2017-05-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Möjligtvis att de va rädda för att sönerna dödat kevin och ville förtränga de

När dessa förhör gjordes med Eva och Weine var fortfarande bröderna huvudvittnen.
Citera
2017-05-20, 22:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Men hur kommer de sig att föräldrarna hört Christian säga att kevin ligger i vattnet när han kommer in INNAN fisketuren? Alibit spricker ju direkt

Du är medveten om att det inte kommer att spela någon roll vad du postar här? Du kan fabricera hur mycket som helst här. Det har ingen betydelse. Om det finns något som talar för det utredningen kom fram till så är det andra än du som kommer att värdera det.
Citera
2017-05-20, 22:03
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Har du någon länk till det inslaget?
Behåll SÅC dessa sidor för sig själv, eller lämnade han in dem för arkivering tillsammans med resten av FUP?
Citera
2017-05-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Behåll SÅC dessa sidor för sig själv, eller lämnade han in dem för arkivering tillsammans med resten av FUP?

Det framgår inte någonstans.
Citera
2017-05-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
När dessa förhör gjordes med Eva och Weine var fortfarande bröderna huvudvittnen.

Har de deltagit i händelseförloppet räcker de i en LUL utredning.
Citera
2017-05-20, 22:07
Medlem
Citat:
Oavsett vad ni tycker om Sven Å christianson så sa han i Nyhetsmorgon häromdagen att pappan WEINE skickat in 60 sidor anteckningar EFTER utredningen där Christian beskrivit hur han dödat kevin med hjälp av ett ÄLDRE barn och Robin varit vittne. Detta går nog garanterat in i nya förundersökningen och är INTE till fördel för bröderna.

Stämmer detta är det oerhört intressanta uppgifter. Jag ställer åter igen frågan: Vem är det s.k. alibit som hänvisas till med som avfärdats som vid tidpunkten var 10 år ?
Citera
2017-05-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det framgår inte någonstans.

Han fick de efter utredningen.
Citera
2017-05-20, 22:09
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Oavsett vad ni tycker om Sven Å christianson så sa han i Nyhetsmorgon häromdagen att pappan WEINE skickat in 60 sidor anteckningar EFTER utredningen där Christian beskrivit hur han dödat kevin med hjälp av ett ÄLDRE barn och Robin varit vittne. Detta går nog garanterat in i nya förundersökningen och är INTE till fördel för bröderna.

Det där tror jag är bs. (Inte från dig, utan från SåC). Mitt förtroende för den mannen är obefintligt, och skulle inte ha några problem med att sitta och ljuga sig blå i Nyhetsmorgon.
Citera
2017-05-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Stämmer detta är det oerhört intressanta uppgifter. Jag ställer åter igen frågan: Vem är det s.k. alibit som hänvisas till med som avfärdats som vid tidpunkten var 10 år ?

Oavsett om man inte litar på Sven så tror jag inte han ljuger om detta.
Citera
2017-05-20, 22:10
Medlem
Citat:

Vem här skulle veta det? Fup är sekretessbelagd.
Citera
2017-05-20, 22:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Jaha, förklarar det Sandbergs ord om deras erkännande då ? Jag förstår att den uppgiften är intagen i nyöppningen av förundersökningen. Så det ger sig nog med den saken. Anteckningar från pysk kommer inte åklagaren vilja ta i med tång och definitivt inga anteckningar som inte kan fastställas ha relevans eller är bevisade. Sandberg bestämmer inte längre utan det gör den nya förundersökningsledaren.

Citat:

Ja, det stämmer det var en bekant till familjen , så den uppgiften är extremt intressant.
Pojkarna och den här killen med familj kommer säkert att umgås igen sades det under presskonferensen. Är inte säker men jag tror mamman såg pojkarna också, så det är mer än en 10 åring kan man säga. Så uppfattade jag det i alla fall vi får se.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-20 kl. 22:13.
Citera
2017-05-20, 22:11
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag har jobbat med små barn ,jag vet hur lång tid det tar med barn i den åldern, tiden är ändå för kort att flytta liket så långt som det gjordes i oländlig terräng, vi vet att barnen var hemma 17.50 eftersom de var på macken och handlade runt 18.00, kvittot finns i utredningen.
Kevin sågs sista gången 17.30

Att flytta kroppen är mer än ett 10 minutersjobb, dels ska kevin dödas också, bara det borde tagit omkring 10 minuter, sedan ska bröderna ta sig hem också från sjön.

Och var de blöta, byta kläder hemma, den som försökt få små barn att klä sig vet hur lång tid det tar.

Tiden räcker inte till med kvittobeviset i åtanke.

Om vi pronerar, rent hypotetiskt, att dessa tidsuppgifter stämmer (jag har inte tagit del av informationen tidigare) så håller jag definitivt med dig - tiden på ca. 20 minuter räcker inte för att två pojkar på fem, respektive sju år, ska både kunna hinna leka på gården med den 10-årige kamraten, eventuellt jaga och döda Kevin samt förflytta Kevins döda kropp från det ena stället till det andra.

Vi bör komma ihåg att vi här pratar om två små pojkar som vid detta tillfälle misstänktes för dådet. Om inte omöjligt, så torde det vara tämligen svårt för dem att genomföra allt detta under den begränsade tiden på 20 minuter - det faller på sin egen orimlighet alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in