Citat:
Klart han bluffar. Det är han som styrt och ställt hela vägen"Man kan inte berätta om saker man inte sett" - ungefär så säger Christian. Men förhöret fortsätter ändå.
Det skulle vara bra om det blev något slags sanningskommission, man vill veta t.ex vems idé det var att berätta för barnen om Kevins skador på halsen (Harryssons egen, eller Christianssons?)
Christiansson förnekade att han hade sett de förhör med Robin som visades i TV. Är det troligt att han inte sett dem, bluffar han?
Det skulle vara bra om det blev något slags sanningskommission, man vill veta t.ex vems idé det var att berätta för barnen om Kevins skador på halsen (Harryssons egen, eller Christianssons?)
Christiansson förnekade att han hade sett de förhör med Robin som visades i TV. Är det troligt att han inte sett dem, bluffar han?
När sedan Sandbergs slutgiltiga förhör hålls och där barnen ”erkänner” är av någon outgrundlig orsak inte inspelningsapparaturen igång. Var det i detta förhör som Sandberg gjorde som minnesprofessorn föreslagit? Minnesprofessorn hade föreslagit att 5-åringen skulle konfronteras med en lögn om att storebror, 7 år gammal, hade erkänt och berättat om mordet på Kevin.
De här två gentlemännen borde kunna åtalas för någon form av ett pågående rättsövergrepp eller grov psykisk misshandel eftersom övergreppen mot de två ”misstänkta” fortgår.
Jag blir sällan riktigt upprörd men varje gång den inbilske minnesprofessorn uttalar sig blir jag upprörd och förbannad i mitt innersta.
Efter att ha sett det tredje programmet med tårar i ögonvrån blir jag än mer upprörd över hur denna uppblåsta minnesprofessor tillsammans med Sandberg förmått flera poliser, som borde begripit bättre, att agera på ett fullständigt horribelt sätt. Jag kräver att dessa två orakel, Sandberg och Christianson, vingklipps ordentligt eftersom deras självgodhet förstör mer än vad de tillför.
De två förhörsledarna, Forsman och Harrysson, gör idag avbön men skadan är ju redan skedd och de två framstår som nyttiga idioter. Hur återställer man polisens förtroende för de inblandade och hos medborgarna?
Det värsta är dock att ingen av de inblandade, Sandberg och Christianson, kommer att få en smäll på fingrarna för att de förstört två småpojkars liv, två familjers liv och sist men inte minst förmodligen låtit en mördare gå fri.
Denna självgoda minnesprofessor som gång på gång skjuter sig själv i foten utan att detta uppmärksammas eller på något sätt åtgärdas.
Denna uppblåsta minnesprofessor borde nu få ta konsekvenserna av sitt handlande gärna tillsammans med Rolf Sandberg. De andra inblandade poliserna får nog anses vara offer i samma utsträckning, om än inte i samma grad, som femåringen och sjuåringen.
Nu har det dykt upp ytterligare fall där minnesprofessorn haft ett avgörande inflytande och snart måtte han ha fyllt sin bägare tills det rinner över och då är det banne mig dags att granska alla ärenden där hans ”sakkunskap” gjort skillnad. Fy f-n vad jag mår dåligt efter att ha sett detta.
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/debatt/49247-alla-brottsfall-som-minnesprofessorn-har-varit-inblandad-i-maste-granskas/