Citat:
Läkaren körde fel och anlände till platsen kring kl. 13.00. Han kryssade i sitt formulär 13.30. - Antag att AP avled 22.00. Han har då varit död i 15 - 15,5 h. - Men antag i stället att han varit död i ett dygn. I så fall avled han c:a kl. 13.00. Han har då precis hunnit SMS:a sin syster betr. blomvattning; nästa aktivitet från hans sida är ett SMS 13.19 - och det blir hans sista. - JM ringer honom (eller hans mobil) kl. 13.35 och pratar 21 sek. Sedan är det märkvärdigt tyst från AP:s sida - om man undantar de enligt NL "konstiga" chattmeddelanden hon fick motta.Detaljer i stora drag
Även om det kan vara svårt att se skogen för träd så tycker jag att detaljerna bygger det här fallet i hög grad. En liten detalj i dag var att läkaren som kom till Granliden efter Akis död uppskattade att Aki varit död i "minst tio timmar" enligt förhör i FUP.
I dag sa han:
"Jag uppskattar att han varit död i 12-24 timmar, sa läkaren."
Om jag uppskattar läkarens ankomsttid till ca 11.00 så blir tidsintervallet för då döden inträffade
ca 11.00 till 23.00 på fredagen.
Kom ihåg att detta är en ungefärlig uppskattning.
Sista livstecknet från Aki, om det nu var från Aki, var när han spelade Jalat alta 21:19.
Med flera osäkerheter är 21:19 – 23:00 ett möjligt tidsintervall för när döden inträffade.
–
Även om det kan vara svårt att se skogen för träd så tycker jag att detaljerna bygger det här fallet i hög grad. En liten detalj i dag var att läkaren som kom till Granliden efter Akis död uppskattade att Aki varit död i "minst tio timmar" enligt förhör i FUP.
I dag sa han:
"Jag uppskattar att han varit död i 12-24 timmar, sa läkaren."
Om jag uppskattar läkarens ankomsttid till ca 11.00 så blir tidsintervallet för då döden inträffade
ca 11.00 till 23.00 på fredagen.
Kom ihåg att detta är en ungefärlig uppskattning.
Sista livstecknet från Aki, om det nu var från Aki, var när han spelade Jalat alta 21:19.
Med flera osäkerheter är 21:19 – 23:00 ett möjligt tidsintervall för när döden inträffade.
–
Koden till AP:s mobil kunde JM. AP:s mobil med alla filmer och de massor av kort JM påstod att AP tagit med sin mobil har aldrig sett dagens ljus - och naturligtvis inte heller mobilen.
Skulle AP göra sig helt ren så när som på 36 kr (13 öre vid aug månads slut) utan att göra en överföring till sitt personkonto? - Det var vad som återstod när han slagit in sin betalkortskod för 3 kassar proppfulla med mat, blöjor, ljuslyktor, 1 kg kaffe mm. - Hur var det nu? - Skulle han - eller skulle han inte - frivilligt ha följt med till sommarstugan..?