2017-05-21, 20:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Men kom igen, vilka tar Laul på allvar? Mannen som hävdar att tränarna inte gör så stor skillnad och som ville att ramsan låt han dö skulle förbjudas på svenska läktare samtidigt som han gör bort sig fullständigt i filmerna Firman släppte för ett tag sen.

Kort och gott är han en pajas.
Citera
2017-05-21, 20:04
Medlem
Segern mot Östersund blev dyrköpt kan man konstatera och Tinnerholm hade behövts mot Eliasson. Riktigt pissigt att förlora den här matchen.
Citera
2017-05-21, 20:05
Medlem
Otroligs avatar
Skön vinst i Malmö! Lite turlig men det var å andra sidan inte så att Malmö hade speciellt många fler heta lägen än oss. Tramsigt för övrigt att påstå att det skulle ha varit frispark vid kvitteringen.
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men kom igen, vilka tar Laul på allvar? Mannen som hävdar att tränarna inte gör så stor skillnad och som ville att ramsan låt han dö skulle förbjudas på svenska läktare samtidigt som han gör bort sig fullständigt i filmerna Firman släppte för ett tag sen.

Han tyckte att Pelle Olsson borde ha varit kvar i Djurgården...säger liksom allt om honom. Som sagt en riktig pajas som bara är ute efter att provocera.
Citera
2017-05-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du har fått bra svar från andra användare. Idag var dessutom Thor tillsammans med Skoglund Sirius bästa spelare.

Ifråga om Malmö så är de fortsatt guldfavoriter.

Malmö är guldfavoriter, med all rätt. Stommen är tillräckligt bra för att, hyfsat enkelt, ta guld. men förhoppningvis lugnades hybrisen och övertron till vissa spelare. Dock är jag tveksam till det mtp att det trots allt var andraplacerade Norrköping och inte... AFC eller något.

Delar av MFFs trupp är inte tillräckligt bra i min mening.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Jag tar inte honom på så stort allvar, ville mest rikta fokus på något annat än MFF och kontrollera så att mitt fotbollsöga inte var helt felinställt.
Citera
2017-05-21, 20:15
Medlem
simonvps avatar
Klart godkänd första halvlek, andra underkänd trots att Sirius inte skapar jättemycket. Skönt att vi plockade bort Sarfo rätt bra. Undrar om MFF-matchen gjorde sig påmind i andra för det såg väldigt trött ut.

Vill vara lite försiktig med att hylla Mikkelsen tills vi visar att vi kan vara mer spelförande. Nuvarande taktik är inte jättesvår, om än effektiv och framförallt skön för hjärtat

Sen är det ju inte hans fel att Pa Dibba ena dagen bränner tolvhundra lägen eller att Ögat ger bort mål och poäng till motståndaren stup i kvarten, det förstår ju jag också. Hade vi varit med i toppstrid hade jag gett honom 5/5, nu när vi är stabila i mitten kan jag inte ge mer än 3/5 faktiskt.
Citera
2017-05-21, 20:16
Medlem
Korders avatar
Från sju poäng efter till ett poäng efter på ett par minuter. Jävligt härligt. Nu har vi tre raka matcher på Parken, läge att koppla greppet.

Intressant inledning på Allsvenskan för övrigt. Väldigt många lag som varit relativt svårslagna hittills. 10 stycken som bara torskat max 2 matcher.
Senast redigerad av Korder 2017-05-21 kl. 20:19.
Citera
2017-05-21, 20:32
Medlem
DikTs avatar
Helt OK med en poäng borta mot Sirius, men lite surt att vi inte vann efter en riktigt bra första halvlek.
Sirius skapade f-n knappt en het chans på hela matchen (målet inräknat).

Tycker det var riktigt dålig känsla på presskonferensen av Kim.
Att säga att det är en matchavgörande domartabbe, bara för att inte Paulssen får rött är sinnessjukt enligt mig (solklart gult tycker jag eftersom det var helt oavsiktligt). Det är ett jävla gnäll på domarna generellt tycker jag. Dags för tränare och spelare att fokusera mer på den egna prestationen, där kan man snacka om matchavgörande misstag rätt ofta...
Citera
2017-05-21, 20:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Helt OK med en poäng borta mot Sirius, men lite surt att vi inte vann efter en riktigt bra första halvlek.
Sirius skapade f-n knappt en het chans på hela matchen (målet inräknat).

Tycker det var riktigt dålig känsla på presskonferensen av Kim.
Att säga att det är en matchavgörande domartabbe, bara för att inte Paulssen får rött är sinnessjukt enligt mig (solklart gult tycker jag eftersom det var helt oavsiktligt). Det är ett jävla gnäll på domarna generellt tycker jag. Dags för tränare och spelare att fokusera mer på den egna prestationen, där kan man snacka om matchavgörande misstag rätt ofta...

Håller med i stort. I övrigt var dansken rak och ärlig på PK:n även om jag inte håller med om allt. PK:n i sin helhet. http://www.unt.se/unt-tv/?clip=4657931

Tolle var det förresten. Inte Kim Bergstrand.
Citera
2017-05-21, 20:44
Medlem
nygards avatar
Bitter förlust. Kraftigt spelövertag (ffa i andra halvlek), kändes som att peking spenderade väldigt lite tid på vår planhalva och vi har 19-7 i avslut. Det här är en sån match vi ska vinna 9 av 10 gånger. Förbannat dåligt fokus vid hörnorna.

Från 7 poängs ledning i tabellen till 1 poäng på bara två minuter.. fotbollen är bra sjuk ibland.
Citera
2017-05-21, 20:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Håller med i stort. I övrigt var dansken rak och ärlig på PK:n även om jag inte håller med om allt. PK:n i sin helhet. http://www.unt.se/unt-tv/?clip=4657931

Tolle var det förresten. Inte Kim Bergstrand.

Aha, tog för givet att det var Kim. Tack.
Citera
2017-05-21, 21:05
Medlem
Rosenberg måste var den gnälligaste och minsta människan i allsvenskan?
Citera
2017-05-21, 21:08
Medlem
MrSkargards avatar
Borde båda Norrköpings mål ha dömts bort? En del malmöiter påstår det i diverse sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in