2017-05-23, 11:57
Medlem
Karmans avatar
Tycker det ser bättre ut. Både tydligare och snyggare. Bra att man delat upp "aktuella ämnen", "nya ämnen. Etc. Tror ev. motvilja beror på ovana.

Det enda jag kan klaga lite på är att Flashback-loggan ser lite "inklämd" ut (mellan reklamen och ämnena).
Senast redigerad av Karman 2017-05-23 kl. 11:59.
Citera
2017-05-23, 11:58
Medlem
swimp78s avatar
Borde man inte kunna välja webversion i mobilen? Jag kör aldrig mobilversion på smartphone. Föredrar överblick
Senast redigerad av swimp78 2017-05-23 kl. 12:05.
Citera
2017-05-23, 11:59
Medlem
Bluebeast72s avatar
Har tema knappen försvunnit eller är jag blind?
Citera
2017-05-23, 11:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Gillar det inte, men kanske bara är så att man bara måste vänja sig. Hoppas man tittar närmare på iden med att låta en välja mellan gamla och nya.
Citera
2017-05-23, 12:00
Medlem
FairyCutes avatar
Jag gillar det! Det syns bättre i mobilen och många bra funktioner som jag saknat i mobilen finns nu med, tex Flashbacksmajlisarna hehe och även funktionen med spoiler.

Men i just mobilversionen saknas mycket (eller så hittar jag det inte bara): PM och kontrollpanelen saknas, likaså min profil och man kan därför bl a inte se citerade inlägg osv.

Andra förslag är att göra något åt sidhanteringen så att man kan välja vilken sida man vill gåntill istället för klickversionen. Sen om jag får vara självisk så kanske kan ni lägga till så att man kan ändra teckenstorlek? Under pollensäsongen är mina ögonen så trötta så att kunna öka storleken skulle underlätta mycket.

Tack alla för allt arbete ni lagt ner! 🌹🍰 ❤

EDIT: Nu kom det i mobilen också! Alltså "Min profil" med allt!
Och Edit 2: Kom på att dom som är närsynta också har nytta av teckenstorleken för då behöver dom inte glasögonen. Så helt själviskt var det inte när jag tänker efter.
Senast redigerad av FairyCute 2017-05-23 kl. 12:05.
Citera
2017-05-23, 12:00
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Typ cmd+b för bold och liknande menar du?
Ja, precis.
Citera
2017-05-23, 12:01
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Kommer titta på detta att kunna hoppa till en specifik sida.

Tills vidare kan du ändra i adressfältet om du vill gå till en sida, /t[trådid]p[sidnummer], bara ändra t.ex. p2 till p50 för att hoppa från sida 2 till 50.
Någon skrev tidigare att det nya bland annat bestod i att ni tekniker får lättare att skräddarsy forumet. Ett personligt önskemål som jag saknar från andra forum är att komma till första olästa inlägg när man klickar på trådtiteln, vore behjälpligt när man följer snabbt växande mastodonttrådar.
Citera
2017-05-23, 12:02
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Har tema knappen försvunnit eller är jag blind?

Teman finns ännu inte till den nya versionen, men det är något som ska komma. Många som saknar natt-temat särskilt.
Citera
2017-05-23, 12:02
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Kommer alltid finnas? Jag vet inte vart du läser men 90%+ i denna tråd totalsågar den nya designen med all rätt.

En vikarie hade kunnat utforma detta bättre.

Tror inte detta kommer gynna sidan direkt.

Folk är inte vana med designen. Har du någonsin sett en fullständig ändring av design på en större sida?

Titta på facebook; Folk var nöjda med designen, sedan bytte de design totalt och folk sågade den designen totalt. Har facebook blivit mindre för det? Nej.

Det är en vanesak.

Om designen stör er får admins lägga in en "gammal-version" i inställningarna, jag tror däremot inte att den gamla designen är responsiv.
Citera
2017-05-23, 12:06
Medlem
ProcioneLavatores avatar
På datorn ser en riktigt bra ut. Men tror det skulle se bättre ut om Flashbackloggan var ovanför reklamen istället.

Önskar dock att man kunde haft den versionen på telefonen. Jag använder inte mobilanpassade sidor och det blir för klottrigt på mobilen.jag gillar när det är mer stilrent och städat. Därför jag aldrig skulle få för mej att börja vara på Familjeliv, haha. Men skönt att man enklare kan komma åt "citerat" via mobilen utan att behlva klicka, hålla in, ladda om, backa och allt.

Trodde först att jag råkat klicka mej in på flashback nyheter eller vad det heter
Citera
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Någon skrev tidigare att det nya bland annat bestod i att ni tekniker får lättare att skräddarsy forumet. Ett personligt önskemål som jag saknar från andra forum är att komma till första olästa inlägg när man klickar på trådtiteln, vore behjälpligt när man följer snabbt växande mastodonttrådar.
I avdelningsöversikten verkar det funka precis så:
(FB) Livsstil

Däremot inte när man kommer ner till de enskilda delforumen.
Citera
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Det känns som om utrymmet för själva forumet krympt. Lister och banners tar större plats. Mycket tomma utrymmen.

På desktop har bredden ökats.
För läsplattor har breddan antingen ökats, eller är samma som innan (beroende på vilken läsplatta man använder)
Mobil-versionen har samma bredd som innan.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in