2017-05-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phare555
Ok, då är det så i just ditt liv, men jag tror inte att det är så rent generellt eftersom det som sagt blir ÄN MER känselbortfall om penis är stympad. På med en kondom ovanpå detta faktumet, och det är inte svårt att sätta sig in i vad resultatet blir av det.

Sedan ska man som sagt inte glömma att problemen är större eller mkt större när den stympade mannen är äldre än den/de killar som du har haft sex med. (om det inte är så att du har haft sex med gubbar, vill säga. Men även om så skulle vara fallet så är det en sak hur det är för dig, och en annan sak hur min åsikt är vad gäller hur det är rent generellt. F.ö. hänger jag väldigt bra med i olika debatter och ämnen).

Då har jag haft väldig tur med dessa (gissningsvis) 50 partners då.
Jag ska ta mig tid någon dag och titta i denna tråd: (FB) Ingrepp vid trång förhud (omskärelse)
Lär ju finnas en del användare som haft sex både med och utan förhud. Ska bli intressant att se vad de skriver.

Äldre män tänker jag inte uttala mig om för det stämmer det du skriver, jag har ingen erfarenhet av dom.
Citera
2017-05-17, 22:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Fortfarande ett stort känselbortfall, och idiotiskt att låta sig påverkas av vad ens partner tycker om ens könsorgans sexighet (helt oavsett om man har kuk eller fitta).
Håller med!
Och det är väl därför dessa män utan förhud är kåtare än kaniner och stoppar in kuken var helst det går, så fort tillfälle ges. De är desperata efter att känna något.
Det där med att kvinnor skulle tycka omskurna kukar är sexigare än vanliga, köper jag inte heller. Men de kvinnor jag lägrat, eller eventuellt haft dessa diskussioner med, har nog inte haft så stor erfarenhet av de omskurnas kukar ...
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-05-17 kl. 22:03.
Citera
2017-05-17, 22:10
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Fortfarande ett stort känselbortfall, och idiotiskt att låta sig påverkas av vad ens partner tycker om ens könsorgans sexighet (helt oavsett om man har kuk eller fitta).

Går man emot vetenskap och logik, så kan man börja hävda precis vad som helst.

Vet inte vem det är du argumenterar emot? Folk får väl göra vad de vill med sina könsorgan, och just omskurna kukar är något som många tjejer tycker är snyggt så har inga problem med att dudes gör det av den anledningen, precis som jag gillar tjejer med silikontuttar.

Och nej, inte ett stort känselbortfall, men jag kan ju bara tala för mig själv.
Senast redigerad av handtralala 2017-05-17 kl. 22:54.
Citera
2017-05-18, 23:00
Medlem
Jag tror att det är en "trolltråd" Ingen kille skulle gå till vårdcentralen och be att remiss till en urolog el kirurg för att klippa bort förhuden för att e tjej sa till honom det.
Börje, jag vill att du fixar kuken. Jaha? Ja,den ska skäras om så den blir sexigare annars blir det inget.
Citera
2017-05-20, 03:47
Medlem
SkepticalHippos avatar
Flera inlägg raderade. Notera att trådens ämne inte är enskilda användares syn på fenomenet omskärelse utan mer övergripande.

/Mod
Citera
2017-05-20, 03:51
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag har aldrig haft sex med någon som har varit omskuren, mer än att jag varit med män som gjort ingrepp vid förhudsförträngning eller vad det nu kallas. Det är inte en full omskärelse som jag förstår det utan viss förhud finns fortfarande kvar.

Jag ser inget positivt med att man omskär småpojkar av religiösa anledningar. Om det sker delvis omskärning på grund av medicinska orsaker så må det såklart vara hänt och jag tycker varken eller försämrar den sexuella upplevelsen för mig som kvinna.
Citera
2017-05-21, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Japp och det vi kommit fram till är att den försämras.

Innerst inne ångrar du ditt val att omskära dig. Det är därför du militant påstår att både vetenskapen har fel och att folk som menar att de blivit mindre känsliga efteråt också har fel. Enligt dig är allt en lögn bara för att du ska känna dig lite bättre med din omskurna kuk.
Vetenskapen har fel ja, samtidigt som den har rätt, precis som med allt annat. Sedan är det nog närmare 0% som ångrar ingreppet i efterhand, eller har du några exempel?? Man gör ju ingreppet av en anledning.
Citera
2017-05-21, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigTampong
Vetenskapen har fel ja, samtidigt som den har rätt, precis som med allt annat. Sedan är det nog närmare 0% som ångrar ingreppet i efterhand, eller har du några exempel?? Man gör ju ingreppet av en anledning.
Men att göra det ingreppet som vuxen för att ens (galna) tjej önskar det, är absolut vansinne.

Vad ska han sedan göra om han träffar någon annan tjej, och hon vill tvärtom: sätta fast klädnypor i huden och hänga en enkilostyngd där? Du är en idiot.

