2017-05-22, 20:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Göran Lambertz skriver bland annat följande:

http://goranlambertz.se/jag-anklagar/
" I andra delar av detta förhör säger pojken bl.a. följande, som inte visades (citaten är inte exakta eftersom jag skrev när jag fick texten uppläst för mig, en del är också utelämnat, texten kan komma att preciseras senare)..."
Tja om inte han heller är riktigt exakt, kan komma att ändra sig och har utelämnat en del, varför skulle man tro på Lambertz !
Citera
2017-05-22, 20:42
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tack för lite redigt tänk. Fattar att ingen vet säkert vem som mördade Kevin, utom Rolf Sandberg då förstås Att vi är lite förvirrade här i tråden beror på många anonymiserade "M" och hänvisningar kors och tvärs, vore lättare om vi försöker skriva klarspråk.
Anders-ungarna tolkar jag som Andersson i efternamn, kan det stämma? Robert Andersson - fanns det någon sådan?
Om alla tar för solklart att vi snackar misstankar - inte anklagelser - så blir det lite lättare.
Den hämmade 12 åringen - har vi något namn på honom?

Förlåt, skulle varit tydligare. "Anders" är allså det namn som enligt Hjelmgren-rapporten uppgavs av C och R i förhör att de sett.
(Sen gick poliserna igenom alla Anders, och hittade bland dem den sexualstörde, hämmade, 12-åringen som de fiskade med. Enligt Sandberg/Hjelmgern alltså.)

Det kan då endera betyda att namnet Anders egentligen var "Robert" - som vi ser dem säga i Dokument inifrån.

Eller så var det något annat namn - vi kanske inte fått se dem säga det namnet som Rolf syftar på... I så fall kan det ju vara vad som helst... Marius eller Mattias t ex. Men det är inte så intressant, eftersom C och R inte hade någon koll. Det C sa från början var ju bara att de sett Kevin med äldre pojkar "den dagen", vilka har inte framgått, men jag tror inte de sa "Robert" initialt - utan efter mycket press.

Jag tror personligen det var namnet Robert som Rolf yrar om i rapporten men kallar för "Anders". Men vi vet ingen Robert antar jag? Om inte den norske pojken som flydde till Norge efter våldtäkten (som kan vara den GW menar, eller så finns fler i FU) heter Robert? Ingen verkar veta...
Citera
2017-05-22, 20:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Göran Lambertz skriver bland annat följande:

[url]]

Vissa uppgifter är efter utredningen är avslutad, och förhörsutskriften han hänvisar till kanske är den som Sandberg aldrig bandade? Som Sandbergs privata förhör som enbart är ett litet referat till i FU?
I alla fall står det så här på Lambertz sida att han fått det uppläst för sig. Jaha, varför inte i dokumentformat? Att han dessutom skriver om uppgifter som tillkommit efter utredningen slutat och som ingår i den nya återupptagna utredningen är kanske inte så jäkla bra.

Citat:
(citaten är inte exakta eftersom jag skrev när jag fick texten uppläst för mig, en del är också utelämnat, texten kan komma att preciseras senare):
Ett satans ofog är vad det är.
Citera
2017-05-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
När detta skedde för nitton år sedan minns jag att man beskrev alla tre pojkarna som vinddrivna och socialt utsatta. Minns inte i vilka medier jag läste detta, men i alla fall inte kvälls(slask)tidningar eftersom jag inte läste sådana.
Man gavs intrycket att de tre barnen tävlat om en (suspekt) pappas/bekants gunst. Den lille lockige Kevin skulle ha tillkommit i gruppen relativt nyligen, mannen/pappan skulle ha tappat intresset för de två andra och istället gullat med lille Kevin. Tyckt om att ha honom i knäet, skänkt honom en ny cykel (där fick jag pedofil"feeling" minns jag, och antagligen inte bara jag). Bröderna skulle kallblodigt ha dödat Kevin på grund av svartsjuka.
Just jag funderade inte så mycket på fallet den gången, men såna här rykten spreds alltså.

Fantasifulla reportrar kan smutskasta och svartmåla en stackars familj med katastrofala följder. Hur kändes det för anhöriga att läsa sån smörja? Man kan nog hamna på psyket för mindre.

