2017-05-23, 11:51
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Spontant känns det lite väl poppigt. Minns när det var designändring av det mer radikala slaget senast, om minnet inte sviker i samband med byte från .info till .org. Alla, inklusive undertecknad, gnällde käken ur led. Men man vande sig och nu minns jag knappt hur sidan såg ut då.

Så här såg forumet ut 2008:
https://web.archive.org/web/20080303130035/http://www.flashback.info:80/

admin
Citera
2017-05-23, 11:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Aktuella ämnen ser ju förjävlig ut. Texturerna och olika färger på ikonerna gör ju att man tappar intresset direkt. Ser nästan ut som familjeliv. Först tar man bort Flashbacks bästa funktion heta ämnen och nu detta.

Jag antar att det inte kommer finnas en funktion för att få tillbaka gamla?
Vi är rätt många som anser att forumets bästa funktion är att vara en utpost för yttrandefriheten. Håller du inte med om att det är innehållet som är relevant snarare än utseende?
Citera
2017-05-23, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Menar du alltså att dessa "folk och grupper" redan har testat och hört av sig till dig trots att den nya designen funnits i en timme bara?
Självklart. Vadå håller du på och bajsar på dig nu eller? Det finns 7 grupper av vad jag vet som man kan betala pengar till att spåra upp användare. Det finns till och med en sida som är ganska så känd bland er moderatorer och vissa andra medlemmar här som tar emot pengar för att spåra upp personer.

Jag har var i kontakt med den sidan, och jag har förtroende för det dem medger. 1 timma? Säg 15 minuter? Vad hindrar en från att testa exploits och vulnerabilities ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Varken särskilt roligt eller konstigt tycker jag. Hur vi väljer att ge olika användargrupper tillgång till diverse funktioner påverkas givetvis inte av vilken design forumet har. Det är dock inte ämne för denna tråden så ta den diskussioner i relevanta befintliga trådar.

>tycker jag

Är det för att du är en pedant WT svenne eller? Det är ett måste att alla ska kunna ha tillgång till noteringar, men saker och ting blir ju så komplicerat för er etniska töntiga svenskar vad det än gäller.

Och att du skriver följande: ((( Hur vi väljer att ge olika användargrupper tillgång till diverse funktioner påverkas givetvis inte av vilken design forumet har.)))

bevisar bara att ni inte lade till några säkerhetsfunktioner då i samband med den nya designen. Bra det.
Senast redigerad av Svennebajs 2017-05-23 kl. 11:56.
Citera
2017-05-23, 11:53
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vilken skit, krångligt gränssnitt, svårnavigerat o svarsknappen på toppen, gör om tillbaka till det gamla utseendet tack. smilysarna, fler funkar ej
Citera
Tekniker
zzpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Förändringar i all ära, jag kommer inte sluta läsa flashback om designen så ser "fulare" ut, man vänjer väl sig. Antar jag. MEN..Det blir rätt jobbigt om man vill läsa just sida 50 i en tråd med 100+ sidor och måste trycka på "Nästa sida" pilen 50 gånger från sida 1, det måste ni ju förstå ni som ligger bakom den nya uppdateringen? Jag hoppas ni läser detta och fixar det. Ett lugnande svar från en Admin att det kommer ordnas skulle uppskattas, man får snarare en stresskänsla nu av inte längre kunna skumläsa trådar på flashback med bara 1 klick. Nu har ni helt och hållet tagit bort den möjligheten vilket inte är bra alls.
Kommer titta på detta att kunna hoppa till en specifik sida.

Tills vidare kan du ändra i adressfältet om du vill gå till en sida, /t[trådid]p[sidnummer], bara ändra t.ex. p2 till p50 för att hoppa från sida 2 till 50.
Citera
Medlem
Fyfan vad förvånad jag blev när jag öppnade sidan, det här är enormt! Ser bra ut
Citera
2017-05-23, 11:54
Medlem
När man använde mobilen förr var det svårt att se inlägg där man citerats eftersom man bara såg den knappen när man tyckte på en annan länk så att man alltid togs till en annan sida för att ens se "mina citerade inlägg".

I den här nya designen borde det finnas en som länk som man kan nå när man använder sin mobil.
Citera
2017-05-23, 11:54
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bra poäng.
Jag gör en notering om detta, och ser till att det blir fixat.

admin

Jag håller INTE med om detta. Jag trodde faktumet att ens användarnamn ej längre vad synligt implementerades som en säkerhetsåtgärd och var glad när det försvann för några år sedan.

Ibland surfar man på flashback tex på jobbet eller hemma med andra runt om kring sig och då vill jag inte att mitt anändarnamn ska vara synligt.

Att ta reda på det användarnamn man är inloggad som SKA vara dolt bakom ett par klick.
Citera
2017-05-23, 11:55
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Nej tack, ge tillbaka den gamla designen. Eller låt mig åtminstone ändra sidbredden så att det slipper kännas som jag sitter på en mobil när jag faktiskt sitter vid min datorskärm. Det är onödigt och fult med 2 stora gråa borders på kanterna som tillsammans täcker 50% av skärmytan.

Håller med, en massa onödigt 'ingenting' (förutom reklam) täcker sidan. Jag saknar också att man kan få en bättre "hel" överblick över hemsidan. Varför inte en direkt knapp till prenumerationer? Man går liksom mellan prenumerationer & övriga ämnen 'ständigt'!
Citera
2017-05-23, 11:56
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Så här såg forumet ut 2008:
https://web.archive.org/web/20080303130035/http://www.flashback.info:80/

admin

Som på den gamla goda tiden! typ igår...eller innan jag öppna Flashback idag...hur fixar man sidbredd 100% och går inte det, (vad betyder full och fast egentlige??) så fixa det! annars blir jag ledsen på riktigt!
Citera
2017-05-23, 11:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Kommer titta på detta att kunna hoppa till en specifik sida.

Tills vidare kan du ändra i adressfältet om du vill gå till en sida, /t[trådid]p[sidnummer], bara ändra t.ex. p2 till p50 för att hoppa från sida 2 till 50.
Hur oldschool känns inte det o behöva andra i adressfältet då? Det är 2017 o nog borde ni kunna införa gamla sidsystemet även i denna koden så man kan ändra som innan?
Citera
2017-05-23, 11:57
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigalas
Fick denna då jag skulle till sista sidan om terrordådet

Flashback Forum
Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.

XID: 2106751174
Jag har också fått det felmeddelandet av och till men sedan kommit in. Mitt råd är att försöka igen. Problemet är uppmärksammat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in