2017-05-19, 22:19
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/russia-probe-reaches-current-white-house-official-people-familiar-with-the-case-say/2017/05/19/7685adba-3c99-11e7-9e48-c4f199710b69_story.html
Russia probe reaches current White House official, people familiar with the case say

Kushner?
Eller Bannon?
Hoppas det slämpucken Miller men om talesättet "Sådan far sådan son" stämmer så borde det vara Kushner.

Fun fact: Nixon besökte Saudiarabien 3månader innan han avgick (juni 1974)
2017-05-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Som om Kushner hade haft kontakter med Ryssland utan Trumps vetskap. Om Kushner går ner kommer Trump gå ner, och som det ser ut just nu är det inte långt borta. Troligen kommer massa spännande saker hända under hans tid utomlands.
Har du glömt att det rör sig om ett rykte publicerat i en liberaltidning som hatar Trump?

Du säger själv att anklagelser om ryska agenter inte får förekomma, men själv är du duktig på att raljera om skvaller och annat skit som inte hör hemma i en seriös diskussion.
2017-05-19, 22:27
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag vet inte. Men som som så många gånger förr kommer det säkert inte leda till något.

Dock ska jag ge dig att jag också tror att det är Kushner:

Citat:
Its Kushner
https://twitter.com/TrueFactsStated/status/865661528913129472
2017-05-19, 22:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
1. Så att bomba anti islamist läger är att vara anti Ryssland, varför inte bomba daesh och sluta tramsa?

2. Så du förespråkar att Trumps ska mörda lite folk?

3. Vart har du din backning rörande att Ryssland skulle vara über teknologiskt, vi väntar fortfarande på ditt bevis

Som jag sade. Jag stödjer inte att Trump agerade som en globalist.

Jag sa inte att Ryssland skulle vara über teknologiskt. Jag sa att EU vill inte få konkurrens av Rysslands teknologi.
2017-05-19, 22:29
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopaplayer
Har du glömt att det rör sig om ett rykte publicerat i en liberaltidning som hatar Trump?

Du säger själv att anklagelser om ryska agenter inte får förekomma, men själv är du duktig på att raljera om skvaller och annat skit som inte hör hemma i en seriös diskussion.

Låt mig förklara: Det som är förbjudet är att kalla andra FB-MEDLEMMAR för diverse agenter. Mer diskussioner kring modereringen tas antingen i PM eller leder till varningar för 0.06 /Mod
2017-05-19, 22:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Varför vill inte liberaler att Trump och Putin ska komma bra överens?
2017-05-19, 22:30
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.nytimes.com/2017/04/07/us/white-house-kushner-bannon-military-strike.html
Citat:
Mr. Kushner, 36, a government neophyte who has taken on a much larger portfolio as a top West Wing aide and foreign envoy, was said to be displeased after hearing that Mr. Bannon made critical remarks about him to other aides and Trump associates while he was in Iraq recently. Mr. Bannon has told confidants that he believes Mr. Kushner’s contact with Russians, and his expected testimony before Congress on the subject, will become a major distraction for the White House.

Klart att det är Kushner. Trodde först att det var Flynn, men han verkar 'too dumb'.
Jag har alltid tyckt att det var lite konstigt att Kushner närvarade vid Kislyak-möten.

Kushner och Bannon är nu mina favoriter
2017-05-19, 22:35
Medlem
Borde Trump inte tänkt på att vissa möten kanske spelas in och kanske tänka till innan han säger saker som knäppskalle och att någon är galen.

Om Fd FBI chefen inte tänkt vittna tidigare har han nog tänkt om nu.
2017-05-19, 22:42
Medlem
AB kör en artikel idag med bild på Trump där de redigerat dit pratbubblor och text enligt det nya drevet om att han kallat Comey för knäppgök. Det är ju i och för sig AB men även de borde ha gränser.

Media kommer nog inte ge sig fören han avgår. Kommer han klara av att styra landet med ständigt nya rykten/läckningar, och i väntan på en utredning som kommer ta månader/år att bli klar? Trump kommer behöva motbevis ganska omgående. Landet kommer troligtvis annars förbli i kaos, och missnöje kommer växa om marknader blir påverkade t.ex. Media påverkar väl psykologin bakom börsen?
Senast redigerad av Roxyn 2017-05-19 kl. 22:45.
2017-05-19, 22:42
Medlem
Direkt citat från SVT Text s 130 just nu:
Citat:
-Jag sparkade just chefen för FBI. Han
var galen, en riktig knäppskalle, sa
Trump enligt ett dokument som en
amerikansk regeringsanställd läst upp
för journalister.

Konversationen stärker ytterligare
misstankarna att Trump i första hand
gav Comey sparken på grund utredningen
av misstänkta kontakter mellan
Ryssland och Trumps valkampanj.
Andra stycket syftar till att förklara eller fördjupa första stycket men det finns ingen koppling. Inte ens bernad_law kan hävda det.
2017-05-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Direkt citat från SVT Text s 130 just nu:

Andra stycket syftar till att förklara eller fördjupa första stycket men det finns ingen koppling. Inte ens bernad_law kan hävda det.
Jodå, det kan han. Vänta bara!

Annars är det intressant att se hur MSM tolkar källors berättelser som sanning, trots att det bara rör sig om rykten.

Allt har att göra med om rykten säger något som MSM gillar eller inte.
2017-05-19, 22:45
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varför vill inte liberaler att Trump och Putin ska komma bra överens?

Dom flesta människor med en egen hjärna anser att Trump är Putins bitch.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in