Man behöver inte ta diskussionen till en 5 årings nivå, tror dom flesta förstår att indicerna är löjligt klena.
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Det har jag, med all respekt, mycket svårt att tro.
- hade du tfn avstängd från tiden just innan avvärjningsresan till c:a två timmar efter mordet?
Minns inte, men det kan jag mycket väl ha haft, varje gång jag åkte iväg och fiskade eller jagade brukade jag tex. Stänga av mobilen och lämna den hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
- försökte du nå huvudvittnet 3 ggr det första du gjorde när du slog på tfn? Samma huvudvittne som hävdar att du berättat om rånplaner i Kalamark.
Nej givetvis inte. Känner inte huvudvittnet, men när jag slog på min mobil på den tiden så var det oftast för att jag skulle ringa nån kompis, och fick jag inte svar på första försöket så ringde man naturligtvis igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
- sköt du upp en avresa från trakten ett dygn till precis efter mordet?
Minns inte om jag åkte nånstans då.
Men vad jag förstått så hade kaj velat åka ner redan en vecka innan mordet, men det drog ut på tiden av olika anledningar. En av anledningarna var att han ville låna Nils lägenhet i Stockholm men nisse gav inga klara besked i den frågan. Sista dagen sköt han upp för att hämta nån nyckel? Till kvinnan vars bil han lånade och skulle återlämna.
Så man kan säga att kaj sköt upp resan en vecka lika gärna som en dag...
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
- knackade du på oanmäld hos ett ex kl 07:55 morgonen efter mordet med ett blödande sår på foten och bad att få låna duschen?
Nej, men ser inget konstigt i det. Har duschat hos flera ex. Och skavsår har jag också haft...
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Grattis, du är Kaj Linna.
Nej bara en norrlänning som bott kring kalamark hela livet och inte ser nånting som binder Kaj linna till brottet..
Är det där åklagarns starkaste kort nu när huvudvittnet är utdömt?
Borde som sagt aldrig gått till åtal ens...