Citat:
Ursprungligen postat av
Wendelstein
Stockholm och Göteborg är inte i närheten av det inbördeskriget som pågår i Malmö. Dessutom är det endast en liten del som kommer till allmänhetens kännedom då det mesta tystas ner av Bonnier✡media och (S)(V)T för att Malmö ska framstå som det mångkulturella paradiset. Situationen i Malmö hör inte hemma inom "Aktuella brott" utan snarare "Terrorism" eller "Krig".
Bilbränder, upplopp, skottlossning och våldtäkter sker varje dag i Malmö. Dödsskjutningar (mord) sker ett par gånger i veckan minst och dessa problemen är i hela Malmö inte bara i Rosengård som PK-media oftast vill ge sken av. Detta trots allt att finanseliten pumpar in enorma summor pengar i Malmö för skapa jobb samt att Malmö kommun går back med en halv miljard Kr varje år men som de får in via kommunutjämningssystemet från andra kommuner som det går bra för i Sverige.
Kul att du berättar för mig hur det ser ut i Malmö, jag bor här! PK-media vill inte ge sken av något mångkulturellt paradis. Det intressanta är att det finns vissa ivriga användare som vill ge sken av att människor flyr Malmö, helt fel, priserna på bostäder i Malmö ökar något otroligt. Så mycket till och med att mäklare jämför med när Köpenhamn hade en så överhettad bostadsmarknad att danskarna flyttade till Malmö. Härom veckan pratade jag med en av alla mäklare som vill sälja min lägenhet och de vet inte varför det har blivit ett så otroligt tryck på bostäder just nu i Malmö.
Vad tror du? Tror du att det är terrorismen, skottlossningen och bilbränderna som lockar folk till staden?
Nej, du! Jag är helsvensk, talar med andra svenskar och ingen av oss vill flytta. Vi känner inte heller igen oss i den bild du målar upp.
Naturligtvis är det ingen som förnekar att det har varit många dödsskjutningar. Det verkar som de allra, allra flesta som är inblandade i skottlossningarna har gemensamma intressen. Deras intresse delar inte jag och därför känner jag mig inte osäker eller rädd.
Sedan detta tal om PK-media, den media du kallar hmm realistisk (?) hur realistisk är den? Det kan möjligen inte vara så att den har ett alldeles speciellt syfte? I din media är man väldigt trångsynt, det blir liksom svårt att hålla två bollar i luften samtidigt.. Så liksom ni säger PK-media så kallar jag den "realistiska" median för den ensidiga median EM.
Du är åtminstone schysst, öppen och hymlar inte.. Du lyckades få med Bonniermedia och
(S)(V) T redan från början. Sedan blir jag lite konfunderad.. Du skriver att situationen i Malmö egentligen inte hör hemma inom Aktuella Brott utan snarare "terrorism" eller "krig". Men varför väljer du/ni inte att lägga trådarna inom terrorism då? Just när det gäller brottsligheten i Malmö, sitter vissa användare och är beredda att slänga sig på tangentbordet, sätta rubriken och förstainlägget.
Med tanke på hur rubriken och förstainläggen är formulerade tror jag att det är dina kompisar.. Ta ett allvarligt snack med dem och säg till dem att lägga trådarna inom terrorism, helt okej, tycker jag. Då kanske trådarna på aktuella brott får en lite högre nivå dessutom.