Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
[/b]
Den bollen tar jag om du kan berätta var du sett eller hört om tonåringen som våldtog 3-åringen - att han erkände att han såg mordet på Kevin?
Jag har bara läst lösryckta saker om detta, jag spekulerar och lägger lite pussel av allt lösryckt jag fångat upp via tråden, Dokumentären, samt av det GW skrev idag.
Jag hade för mig att Marius skulle vara bosatt i Norge, men det är inget jag är säker på, det jag lägger pussel kring är Marius som är norskt namn, att tonåringen som dömdes 1999 flydde till Norge, vilket tyder på Norskt sammanhang, samt att denne skulle bo i Norge idag, det är därför jag far efter denne Marius, bor han i Sverige eller Norge?
Eller är 12 åringen 98 som 99 var 13 en tredje person, Mikael Vickenfelt, eller en fjärde person?
Jag fick i alla fall sammanhanget klart för mig att Marius och Mattias var de som sågs av C med Kevin, det var det som C:s vittnesmål handlade om från början, och så vitt jag vet var det de enda huvudmisstänkta innan bröderna blev huvudmisstänkta. Eller fanns denne 12-åring med i det gänget?
Vad GW brukar säga är att den skyldige finns alltid i utredningen.
Det har ändå sedan jag följt denna tråd sedan första avsnittet skrivits väldigt lite om denne då 1998 12-åring, saker faller mer på plats när det gäller denne person, i alla fall så som GW förklarade saken.