Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Tack för lite redigt tänk. Fattar att ingen vet säkert vem som mördade Kevin, utom Rolf Sandberg då förstås

Att vi är lite förvirrade här i tråden beror på många anonymiserade "M" och hänvisningar kors och tvärs, vore lättare om vi försöker skriva klarspråk.
Anders-ungarna tolkar jag som Andersson i efternamn, kan det stämma? Robert Andersson - fanns det någon sådan?
Om alla tar för solklart att vi snackar misstankar - inte anklagelser - så blir det lite lättare.
Den hämmade 12 åringen - har vi något namn på honom?
Förlåt, skulle varit tydligare. "Anders" är allså det namn som enligt Hjelmgren-rapporten uppgavs av C och R i förhör att de sett.
(Sen gick poliserna igenom alla Anders, och hittade bland dem den sexualstörde, hämmade, 12-åringen som de fiskade med. Enligt Sandberg/Hjelmgern alltså.)
Det kan då endera betyda att namnet Anders egentligen var "Robert" - som vi ser dem säga i Dokument inifrån.
Eller så var det något annat namn - vi kanske inte fått se dem säga det namnet som Rolf syftar på... I så fall kan det ju vara vad som helst... Marius eller Mattias t ex. Men det är inte så intressant, eftersom C och R inte hade någon koll. Det C sa från början var ju bara att de sett Kevin med äldre pojkar "den dagen", vilka har inte framgått, men jag tror inte de sa "Robert" initialt - utan efter mycket press.
Jag tror personligen det var namnet Robert som Rolf yrar om i rapporten men kallar för "Anders". Men vi vet ingen Robert antar jag? Om inte den norske pojken som flydde till Norge efter våldtäkten (som kan vara den GW menar, eller så finns fler i FU) heter Robert? Ingen verkar veta...