citera
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men får du även upp andra trådar i sökträffen? DÅ är det något fel på sökfunktionen.
Om jag har valt "detta ämne" så får jag bara upp träffar på inlägg i just det ämnet jag söker i.

För mig så fungerar det alltså precis som det alltid har gjort.
Citera
Medlem
lighten-ups avatar
Jag gillar den nya designen Och som det redan påpekats är det en normal reaktion bland folk att man är emot förändringar (det har med att hjärnan eftersträvar rutiner och vanor i så stor utsträckning som möjligt).

Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
Fixa border kanterna så blir jag nöjd!
Annars ser det nice ut behövdes något nytt!

http://i.imgur.com/gfKpi1P.png

Själv tycker jag inte att en svart border runt inläggen är nödvändig - det skulle utgöra en stor kontrast mot den nya ljusare och modernare looken som forumet äntligen har nu.

Å andra sidan skulle man kunna slänga upp en ljus border som är lite mer beige/grå i färgen än den aktuella bordern.
Citera
2017-05-23, 16:44
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Hur kan du vara så säker på det? Jag tycker många hemsidor som blir "moderna" tappar i användarvänlighet. Mycket pga att det inte känns avskalat och enkelt. Upplever också att moderna hemsidor känns inzoomade.

Men är inte lika missnöjd som jag vanligtvis blir när hemsidor gjort "makeovers", surfar dock på en stationär med större skärm atm.
Jag är inte säker, jag är övertygad. Anledningen till att jag är övertygad är för att historien har en tendens att upprepa sig, och som jag minns så klagade en majoritet förra gången designen och upplägget ändrades. Alla hade helt legitima anledningar och argument för att de kände så, men efter en tid så vände opinionen och de flesta gillade den nya bättre än den gamla. Jag är alltså övertygad, inte säker, att så kommer att ske den här gången också.

Sen har jag ett ganska stort förtroende för Flashbacks webmasters, känns som att de vet vad de gör.
Citera
2017-05-23, 16:44
Medlem
Forzos avatar
Har upptäckt en till väldigt irriterande sak nu. Endast testat via mobil men bör vara lika oavsett plattform.

Om man går in på Aktuella ämnen, trycker sig in på någon annan flik än Nyheter och går in och läser i någon tråd så kommer man högst upp på fliken Nyheter igen när man går tillbaka. Tidigare hamnade man tillbaks precis där man var i listan. Nu måste man dels klicka sig bort från Nyheter igen samt scrolla ner tills man är tillbaka på samma ställe.

Men förutom det så verkar mobilversionen fungera riktigt bra. Bra jobbat!
Senast redigerad av Forzo 2017-05-23 kl. 16:47.
Citera
2017-05-23, 16:46
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur använder man sökfunktionen inne i en särskild tråd? Om jag t.ex. vill söka efter ordet "Flashback" i den här tråden?
Förut gick det ju hur lätt som helst.
Klicka på förstoringsglaset och sedan nedåtpilen.
Citera
2017-05-23, 16:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Precis som vi svarat tidigare i tråden, och som dessutom finns i moderatormeddelandet när man postar ett inlägg:
- Möjligheten finns kvar, precis som innan. Hittas i Kontrollpanelen.
- Sidväljaren ska ses över.
Okej, men sidbredden återställs ju varje gång man stänger webbläsaren. Men det problemet känner ni kanske redan till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in