Citat:
Ursprungligen postat av
DenSvartaListan
Jadu, varför ska han säga att dom erkänt? Vad tror du själv om den saken? Blir mörkrädd.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigersonHolmes
Varför skall han säga att de har erkänt? Utredningen har ju inte fokus på att få detta till domstol, utan att få ett avslut. Att inte behöva leta efter några fler gärningsmän. Målet är ju inte att dra bröderna till domstol.
Jag är inte övertygad om att ett erkännande var målet ens, utan en berättelse som stämmer bäst i förhållande till all information och desinformation som förekommer i utredningen.
Vet ett litet barn skillnaden på berätta och erkänna egentligen?
Det var ju min fråga som var retorisk. Därför har jag bara svaret på den omvända frågeställningen, varför man inte skall eftersträva erkännande från barn i låga åldrar.
Att få ut ett erkännande av barn i den här åldern hade antagligen inte gått alls eller gjort att bröderna tagit mycket stor skada i förhör. Som jag skrev tidigare, om det inte finns en förståelse från barnet rörande skillnaden mellan berättande och erkännande, vad är vitsen då att försöka forcera fram det. Man kan inte dra det hur långt som helst.
Fantastiskt att det fortfarande finns personer som inte förstår skillnaden mellan att få ett avslut på en utredning och att skapa underlag för en rättegång.
Men oavsett kan det förstås skötas mer eller mindre bra, det är en annan fråga.
Tänd lampan så slipper du bli mörkrädd.