2017-05-23, 11:09
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi kommer att läsa alla synpunkter, och sedan ta ställning till vilka saker vi bör åtgärda.
Det finns massor av saker att göra, men i början är nog chocken stor för många. Man är van vid en sida, och spontant vill man att det ska vara som det var innan. Detta betyder inte att man nödvändigtvis vill ha det så när man använt den nya designen ett tag.

Så svar på din fråga: Det vet jag inte. Det beror på hur ni användare trivs med den nya formen. Det finns många saker som ska förbättras, och nu ska för försöka lista ut vilka saker som är viktigast att åtgärda. Jag kan troligtvis svara på din fråga bättre om någon vecka.

admin

Snälla, snälla, snälla.... Ta bort dom där fula jävla färg clickarna ifrån Aktuella ämnen, vad fan fyller dom för funktion?

Kanske dags att ta sig till reddit i fortsättningen...
Citera
Medlem
BigFatCones avatar
Jag vill bara flika in att även förra designen hade stöd för att dela på Bookface och även andra sociala medier. Så det är verkligen inget nytt.
Citera
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Hur i helvete loggar man ut om man sitter på mobilen? Seriöst!!!!

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
De tre röda prickarna uppe till höger. Scrolla ner i menyn som dyker upp.
Puss
Citera
Medlem
Somatons avatar
Acceptabel utveckling på alla sätt och utseendet är inget att klaga på.
Det blir bra det här!

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Usel uppdatering, lämnar härmed flashback för gott.

Saknad av ingen. Hej då!
Citera
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netdog
Kan man söka på ord när man väl är inne i en tråd?

Ja. Du väljer alternativet i sökfunktionen.
Klickar på pilen efter sökrutan, och väljer "Detta ämne" i scrollmenyn.

admin
Citera
Medlem
Är ni alla efterblivna? "Hur kommer jag till sista sidan?", Jo du klickar på pilen längst till höger! Måste det stå bokstaverat "sista sidan" för att ni ska fatta?!
Citera
admin4s avatar

Moderatormeddelande

Postat av admin4 2017-05-23, 11:09
Inaktiv Administrator
LÄS DETTA INNAN DU POSTAR!

Admin läser samtliga inlägg i tråden, vissa inlägg kan besvaras m.e.m. direkt men en hel del måste undersökas vidare. Många bra synpunkter och förslag har kommit och de måste struktureras och gås igenom. En tidsplan för implementering av olika åtgärder är omöjlig att ge men admin/tekniker har jobbat med detta sedan den nya designen infördes den 23 maj.

Läs gärna tråden innan ni kommenterar med frågor. Det mesta finns det redan svar på.

Följande saker har vi redan gjorts uppmärksamma på eller är återkommande frågor, och behöver inte kommenteras ytterligare
  • Teman hittar man numera här i Kontrollpanelen: https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions.
  • Sidbredden justerar man i Kontrollpanelen som innan.
  • Sökfunktioner är nu tillbaka på sin gamla plats efter påpekanden.
  • Angående färgerna framför trådar i tex Aktuella Ämnen: Varje tråd är markerad med den färg den aktuella avdelningen som tråden finns i har. Om du hovrar med musen i listen ovan ser de samma färger där (olika färg för olika avdelningar)
  • Prenumerationer: dina prenumerationer finns under nedåtpilen längst till höger i svarta topplisten. För att prenumerera på en tråd klicka på rutan med 3 prickar överst i tråden, till vänster
  • Vi kommer se över sidnumreringen i syfte att göra det lättare att hoppa till en specifik sida.
  • Smileysarna ska också åtgärdas.
  • Att det går att dela trådar/inlägg på Facebook och twitter är inget nytt.
  • Spoilerfunktionen ska fixas
  • Texten på mobila enheter är för liten/hoptryckt. Detta är påpekat flera gånger i tråden.
  • Vi har fått flera rapporter om att det är strul med att lägga ignore eller kompis på folk i deras profiler
  • Utloggning. Rapporter om strul ffa på mobiler/plattor
  • Problemet att man hamnar i "Nyheter" när man läst ett ämne i övriga ämnen och trycker bakåtsteg kommer att åtgärdas.

