Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Eftersom du tidigare så tvärsäkert snoppade av mig så tillåter jag mig själv att göra ett avsteg från min normala ödmjukhet och medger att det roar mig att du hade fel. Jag har iaf haft den goda smaken att klargöra att jag inte är påläst utan deltar med 'nya' ögon i tråden.
/Provokatör
”Efter det att de nupit honom i halsen ställde de sig var sin gång med fötterna på Kevins hals. [5-åringen] säger att då var han redan död. Efter en stund tog de upp Kevin och släpade honom till en sten mellan bryggan och lastpallarna. När de kom till stenen var de tvungna att vila en stund. När de hade vilat en stund lyfte de upp Kevin och släpade/lyfte Kevin tills de kom till lastpallarna där de lade ned honom på en lastpall i vattnet. [5-åringen] säger att [7-åringen] blev blöt då.”
Och så här låter den i slutskedet av förhöret med sjuåringen:
Förhörsledaren: Får jag säga en sak till dig innan vi skiljs åt? Kom hit ska du se, sätt dig ska vi prata lite annat så här. Du, det var tänkt så här att du inte skulle behöva komma tillbaka något mer hit. Det här skulle vara sista gången som vi skulle prata om det här. Vad tycker du om det?
7-åringen: Nej.
Förhörsledaren: Va?
7-åringen: Jag orkar inget mer.
Förhörsledaren: Nej, men vad tycker du om det då? Det skulle vara sista gången.
7-åringen: Det skulle vara bra men jag orkar inte.
Förhörsledaren: Det skulle vara bra ja, ja.
7-åringen: Jag orkar inget mer.
Förhörsledaren: Nej, du har varit så duktig. Blir det rätt om jag säger att du och [5-åringen] gjorde det här tillsammans då?
7-åringen: Mmm.
Förhörsledaren: Det gjorde ni? Ni gjorde det här tillsammans?
7-åringen: Mmm.
Förhörsledaren: Ja, så det är inte fel allt som [5-åringen] berättade heller då?
7-åringen: Inte allt.
Förhörsledaren: Inte allt, nej, vad bra att du säger det då. Det tycker jag att det var, annars har jag ”grönne” jag vet du. Det här sista då, var det rätt som [5-åringen] sa?
7-åringen: Det med nöpinga (nypningarna, reds anm.)?
Förhörsledaren: Ja.
7-åringen: Nej.
Förhörsledaren: Det var det inte, nehej. Var det rätt som du sa? Jaha, men ni gjorde det tillsammans?
7-åringen: Njaaa.