Det var Kevins mormor som gav honom den röda cykeln, inte Weine, fastän jag är väl medveten om att den felaktiga uppgiften florerat.
Citera
2017-05-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Den här 14 åriga barnvåldtäktsmannen, var det RS som höll i den utredningen? Finns det någon substans i detta erkännande, finns det dokumenterat?

Nej, det var en åklagare som höll i förundersökningen och pojken erkände i princip omgående att det var han som förgripit sig på 3-åringen. Förundersökningen fortsatte ytterligare en tid efter det, men sedan överlämnades ärendet till Socialtjänsten då han bara var 13 (nästan 14) år vid brottstillfället.
Citera
2017-05-22, 20:56
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vissa uppgifter är efter utredningen är avslutad, och förhörsutskriften han hänvisar till kanske är den som Sandberg aldrig bandade? Som Sandbergs privata förhör som enbart är ett litet referat till i FU?
I alla fall står det så här på Lambertz sida att han fått det uppläst för sig. Jaha, varför inte i dokumentformat? Att han dessutom skriver om uppgifter som tillkommit efter utredningen slutat och som ingår i den nya återupptagna utredningen är kanske inte så jäkla bra.

Ett satans ofog är vad det är.

Det verkar väl inte direkt vederhäftigt att en jurist återger delar av något han får uppläst för sig och alltså inte borde kunna gå i god för själv. Helt sanslöst faktiskt.
Citera
2017-05-22, 20:57
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej, det var en åklagare som höll i förundersökningen och pojken erkände i princip omgående att det var han som förgripit sig på 3-åringen. Förundersökningen fortsatte ytterligare en tid efter det, men sedan överlämnades ärendet till Socialtjänsten då han bara var 13 (nästan 14) år vid brottstillfället.
Tack, har vi namn på den killen?
Citera
2017-05-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om du anser att Eva bör idiotförklaras för att hon mådde dåligt och vistades på vuxenpsyk, varför lägger Du då fokus där?

Förklara då istället Weines detaljerade vittnesmål den 26 augusti.

Eller menar du att även Weine skall ses som otillräknelig?

I inlägget du citerar – men givetvis har klippt bort merparten av – framgår inget om vad jag anser annat än att man kastar sten i glashus när man anklagar en annan skribent för att manipulera och konstruera sanningen i samma inlägg som man själv ljuger om fakta.

Att Eva innan det att hon lades in på psyket skulle ha bekräftat att Christian nämnt något om Kevins död redan samma dag som han mördades är en lögn. Det är en lögn oavsett om jag anser att Eva bör idiotförklaras eller inte och det är en lögn oavsett om Weine bekräftat samma sak innan dess att han lades in på psyket eller inte. Det är en lögn oavsett hur irrelevant man än anser den vara.

Vart kan jag ta del av Weines detaljerade vittnesmål från den 26 augusti?
Citera
2017-05-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
"Men, han är ändå inte helt övertygad att bröderna är oskyldiga.

– Det märks att det är plågsamt för barnen, men av 1 300 som blev förhörda i utredningen var det bara bröderna som visste någonting. Så att de har sett någonting eller varit delaktiga tycker jag är en självklarhet."

Kevins morbror tyckte inte polisen gjorde nåt bra jobb, men han tycker det är en självklarhet att de varit delaktiga eller sett nåt... hmm

Ja,och,vadå "hmm.."?
Citera
2017-05-22, 21:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Nånstans sitter en barnamördare med ont i magen nu...
Har någon Kevins dåvarande adress, vill gärna kolla på kartan hur det ser ut?
Citera
2017-05-22, 21:19
Medlem
Exebulars avatar
Det trollet Lambertz inte fattar är att hans vapenbroder SÅC:s förhörsmetoder har förstört samtliga förhör i hela utredningen. Det finns inget att hämta i dom, nada. Hur kommer pallarna plötsligt in i bilden t ex och vem nämnde dom först, barnet eller förhörsledaren?
Citera
2017-05-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nånstans sitter en barnamördare med ont i magen nu...
Har någon Kevins dåvarande adress, vill gärna kolla på kartan hur det ser ut?

Björns v 13 A
671 33 Arvika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in