2017-05-21, 20:23
Medlem
ikaros2008s avatar
Fan, hittar inte en vettig källa på att sista vittnet såg Kevin 1730. Har ku läst det flera gånger på flera ställen. Någon som har en bra källa?
Citera
2017-05-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
1. Ambulanspersonal har så vitt jag vet inte rätt att dödförklara (det ska läkare göra), och ska därför försöka uppliva tills de kommit fram till sjukhuset.

Tack, då är den frågan besvarad. Man kan så klart undra över hur mycket kroppen påverkades av återupplivningsförsöken.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-05-21 kl. 20:40.
Citera
2017-05-21, 20:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Inte bara världsunikt, utan omöjligt om du frågar mig.

Den tvärsäkerhet som du uppvisar brukar bara återfinnas bland dem man lite elakt kallar för ”idioter”. Men du kan förstås utgöra ett undantag.
Citera
2017-05-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
Jag får inte riktigt ihop det. Kriminellt.com skriver om denna Vickerfält som enligt texten greps hösten 2013. Född -86.

Vem är då det här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/domd-pedofil-greps-igen?lokalmeny=1

Skrivet av svt nyheter 28:e feb 2013, och handlar om en man 25 år gammal, och således född -88. Vem är denna person?

Ja det är otroligt att det verkar finnas så många pedofiler i området.

Den person som är född 1986 och då var 12 år 1998 verkar vara fotfetischist om man läser domen:

Citat:
”YoungLove*8*”: Under kontot ”YoungLove*8*” har det funnits två delade
mappar, varav den ena varit ”Task”, densamma som delats ut från kontot
”Scott8600”. Lösenordet för nedladdning från ”Task” har varit ”youmayenter”. Här
har det funnits fem utdelade undermappar ”Boys”, ”Cartoon”, ”Feet”, ”Girls” och
”vids” och totalt 366 undermappar.
Källa:
http://kriminellt.com/wp-content/uploads/2014/12/michael-vickerfalt-dom-B_3927-13.pdf

Tittar man på hans prenumerationer på Youtube verkar han gilla fiske. https://www.youtube.com/channel/UCHJltTPA6OuknX-dwK-3DFQ

En möjlighet är att en pedofil fotfetischist tog av Kevin sandaler och strumpor. Och anledningen till att gärningsmannen befann sig i närheten av lastpallarna skulle kunna vara för att fiska. Eller låtsas fiska i närheten av en lekplats? Eller säga till Kevin att de ska gå och fiska vid lastpallarna. Förmodligen blev Kevin kvävd/strypt för att han skrek.
Citera
2017-05-21, 20:32
Medlem
bpjans avatar
Det stör mig förresten att Dag Andersson från dåvarande Rikskriminalen var i Arvika och hjälpte dem att bygga upp organisationen. Han brukar ha extremt bra koll och är ansedd som en av Sveriges bästa förhörsledare. Någon journalist borde ta ett snack med honom och få hans bild av utredningen.
Citera
2017-05-21, 20:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den tvärsäkerhet som du uppvisar brukar bara återfinnas bland dem man lite elakt kallar för ”idioter”. Men du kan förstås utgöra ett undantag.

Hur tänker du nu?
Så om du tvärsäkert påpekar att grisar inte kan flyga är du en idiot? Jösses.
Citera
2017-05-21, 20:46
Medlem
MMA-mannens avatar
Är faktiskt själv ganska säker på, fast alltid med en bakdörr öppen. Att jag nu ikväll vet vem killen som bragde livet av Kevin faktiskt är.

Tror själv det inte var meningen att han skulle ha ihjäl honom men det blev så under övergreppet som han tänkte utföra. Killen har själv blivit utsatt för sexuellt våld som liten och gjorde så vid minst ett senare tillfälle. Traumatiserad. Tror han var ca 13 år vid tillfället, han är nog lindrigt utvecklingsstörd - har inga bevis för detta men tror nog de flesta skulle hålla med om detta. Flera saker som jag inte tänker ta upp här stämmer nu och det var den första jag tänkte på för några år sedan då jag blev tveksam på om dessa två pojkar verkligen skulle klarat att utföra det som stod i Sandbergs rapport.