Om man ställer frågor eller har åsikter om någonting i designen underlättar det för oss om man berättar vad man använder för enhet, t ex PC, platta eller telefon, samt är konstruktiv i sin kritik.

Flashback kommer inte att gå tillbaks till den gamla designen. I och med att hela sidan omarbetats så går det inte att gå tillbaka till en gammal design. Orsaken till omarbetningen är att den gamla sidan gick långsammare, krävde större datamängder för att surfa på den, funkade dåligt på mobiler och hade en kod som var omodern, med konsekvensen att ifall vi skulle ändra något så tog det omotiverat lång tid.
Dock kommer sannolikt något av de kommande Teman likna den gamla rent layout-mässigt.

Ett tips för de som använder PC är att om man minskar fönsterbredden så ser man hur sidan förändras beroende på vad det är för enhet. Det är för att sidan numera är responsiv.

admin4
Senast redigerad av najas 2017-06-08 kl. 18:12.
2017-05-23, 11:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Snyggt och modernt, men "tiwtter" och "facebookikonerna" - "dela i sooooooociala medier", vafan gör dom där?
Eller finns dom för alla, även inte inloggade? Annars blir det lätt "posta ditt anonyma dödsknarksmeddelande" på Facebook. Hör inte hemma här kan jag tycka.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Jag har upptäck en extremt stor svaghet i den nya designen, när man t.ex. vill läsa en stor tråd i "Aktuella ämnen" som har 1 miljon + visningar blir det extremt jobbigt att klicka så att man inte kan skumma igenom sidorna snabbare, förstår ni vad jag menar? Låt säga att man inte hunnit med och uppdaterat sig vid en viss händelse och man vill läsa om det här på flashback, en tråd som redan har 1+ miljon visningar med 200+ inlägg, så blir det rätt jobbigt att komma till en tråd med 100 sidor och bara kunna läsa "1,2, >> (vilket betyder sista sidan)...Innan kunde man skumläsa när det såg ut såhär: Sida; "1,2,3,4,5,6,11, >>" tryckte man då på sida 11, kom andra sidor upp som alternativ: "11, 12, 13,14,15,21, >>"...Det tillåter alltså inte den nya designen överhuvudtaget vilket gör trådar ännu mer svårlästa och man blir på något sätt extremt stressad över att inte kunna kolla igenom en tråd på ett effektivt sätt. Det måste ni ändra, jag brukar för det mesta inte läsa hela trådar utan skumläsa dessa efter händelser..Det är en stor svaghet som ni måste fixa till. Annars är risken stor att man inte läser lika mycket på FB längre..Man blir snarare stressad då.
Senast redigerad av OvissFramtid 2017-05-23 kl. 11:13.
Citera
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Snälla, snälla, snälla.... Ta bort dom där fula jävla färg clickarna ifrån Aktuella ämnen, vad fan fyller dom för funktion?

Kanske dags att ta sig till reddit i fortsättningen...

Funktionen är att färgerna hör till olika delforum. Om du hovrar över delforumen i topmenyn ser du samma färger där.

Håller dock med om att det mest är störande.
Citera
2017-05-23, 11:11
Tekniker
zzpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
På Iphone är det någon bugg (eller så är jag dum i hela huvet)...
När man klickar på de tre punkterna för att komma till PM etc så dyker endast de första ämnesalternativcen upp om man inte håller telefonen liggande (vilket man ju sällan gör) - för då funkar det...
Det ska gå fint att scrolla i den menyn.
Citera
2017-05-23, 11:11
Medlem
Min gamla hjärna blev som havregrynsgröt. Är gammal nog att inse att " jag lär mig nog...".
Jag saknar " Sista sidan " att trycka på. Gick in på " partier och partipolitisk. Sverigedemokraterna i OU. " 4500 sidor att klicka fram en och en tills sista sidan... = min nivå i havregrynsgröten.

Upptäckte sedan dubbelpilen och gav den chansen. Tycker texten är mindre? Jag vet att man kan förstora, men jag vill ha den inom plattans ram.
( Allt var bättre förr...! )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in