2017-05-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Den ena dåren efter den andra dyker upp här nu! Man kan bara spekulera i vad som driver er!
Jag blir mörkrädd av inlägg som Feodors! De flesta normala människor borde kunna förstå vad man ser i dokumentären. Men icke alla!

De flesta människor blir påverkad av vinklad media, så är det tyvärr.
I min värld är fortfarande bröderna huvudmisstänka. Har du någon gång hört dem redogöra för vad de gjorde under tiden för mordet?
Citera
2017-05-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
I min värld är fortfarande bröderna huvudmisstänka. Har du någon gång hört dem redogöra för vad de gjorde under tiden för mordet?

Inte personligen , har jag fått det återberättat för mig, nej! Men har du missat deras alibi?
Citera
2017-05-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
http://nwt.se/arvika/2017/05/18/kevins-familj-trott-pa

Men, han är ändå inte helt övertygad att bröderna är oskyldiga.

– Det märks att det är plågsamt för barnen, men av 1 300 som blev förhörda i utredningen var det bara bröderna som visste någonting. Så att de har sett någonting eller varit delaktiga tycker jag är en självklarhet.

Hur fan kan han ens säga så?
Vad är det bröderna "visste"?

Verkar som att morbrodern fortfarande är påverkad av Sandbergs version av att bröderna faktiskt sagt något som stämmer. Verkar i alla fall inte som att SVT eller DN hittat något av värde i deras historier.

Jag tror man skall skilja på vad de anhöriga till Kevin säger från allt annat i denna härva. Vad gäller frågan om vilka som mördade Kevin är de anhöriga helt irrelevanta. Det är naturligtvis synd om dem och de har sin fulla rätt att tycka och tro vad de vill. Jag tycker inte man skall klandra just dem men man skall naturligtvis inte heller tillmäta deras åsikter någon betydelse. Det enda viktiga är vad polis och åklagare tror och gör.
Citera
2017-05-20, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Inte personligen , har jag fått det återberättat för mig, nej! Men har du missat deras alibi?

Nej ! Jag vet heller inte vad ett alibi som var 10 år vid tillfället nu 20 år senare är värd. Jag tvivlar dessutom att alibit följde bröderna som plåster under eftermiddagen/kvällen och kan redogöra i detalj vad de gjorde.
Citera
2017-05-20, 20:39
Medlem
Citat:
Jag och en stor del av Sverige har hört dem under under evighetslånga förhör prata om den dagen och vad som hänt med Kevin. Eftersom det aldrig blev en siffra rätt och vi pratar om en femåring har vi dragit den rimliga slutsatsen.Ärligt talat så tror jag att det snart behövs en sammanfattning för dummies.

Jag kanske hinner senare.
Citera
2017-05-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jag tror man skall skilja på vad de anhöriga till Kevin säger från allt annat i denna härva. Vad gäller frågan om vilka som mördade Kevin är de anhöriga helt irrelevanta. Det är naturligtvis synd om dem och de har sin fulla rätt att tycka och tro vad de vill. Jag tycker inte man skall klandra just dem men man skall naturligtvis inte heller tillmäta deras åsikter någon betydelse. Det enda viktiga är vad polis och åklagare tror och gör.

Intresset SVT hade var inte att hitta något av betydelse i deras åsikter, de var ute efter att belysa det etiskt sämre anpassade polisiära arbetet.
Citera
2017-05-20, 20:42
Medlem
Citat:
Dokumentären visar rakt upp och ner hur förhören har bedrivits och att mängder med ledande frågor ställts. Tycker man att detta är vinklat förstår man nog inte innebörden av begreppet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Jag och en stor del av Sverige har hört dem under under evighetslånga förhör prata om den dagen och vad som hänt med Kevin. Eftersom det aldrig blev en siffra rätt och vi pratar om en femåring har vi dragit den rimliga slutsatsen.Ärligt talat så tror jag att det snart behövs en sammanfattning för dummies.

Jag kanske hinner senare.

Nej det blir inte en siffra rätt om man inte håller sig till sanningen. Att fejka fram ngt hållbart när man är i den åldern ärnågon stans mellan mycket svårt och omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Klart det ställs ledande frågor i förhör, trodde du att man helt förutsättningslöst började prata om exempelvis väder och vind? Dokumentären är fake news.

Du menar alltså att det faktum att bröderna i princip inte sade något korrekt om mordet innan de blev upplysta om detaljerna av polisen inte är av avgörande betydelse?

För att detta skall bli fake news måste själva videoupptagningarna i dokumentären vara falska och innan du bevisat att så är fallet så är det nog mer troligt att du själv är fake news.
Citera
Medlem
Exebulars avatar
Ganska underbart att det citeras ur ett förhör som Anders Forsman höll. När han ser detta håller han huvudet i handen och säger "Det här saknar ju helt värde" och ser mycket bedrövad ut
Citera
2017-05-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Dokumentären visar rakt upp och ner hur förhören har bedrivits och att mängder med ledande frågor ställts. Tycker man att detta är vinklat förstår man nog inte innebörden av begreppet.

Med media och statistik kan man visa och vinkla en "sanning" exakt åt det håll man själv vill.
Citera
2017-05-20, 20:48
Medlem
Citat:
Med media och statistik kan man visa och vinkla en "sanning" exakt åt det håll man själv vill.
Nu handlar det inte om statistik utan om videoupptagningar som visar vad de visar. Urusla förhörsmetoder och ledande frågor som medför att barnen säger det de tror att de vuxna vill höra. Bevisvärdet av detta är som bortblåst. Det finns ingenting som går att vinkla med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in