Detta kan mycket väl handla om att du som feminist resonerar som följer. Att du tänker att eftersom tjejer minsann ställer upp och karvar o har sig, gällande sina kroppar, pga deras pojkvänner önskar det, så är det nu dags för killar att göra samma sak.

Du tror alltså isf att två fel gör ett rätt?

Men om killarna skulle göra så, så skulle du ändå må gott eftersom du isf skulle känna att hehe nu jämnar det ut sig, så feminismen har segrat. Tänk om, och sluta vara en idiot.

Istället ska man givetvis jobba med det galna att tjejer karvar i sina lökar o filéer bara för att någon annan vill, och/eller för att media gärna skriver om sådant, och de blir påverkade av det media skriver.
Senast redigerad av phare555 2017-05-21 kl. 13:46.
Citera
2017-05-21, 14:05
Medlem
Citat:
För alla er som protesterar mot manlig medveten omskärelse så vill vi påstå: Ni kan omöjligen veta vad ni pratar om. Låt dom som har varit med om sex före- och efter en omskärelse få sköta debatten.
Bekymret är att det till betydande del sker på barn som inte kan välja själva. Det finns otivelaktigen män bland dessa som inte är av samma åsikt som din man. Din man gjorde det i vuxen ålder och det är nog få som ser något problem med detta, så länge man håller skattebetalarna utanför.
Citera
2017-05-21, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Bekymret är att det till betydande del sker på barn som inte kan välja själva. Det finns otivelaktigen män bland dessa som inte är av samma åsikt som din man. Din man gjorde det i vuxen ålder och det är nog få som ser något problem med detta, så länge man håller skattebetalarna utanför.
Sedan skall ju tilläggas att TS skriver att det är en myt att en omskuren (stympad) penis skulle ha mindre känsel än en intakt. Som jag flera gånger påpekat ej är en myt, och rent logisk så kan det inte vara så eftersom ollonet inte längre skyddas.

Att ett antal års skavande i kalsongerna, inte skulle medföra kraftigt minskad känsel är så befängt att de lika gärna skulle kunna påstå att jorden är platt. Det är helt klart på den nivån.
Citera
2017-05-21, 16:18
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Jag har sett ett flertal påståenden från människor som ångrat sig, ja. Men det är egentligen inte det som är problemet. Det är jättebra att man kan ta bort förhud om det är för trångt och det är förståss värt att byta ut lite av känsligheten mot en defekt. Inga konstigheter. Jag hade med gjort det. Vill du ha exempel kan du googla upp alla kampanjer med omskurna män som är emot ingreppet (eller ja icke medicinskt berättigade ingrepp såklart). Inte ovanligt i USA. Annars är det väldigt ovanligt att man går ut öppet och ångrar något efter ett beslut man tagit själv pga skam.

Det som gör mig upprörd är när detta utförs på små pojkar med normalfungerande kön som inte kan säga nej till ingreppet. Det är ett stort problem och det måste stoppas världen över. Brydde mig själv inte alls om detta till jag själv såg en amerikansk kampanj mot det (gjord av omskurna män).

Förresten, antingen "tror du" på vetenskap helt eller så gör du det inte överhuvudtaget. Vetenskapliga resultat väger mycket tyngre än vad någon åsikt i den här tråden gör, det vet du också.
Citera
2017-05-21, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Jag har sett ett flertal påståenden från människor som ångrat sig, ja. Men det är egentligen inte det som är problemet. Det är jättebra att man kan ta bort förhud om det är för trångt och det är förståss värt att byta ut lite av känsligheten mot en defekt. Inga konstigheter. Jag hade med gjort det. Vill du ha exempel kan du googla upp alla kampanjer med omskurna män som är emot ingreppet (eller ja icke medicinskt berättigade ingrepp såklart). Inte ovanligt i USA. Annars är det väldigt ovanligt att man går ut öppet och ångrar något efter ett beslut man tagit själv pga skam.

Det som gör mig upprörd är när detta utförs på små pojkar med normalfungerande kön som inte kan säga nej till ingreppet. Det är ett stort problem och det måste stoppas världen över. Brydde mig själv inte alls om detta till jag själv såg en amerikansk kampanj mot det (gjord av omskurna män).

Förresten, antingen "tror du" på vetenskap helt eller så gör du det inte överhuvudtaget. Vetenskapliga resultat väger mycket tyngre än vad någon åsikt i den här tråden gör, det vet du också.
Vetenskap kan alltså berätta för dig om du tycker entrecôte är godare än en fläskkarré?

Vetenskapen kan säga att ollonet bildar hårdare vävnad utan förhud. Vetenskapen kan säga att entrecôte innehåller mer ämnen som smaklökarna törstar efter än en fläskkarré. Vetenskapen kan däremot inte säga om kille1 njuter mer/mindre av sex, eller om kille1 tycker fläskkarré är godare än entrecôte.

Förstår du nu eller ska jag gå ännu lägre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in