2017-05-20, 12:01
Medlem
[*]Pojkarna klarade inte att bära Kevin denna sträcka.
Re: Vem har påstått att han ahr blivit buren ? Jag tror att han flydde ut på flytbryggan.
[*]Det saknas släpskador på kroppen och släpspår i marken.
Re: Se ovan
[*]Pojkarna har alibi för tidpunkten.
Re: Tror du på allvar att de varit med någon 100% runt tillfället ? Det tror inte jag. Möjligvis har 10-åringen sett dem i området för tiden runt dråpet, men det räcker inte.
[*]Det finns ingen teknisk bevisning.
Re: Sant, men det finns heller ingen teknisk bevisning som friar bröderna.
[*]Det finns inga vittnesuppgifter.
Re: Det gör det eftersom båda bröder var där, men sanningen lär inte komma fram.
[*]Det finns inget erkännande.
Re: Inget erkännande som är bandat såvitt vi vet. Bara ett påstående från Rolf.
Jag vet inte vad han skulle vinna på att ljuga Rolf mer än att skydda sin karriär.
[/list]
Som jag skrivit tidigare så har man frångått dom normala förundersökningsprinciperna på ett flertal punkter vilket diskvalificerar hela förundersökningen, den saknar allt rättsligt värde.
Re: Ja den var bedrövligt dåligt utförd och nu får vi aldrig svaret på vad och varför detta hände Kevin.

/Provokatör[/quote]
Citera
2017-05-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe

Forman visar ett jävla flygfoto, barn i den åldern har väl ingen uppfattning av en plats bland skog och vatten från ett flygperspektiv. Lägg av liksom!!!

Det va så skönt att se Harryssons och Forsmans reaktion när man visade förhören hur de pressat bröderna. Hur chockade de blev. Harrysson minns inte vad hon sagt...

Och inte bara det.. Forman nöjer sig inte med att visa flygfotot. Han till och med pekar själv var på bilden Kevin kan ha hittats: “var det där?” eller “där?” eller “DÄR?”..

När barnet sen äntligen gissar vad Forman vill höra då blir det ett “stensäkert erkännande”..

Det var också intressant att innan den sista intervjun där Harryssons "förhörsmetoder" avslöjades och hon fick sitta där med trosorna nere då verkade hon nästintill stolt över hur väl förundersökningen hade genomförts. Sen när hon själv fick se bevismaterialet och insåg fadäsen ville hon inte medverka längre. Hon ville avbryta.

DÅ borde man ha tagit till med hennes egna metod och sagt att hon inte fick lämna platsen och inte fick prata med någon annan innan hon hade berättat sanningen. MINST 100 ggr skulle man ha upprepat frågorna. Skulle ha varit intressant att se hur många minuter det hade krävts innan hon själv erkände mordet..
Citera
2017-05-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
(Jag klarar tyvärr inte att plocka ut den korta sekvens i texten ovan som jag främst vill besvara, hur gör man..?)

Det gäller att bröderna smart planerande skulle fört bort kroppen för att förvilla den som skulle hitta den döde Kevin. Barn tänker inte så! Barn fungerar inte på ett sånt sätt, det absolut mest troliga, om man trots allt tänker sig att bröderna dödat Kevin, hade varit att de rusat från platsen.
Att de skulle tänkt ut en iskall plan, "vi bär honom till vattnet så att det ser ut som om han drunknat" tror bara den som sett deckare på teve, med vuxna gärningsmän.

Ja tack, precis så jag tänker jag oxå. Det finns väl inget barn i deras ålder som ens tänker på att gömma kroppen på det sättet.
Citera
2017-05-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Direkta utpekningar, erkännanden eller indicier som talar emot pojkarna.
Vi vet ju att sådant inte finns.
Citera
2017-05-20, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Med bättre,rätt utbildade förhörsledare kan en annan sanning kommit fram.

Sannolikheten för detta scenario är i sammanhanget låg med tanke på alla indicier.
Pedofiler finns det tyvärr gott om i samhället.
Kombinationen pedofil / mördare däremot, den är det tack och lov väldigt ont om !
Citera
2017-05-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Vi vet ju att sådant inte finns.

Finns det inga indicier ? Är du galen ?
Citera
2017-05-20, 12:05
Bannlyst
Citat:
Sannolikheten för detta scenario är i sammanhanget låg med tanke på alla indicier.
Kombinationen pedofil / mördare däremot, den är det tack och lov väldigt ont om !
Det kan du ju tro...
Citera
2017-05-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Det kan du ju tro...

Ok, nu påstår du något !
Du säger att kombinationen pedofil/mördare inte är ovanlig !
Bevisa !!!
Citera
2017-05-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Finns inga bandade erkännanden.
Som vi vet,än så länge. Ett erkännande i den åldern är svårt att få fram,vad det än handlar om.
Citera
2017-05-20, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ok, nu påstår du något !
Du säger att kombinationen pedofil/mördare inte är ovanlig !
Bevisa !!!
Nej jag har inget behov av att bevisa det.
Citera
2017-05-20, 12:09
Medlem
Citat:
Glöm pedofilspåret,det hade gett mer teknisk bevisning.
Hörsägen.
Citera
2017-05-20, 12:10
Medlem
Citat:
Finns det inga indicier ? Är du galen ?

Inga oredovisade och ej motargumenterade nej.
Senast redigerad av severus 2017-05-20 kl. 12:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in