Citat:
Ursprungligen postat av
Salzsalino
Oavsett vad ni tycker om Sven Å christianson så sa han i Nyhetsmorgon häromdagen att pappan WEINE skickat in 60 sidor anteckningar EFTER utredningen där Christian beskrivit hur han dödat kevin med hjälp av ett ÄLDRE barn och Robin varit vittne. Detta går nog garanterat in i nya förundersökningen och är INTE till fördel för bröderna.
Jaha, förklarar det Sandbergs ord om deras erkännande då ? Jag förstår att den uppgiften är intagen i nyöppningen av förundersökningen. Så det ger sig nog med den saken. Anteckningar från pysk kommer inte åklagaren vilja ta i med tång och definitivt inga anteckningar som inte kan fastställas ha relevans eller är bevisade. Sandberg bestämmer inte längre utan det gör den nya förundersökningsledaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
claan719
Stämmer detta är det oerhört intressanta uppgifter. Jag ställer åter igen frågan: Vem är det s.k. alibit som hänvisas till med som avfärdats som vid tidpunkten var 10 år ?
Ja, det stämmer det var en bekant till familjen , så den uppgiften är extremt intressant.
Pojkarna och den här killen med familj kommer säkert att umgås igen sades det under presskonferensen. Är inte säker men jag tror mamman såg pojkarna också, så det är mer än en 10 åring kan man säga. Så uppfattade jag det i alla fall vi får se.