2017-05-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Det här med att dom sagt att domm lekte fiske leken....Och det skulle har orsakat Kevins död.finns det någon sanning i det

Nej. Kanske skall tilläggas att pojkarna inte fick vara vid sjön, Kevin var dessutom rädd för vatten.
Citera
2017-05-22, 22:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMA-mannen
Anders kan vara ett helt annat namn. Inte Robert, inte Marius och Mattias.

För mig står det mesta nu helt klart.
Borde ju ha förstått detta för många år sedan. Men allt klickade plötsligt. Svor när jag kom på allt. Är verkligen bara offer i denna sörja....

..
Oj, det låter som om du fått en Lidners-knäpp ( ni får slå upp det ) Så du kom plötsligt på hur allt gick till och vem som bär skulden! Med namn och allt!? Då undrar vi ju nyfiket vilka pusselbitar du fick på plats?
Citera
2017-05-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Var den inte på 6,000 sidor, låter saftigt men inte omöjligt. Kan de fått den från Rolf?

Låter hafsigt, om du frågar mig. Blir inte så imponerad av citaten ur artikeln heller, de påstår saker rakt ut bara.
Skulle vilja veta hur de fick ut FUP-en.
Citera
2017-05-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Låter hafsigt, om du frågar mig. Blir inte så imponerad av citaten ur artikeln heller, de påstår saker rakt ut bara.
Skulle vilja veta hur de fick ut FUP-en.

Nej det fanns inte så mycket matnyttigt i den "granskningen".
Citera
2017-05-22, 22:09
Medlem
Det låter enormt konstigt att så mkt ur FUPen har kommit ut!
Funkar inte sekretessen - hur är det med de obligatoriska MEN-bedömningarna - dom som ska skydda individers privatliv?
Undrar vem som har ansvaret?
Citat:
Verkar vara ganska snabbt jobbat - vilken tidnings reportrar är det som gått igenom FUPen?
Är den offentlig eller har de fått ut den på något annat sätt?
Om du har en länk skulle det vara bra.
Citera
2017-05-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Ja,fortfarande Och? Skulle det vara konstigt som anhörig? Nått man trott i 20år..

Men som han säger av 1300 förhör är det bara bröderna som sett nåt?
Citera
2017-05-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det låter enormt konstigt att så mkt ur FUPen har kommit ut!
Funkar inte sekretessen - hur är det med de obligatoriska MEN-bedömningarna - dom som ska skydda individers privatliv?
Undrar vem som har ansvaret?

Va det inte sekretess för att skydda killarnas identitet? Nu har ju Dan dragit ut de i ljuset
Citera
2017-05-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Men som han säger av 1300 förhör är det bara bröderna som sett nåt?

En 12-åring hade erkänt att han varit med när Kevin dog?

http://www.expressen.se/gt/12-arig-pojke-erkande-var-med-nar-kevin-mordades/
Citera
2017-05-22, 22:13
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Verkar vara ganska snabbt jobbat - vilken tidnings reportrar är det som gått igenom FUPen?
Är den offentlig eller har de fått ut den på något annat sätt?
Om du har en länk skulle det vara bra.
Dom har fått den av Sandberg. Deras redovisning stämmer i princip med vad vi hört/läst tidigare, utom förhören med Weine. Det var förmodligen dessa som Sandberg läste upp för Expressen innan del 3, när han bjöd in dom till sin lägenhet, där FUP:n låg utspridd i vardagsrummet.
Expressen har naturligtvis inte haft en chans att gå igenom det material som tog månader och år för SVT/DN på 6000 sidor plus alla videoinspelningar
Expressen hatade att vara trea på bollen och måste hitta något eget
http://www.expressen.se/gt/qs/berattelsen-om-den-kritiserade-kevin-utredningen/
Citera
2017-05-22, 22:14
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
”Efter DN:s och SVT:s avslöjanden har våra reportrar gått igenom förundersökningsmaterialet.” (Text: Federico Moreno / Daniel Olsson)

Citat:

Den 26 augusti – tre dagar efter att Christian nämnt händelsen i ett av polisens videoförhör – beskriver Weine precis var han står i hallen då Christian kommer in "och sade något om att 'Kevin flyter i vattnet'."

Den 2 september frågar polisen ut honom igen. Och han står fast vid vad han ska ha hört. Flera gånger frågas han ut om varför han inte i tidigare förhör eller i olika kontakter med polisen sagt något om vad Christian sagt. De radar upp förhörstillfällena då den så viktiga uppgiften inte nämnts.

Weines svar är varje gång att han måste ha förträngt det Christian berättat.
..................

Jag kan inte tolka ovanstående på annat sätt än att Christian måste ”ha sett något” som han försökte förmedla.
Det är väl inte så konstigt!? Det var ju därför de åkte till polisen, för att pojkarna skulle berätta vad de (tyckte sig) ha sett. Problemet är ju i den kedjan att datera uppgifterna. Och allt som sagts efter att förhören kom igång kan vi stryka streck över. I Dokument Inifrån sägs att det var 6 dagar efter händelsen, då har hela Arvika pratat om det här och allt som barn säger är påverkat av omgivningen. En annan tidsangivelse är att familjerna hörde skrik när de for iväg på fisketuren.
Citera
2017-05-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMA-mannen
Så mobbad var han dock inte tror jag. Dock hade han själv blivit utsatt för sexuellt våld som liten mm. Och är nog lindrigt förståndshandikappad. Någon hjälpte honom till Norge den gången - är jag säker på. Märkliga är att jag igår kollade upp honom och hans släkt och han har bytt efternamn sedan den tiden. Ett likn namn som släktingarna men ändå olika från dem. Skumt. Är inte killen som figurerar i tråden med tillhörande domslut. Men jag är till 99% säker på att det är gärningsmannen.

Då är det väl med stor sannolikhet våldtäktsmannen - kan vara en god anledning till att ändra lite på namnet

Personligen känner jag ingen empati med människor som ger sig på barn
Dessa pedofiler kan vara hur trasiga som helst och upplevt så mkt elände i sin barndom men det är ingen anledning eller ursäkt för att göra likadant själv

De allra flesta människor har ett val i livet och känner man den minsta empati då upprepar man inte det man själv varit utsatt för som barn

Och om det nu var en tonåring som dödade Kevin så var det ingen lek som gick överstyr
Citera
2017-05-22, 22:15
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Var den inte på 6,000 sidor, låter saftigt men inte omöjligt. Kan de fått den från Rolf?
Det är omöjligt att göra på max 3 veckor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in