Om det nu är så är det hela mycket tragiskt för alla parter och inget man önskar vore sant.

Jag kommer kontakta de nya utredarna om detta så snart som möjligt.
Citera
2017-05-21, 20:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YatzyHolmberg
Ja det är otroligt att det verkar finnas så många pedofiler i området.

Den person som är född 1986 och då var 12 år 1998 verkar vara fotfetischist om man läser domen:

En möjlighet är att en pedofil fotfetischist tog av Kevin sandaler och strumpor. Och anledningen till att gärningsmannen befann sig i närheten av lastpallarna skulle kunna vara för att fiska. Eller låtsas fiska i närheten av en lekplats? Eller säga till Kevin att de ska gå och fiska vid lastpallarna. Förmodligen blev Kevin kvävd/strypt för att han skrek.

Den här har inte med detta att göra och det är inte den som GW syftar på som begår våldtäkt på en 3 åring 1999. Sluta häng och släng ut bara utan att först veta om det verkligen är någon substans i det hela. Och den som är aktuell då är inte 12 år vid Kevins mord.
Citera
2017-05-21, 20:52
Medlem
Citat:
De lekte "Power Rangers" och fattade inte att en människokropp dör av liknande "behandling". Det behövdes alltså varken logik, uthållighet eller slughet. I fallet Kevin behövdes samtliga egenskaper. Är det verkligen så svårt att räkna ut själv?? Jösses.

Jag har svårt att räkna ut att det behövdes logik, uthållighet och slughet i Kevin fallet, ja. För att man ska kunna fastslå det, måste man veta vad som hände. Och jag tror ingen vet exakt händelseförlopp, mer än mördaren själv. Alla andra har bara mer eller mindre fantasifulla gissningar. Att du anser att dina åsikter/gissningar är logik och alla som inte tycker som dig är idioter, får dig bara att framstå som arrogant och osympatisk. Du har allt att vinna, om du försöker lära dig att resonera utan att se ned på de du pratar med.
Citera
2017-05-21, 20:58
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Den här har inte med detta att göra och det är inte den som GW syftar på som begår våldtäkt på en 3 åring 1999. Sluta häng och släng ut bara utan att först veta om det verkligen är någon substans i det hela. Och den som är aktuell då är inte 12 år vid Kevins mord.

Hur gammal var han då?
Den som begick våldtäkten -99 sägs ju varit 13 år då?
Citera
2017-05-21, 21:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Hur tänker du nu?
Så om du tvärsäkert påpekar att grisar inte kan flyga är du en idiot? Jösses.

Jösses är en eufemism för Jesus, ett ålderdomligt sätt att uttrycka egen förvirring. Du börjar bli tämligen tröttsam med dina ständigt återkommande underdrifter. RS et consortes lyckades lura en nation i nästan 20 år. Inte ens när RS står hos Hasse Aro och berättar att bröderna var utstuderade mördare reagerade någon.

Min fråga till dig blir då: Vad kan man säga om den samlade svenska befolkningen?
Citera
2017-05-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMA-mannen
Är faktiskt själv ganska säker på, fast alltid med en bakdörr öppen. Att jag nu ikväll vet vem killen som bragde livet av Kevin faktiskt är.

Tror själv det inte var meningen att han skulle ha ihjäl honom men det blev så under övergreppet som han tänkte utföra. Killen har själv blivit utsatt för sexuellt våld som liten och gjorde så vid minst ett senare tillfälle. Traumatiserad. Tror han var ca 13 år vid tillfället, han är nog lindrigt utvecklingsstörd - har inga bevis för detta men tror nog de flesta skulle hålla med om detta. Flera saker som jag inte tänker ta upp här stämmer nu och det var den första jag tänkte på för några år sedan då jag blev tveksam på om dessa två pojkar verkligen skulle klarat att utföra det som stod i Sandbergs rapport.

Om det nu är så är det hela mycket tragiskt för alla parter och inget man önskar vore sant.

Jag kommer kontakta de nya utredarna om detta så snart som möjligt.

Bra att du ska kontakta utredarna, om det stämmer hoppas det finns tillräcklig bevisning för en fällande dom så fallet kan lösas på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in