2017-05-17, 23:55
Medlem
fittas avatar
Snälla nån, han är ingen våldtäktsman och det har aldrig vart tal om något försök till våldtäkt... han kelade med en brud som var några år yngre än honom och båda var med på det.

Finns en hel drös med fall i Sverige där folk blivit "våldtäktsmän" även om man är tillsammans med "offret" och allt skett i kärlekens tecken... det är helt enkelt så vår lagstiftning är, och det är väl bra i förebyggande syfte men ibland blir det fel.
Senast redigerad av fitta 2017-05-17 kl. 23:58.
Citera
2017-05-17, 23:56
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Jag är intresserad av att lyssna på P3-dokumentären som relativt nyligen släppts angående detta mordfall. Någon som vet vart jag kan lyssna på denna dokumentär?
Google, p3, Kevin
Första träffen
https://www.svtplay.se/video/13668908/aktuellt/aktuellt-17-maj-21-00
Citera
Medlem
OlegZigvardauskass avatar
Man får hålla isär begreppen här, när de var fem och sju var de inga våldtäktsmän. De ska få sina straff om de begått brott efter det och bedömas därefter, men nu pratar vi om en sak som hände dem som barn.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf

Hjelmgrenrapporten är en sockersöt egenberömmese som tydligen inte ens myndigheten som begärde rapporten ville godkänna. Rapporten undanhåller fakta, har ett vinklat resonemang och förskönar polisens och framförallt RSs och även SÅCs arbete på ett sätt som nästan generar läsaren.

Rapporten är skriven av dem som ville framhålla sig egen duglighet.

Den är ingen sanningsrapport som går att lita på. LGWP har däremot läst mer av sekretessbelagda uppgifter. Om GW kan tänka sig att Kevins död är en olycka på basis av sina fakta, så har han sannolikt mer på fötterna för detta än vad som framkommer ur Hjelmgrenrapporten.
Citera
2017-05-17, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharps
Att försöka våldta ett barn gör inte någon till ett svin. Okej jag tror vi kan sluta där. Vi har inte samma värdegrund.

Med tanke på att hon ville försöka igen så kan det inte varit en så vidare traumatiskt våldtäkt...

Var hennes mor som anmälde honom dessutom
Citera
2017-05-17, 23:57
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Något som jag inte riktigt fick svar på i dokumentären var hur stort inflytande som Sven Å Christiansson hade på utvecklingen i utredningen. Var det på SÅC:s uppmaning som polisen höll sig kvar vid de två bröderna, eller hade polisen redan bilden klar för sig som de vill ha bekräftelse för? Det blev inte helt glasklart tycker jag.
Jag trodde att det skulle kommit mer information om denne mans inblandning. Men han har ju vägrat medverka i dokumentären - vilket jag tycker säger en hel del. Kanske anses det etiskt att då inte blanda in honom särskilt mycket i detta, han kan ju inte försvara sig eftersom han inte medverkar...

Men polischefens naiva tilltro till denne psykologexpert, "Han visste ju! Han kunde ju se att pojkarna hade mer att berätta" visar även polisens blinda och gravt vilseledande tro på överhet och "experter".
Citera
2017-05-17, 23:58
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Google, p3, Kevin
Första träffen
https://www.svtplay.se/video/13668908/aktuellt/aktuellt-17-maj-21-00

Det där var inte vad jag efterfrågade. Men du får gärna fortsätta googla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Snälla nån, han är ingen våldtäktsman och det har aldrig vart tal om något försök till våldtäkt... han kelade med en brud som var några år yngre än honom och båda var med på det.

Utveckla kelade? Han va den drivande från början och hade varit hennes stödlärare.. det är ju grooming.
Citera
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharps
Att försöka våldta ett barn gör inte någon till ett svin. Okej jagvtror vi kan sluta där. Vi har inte samma värdegrund.

1, hon var tonåring, och med på det så han har inte försökt våldta någon, endast i juridisk mening. 2, han fick inte ens upp den. Jag tror "bara" att han var nyfiken och inget man ska dra för stora växlar av.

Som sagt, ja han gjorde fel, och jag försvarar det inte, men det gör honom varken till psykopat, mördare eller ärkesvin.
Citera
Medlem
Första gången på riktigt länge jag blir tårögd av att se på dokumentär. Detta är tamigfan de värsta ja sett, hur i helvete kan dessa stackars pojkar levt i 18.5 år utan att fallet tagits upp tidigare? Det minsta alla utredare kan göra är att gå ut i media och be om en fet jävla ursäkt och sen ska staten få betala sitt till dessa pojkar. Fy fan, tänk er att ha levt med detta så länge och all den skam; och vara oskyldig?

Tragiskt är bara förnamnet.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Ja, verkligen. Det är i synnerhet två detaljer som jag minns tas upp i denna dokumentär.

Dels vätskan som påträffas i rektum på offret. Jag är nyfiken på att höra vad som egentligen sades om denna vätska.

Dels R.S närvaro vid mordplatsen då mordet ska ha begåtts. Har ett minne av att han i denna dokumentär berättar att han ska ha cyklat förbi mordplatsen ungefär samtidigt som mordet ska ha begåtts. Vill ha klarhet i om så verkligen var fallet.

Min fetning. det var rättsläkaren som hade använt salva vid införandet av termometern
Citera
2017-05-17, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

Utför man något olagligt så är man en brottsling. Det är Defnitionen av att vara en brottsling.

Det är fruktansvärt enkelt.

1. Det finns en lag
2. Bryter man mot den lagen har man gjort sig skyldig.
3. Belyser en domstol detta blir man en dömd brottsling

Vad fattar ni inte?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in