Citat:
Förlåt, skulle varit tydligare. "Anders" är allså det namn som enligt Hjelmgren-rapporten uppgavs av C och R i förhör att de sett.
(Sen gick poliserna igenom alla Anders, och hittade bland dem den sexualstörde, hämmade, 12-åringen som de fiskade med. Enligt Sandberg/Hjelmgern alltså.)
Det kan då endera betyda att namnet Anders egentligen var "Robert" - som vi ser dem säga i Dokument inifrån.
Eller så var det något annat namn - vi kanske inte fått se dem säga det namnet som Rolf syftar på... I så fall kan det ju vara vad som helst... Marius eller Mattias t ex. Men det är inte så intressant, eftersom C och R inte hade någon koll. Det C sa från början var ju bara att de sett Kevin med äldre pojkar "den dagen", vilka har inte framgått, men jag tror inte de sa "Robert" initialt - utan efter mycket press.
Jag tror personligen det var namnet Robert som Rolf yrar om i rapporten men kallar för "Anders". Men vi vet ingen Robert antar jag? Om inte den norske pojken som flydde till Norge efter våldtäkten (som kan vara den GW menar, eller så finns fler i FU) heter Robert? Ingen verkar veta...
(Sen gick poliserna igenom alla Anders, och hittade bland dem den sexualstörde, hämmade, 12-åringen som de fiskade med. Enligt Sandberg/Hjelmgern alltså.)
Det kan då endera betyda att namnet Anders egentligen var "Robert" - som vi ser dem säga i Dokument inifrån.
Eller så var det något annat namn - vi kanske inte fått se dem säga det namnet som Rolf syftar på... I så fall kan det ju vara vad som helst... Marius eller Mattias t ex. Men det är inte så intressant, eftersom C och R inte hade någon koll. Det C sa från början var ju bara att de sett Kevin med äldre pojkar "den dagen", vilka har inte framgått, men jag tror inte de sa "Robert" initialt - utan efter mycket press.
Jag tror personligen det var namnet Robert som Rolf yrar om i rapporten men kallar för "Anders". Men vi vet ingen Robert antar jag? Om inte den norske pojken som flydde till Norge efter våldtäkten (som kan vara den GW menar, eller så finns fler i FU) heter Robert? Ingen verkar veta...
Anders kan vara ett helt annat namn. Inte Robert, inte Marius och Mattias. De hade inget med detta att göra men fanns inom 500 m från brottsplatsen vid ungefär samma tidpunkt. Namnet är idag inlämnat till polisen med en massa uppgifter, det blev bra fart på dem idag i alla fall så de verkade ta det seriöst. Vi får se vad det leder till men får väl höra av mig igen om jag inte ser något resultat. De verkade inte på något sätt tro att bröderna hade något med detta att göra längre så det var riktiga poliser jag pratade med.
För mig står det mesta nu helt klart. Hoppas verkligen polisen gör vad man ska med detta nu så det kan bli en riktig lösning på detta tillslut. Och den som har gjort det kommer inte få något straff idag antar jag utan det viktigaste är ett klargörande av händelsen. Han har nog burit med sig ett ordentligt trauma hela sitt liv som är ett straff i sig. Hela allt är fruktansvärt tragiskt. Tror heller inte tanken var att döda Kevin utan det blev så i situationen som uppstod. Har rivit upp mycket känslor i Arvika detta fall, igen. Det jag är mycket besviken på är mig själv, att jag inte tänkt i de här banorna förut. Borde ju ha förstått detta för många år sedan. Men allt klickade plötsligt. Svor när jag kom på allt. Är verkligen bara offer i denna sörja....
..