2017-05-23, 08:36
Medlem
Är det någon som har koll på när JJ ska höras?

Edit: Idag kompanjonen, exman och JJ
Senast redigerad av diva59 2017-05-23 kl. 09:02.
Citera
2017-05-23, 08:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, algbristen tyder ju på att han inte drunknat i Hjälmaren och slutsatsen kan då bara bli att han inte drullat i själv och råkat drunkna. Han måste ha dött på annat sätt. Detta och övriga indicier ger ju styrka åt åklagarens tes om att han mördats. Därmed är JM nere för räkning.

Vad jag skriver är ju att det finns en blotta i och med att åk inte vet var och hur han dog. Satte han en krabbstjärt i halsen? Återstår att se om damlaget kan få in en rak höger där. Tror egentligen inte det själv. Åk följer en imponerande strategi och har nog fler slag i plan. Men det återstår att se.

Algbristen kommer att få en stor betydelse för utgången det är helt klart, Druid gjorde sitt jobb och Hikes invändningar sänkte hon ju själv med sin avslutning" jag är ju bara lekman" så här har åklagarna det förspänt och bra.

Man får inte räkna bort Fahlander, han verkar knastertorr och tråkig men har en klar strategi och dessutom ett par rävar bakom varje öra, vi får se om han lyckas få JM lika ilsken och upprörd som han fick tyskan i det andra uppmärksammade Arbogafallet.
Citera
2017-05-23, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Är det någon som har koll på när JJ ska höras?

Svärsonen JJ kommer höras idag, troligen senare del av fm.
Citera
2017-05-23, 09:12
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ny dag i paradiset!

Då kör vi då och vi får se om JM sitter som en lobotomerad sjögurka idag igen, det var en hård dag för henne igår och den här dagen lär ju inte bli bättre.

Åklagarna har sin plan klar och följer den väl, det börjar se bra ut även i den här delen gällande A*i,s död, det kommer att bli ännu bättre när mordet på GM och mordförsöket på AM ska avhandlas.

Japp - dag 8 av 23. Inte ens halvvägs. Fem nya vittnen åberopas av AH och det ska ev diskuteras kiselalger. Igen. (Sverige kommer att vara den mest faktaproppade befolkningen på jorden om dessa kiselalger... )
Citera
2017-05-23, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vi vet inte vad som avhandlades bakom de lyckta dörrarna i dag, när AY förhördes. - Avled AP av drunkning/dränkning eller kvävning? - Hur mycket vatten fanns i hans lungor? Vad fanns mer än vatten? - Vad utvisar tarminnehållet? - Vilka hypoteser finns betr. någon blå (av)färgning mellan framtänderna i överkäken? - Vid andra obduktionen fanns inget vatten kvar, men hur mycket uppmättes vid den första? - Det behövs mer fakta i målet, men den undanhålls tills vidare: alla obduktionsfynd har inte redovisats.

Så mycket står dock klart: AP har inte drunknat i Hjälmaren. - Kan han ha kvävts av egna uppkastningar - och i så fall under vilka omständigheter?

Det verkar ju gå att få ut protokollet i alla fall, SVT visade bild på den utvidgade så de har säkert fått ut den.
Så här rapporterade SVT igår:
"I obduktionsprotokollet står även att "alkoholberusning kan ha bidragit till dödsfallets uppkomst" och att "den rättsmedicinska undersökningen inte har kunnat klargöra orsaken till drunkningen varför dödssättet bedöms som oklart".

Jag tror att åkl gjorde en "uppsäkring" med att lägga till kvävning om Hikes kommer drar det här med Akis hjärta etc. Jag tror Ybo sagt att obd talar för drunkning.
Citera
2017-05-23, 09:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Japp - dag 8 av 23. Inte ens halvvägs. Fem nya vittnen åberopas av AH och det ska ev diskuteras kiselalger. Igen. (Sverige kommer att vara den mest faktaproppade befolkningen på jorden om dessa kiselalger...)

Yes, nu får vi en liten hint om hur Hikes har tänkt sig försvaret, vittnet hon hade igår var ju inte mycket att hänga upp i julgranen, nu är det dags att kavla upp blusärmarna och ta i lite grann om hon ska lyckas med sitt uppdrag.

Hopplöst läge i och för sig men i den här delen kan ju hon nå en viss framgång men det ser faktiskt bättre ut än vad jag trodde det skulle göra, Druid gjorde sitt jobb.
Citera
2017-05-23, 09:17
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att du blandat ihop honom med han som var ute och åkte bil med MR dagen före mordet på Göran. Han lär ha åkt hem till sjuk mamma i Afghanistan (eller möjligen Iran, jag minns inte).

ok, så kan det vara,
finns det bild på jj?
Citera
2017-05-23, 09:20
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
ok, så kan det vara,
finns det bild på jj?

Han har flera fb med lite olika namn. Här är en:
https://www.facebook.com/imran.ali.129142
Citera
2017-05-23, 09:21
Medlem
Är det någon som vet vilka som liverapporterar idag?

Svt är igång (https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet),

Men Excessen är om möjligt ännu segare idag än igår så jag misstänker att det inte blir något från dem idag. Aftonhoran gav väl upp efter första dagen när GW inte längre dök upp för att brumma, frusta och sucka i live-tv och VLT skall ha betalt...
Citera
2017-05-23, 09:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defilibrator

Men Excessen är om möjligt ännu segare idag än igår så jag misstänker att det inte blir något från dem idag. Aftonhoran gav väl upp efter första dagen när GW inte längre dök upp för att brumma, frusta och sucka i live-tv och VLT skall ha betalt...

Prova den här, den är bra.

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/live-08-30-mordmisstankta-42-aringen-infor-ratta/
Citera
2017-05-23, 09:22
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defilibrator

Tyckte att expressen igår var urusel så idag floppar jag mellan svt och e-kuriren.

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/live-08-30-mordmisstankta-42-aringen-infor-ratta/
Citera
2017-05-23, 09:25
Medlem
Tack för Ekuriren, båda två som svarade!

Håller med om expressen, tror journalisten satt och somnade sista två timmarna, det gick långsammare och långsammare och sedan avslutade han liverapporteringen åtminstone 10 min innan svt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in