2017-08-02, 01:23
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Utskriften av Wall Street Jl:s avsugningsintervju med Trump har läckt ut. Det är som vanligt hysteriskt kul att läsa Trumpy's barnasvar på frågorna. Det är så uppenbart att han inte förstår, inte gör, inte kan och inte bryr sig.

http://www.politico.com/story/2017/08/01/trump-wall-street-journal-interview-full-transcript-241214?lo=ap_a1

Läs och reflektera över hur han aldrig blir specifik eller konkret vad gäller den politiska materia han förväntas förstå. Detta uppenbara fejkande/poserande, jag begriper inte hur det kan accepteras.

Följande handlar om hur Trump "lobbade" för TrumpCare förra veckan.

Både roligt och skrämmande på samma gång. Det bästa tycker jag är när Baker får sin chans att ställa frågan om skatter.

Citat:
BAKER: What are the – what are the main goals?

TRUMP: I want to achieve growth. We’re the highest-taxed nation in the world, essentially, you know, of the size. But we’re the highest-taxed nation in the world. We have — nobody knows what the number is. I mean, it used to be, when we talked during the debate, $2.5 trillion, right, when the most elegant person — right? I call him Mr. Elegant. I mean, that was a great debate. We did such a great job. But at that time I was talking $2.5 trillion. I guess it’s $5 trillion now. Whatever it is, it’s a lot more. So we have anywhere from 4 [trillion] to 5 or even more trillions of dollars sitting offshore.

We want to get that back, No. One, at a very reasonable cost. And that cost is going to be 10 percent. And right now, it’s so high that, No. One: You would never do it on a business basis. But, No. Two: Bureaucratically it’s impossible. Did you know that? I have friends that try and get their money back. They say they have to go through years of writing out forms and this and that to bring money back into the country. We’re going to make that one — like a half-a-page document. It’s going to be very easy to bring your money back in. And it’s going to be taxed at 10 percent, which is a rate that’s — it’s within reason. And so that’s one of the things we want to do. That’ll be an easy one. That’s one that — you know, it’s — when you talk about a country that’s broken or a system that’s broken, there’s something — the $5 trillion, let’s call it — that the Democrats and the Republicans agree should come back in. It’s been out there for years. Nobody ever did anything about it. I mean, Obama ...

WSJ: Well –

Det låter som att hela hans svar om skatterna för miljontals människor bara handlar om hur hans kompisar ska få hem pengar från utlandet billigare och snabbare.

Det går inte så bra när han ska räkna upp punkter. Den markerade delen påminner lite om Monty Python.

Citat:
Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our *three* weapons are fear, surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our *four*...no... *Amongst* our weapons.... Amongst our weaponry...are such elements as fear, surprise.... I'll come in again
Senast redigerad av Kafka_God 2017-08-02 kl. 01:29.
2017-08-02, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
När sparkas Trump från Vita Huset, av media och Demokraterna?

Jag förstår inte riktigt det här "media"-spåret du är inne på och aldrig verkar vilja ge upp, Tompa.

"Media" är ett antal företag. Om jag skulle säga... när sparkar biluthyrarna (ett antal företag) Stefan Löfven... hur låter det? Det låter som rena rama vansinnet.
2017-08-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Både roligt och skrämmande på samma gång. Det bästa tycker jag är när Baker får sin chans att ställa frågan om skatter.

Det låter som att hela hans svar om skatterna för miljontals människor bara handlar om hur hans kompisar ska få hem pengar från utlandet billigare och snabbare.

Jag kan översätta åt dig. Det handlar om bolagsskatter och att få tillbaka bolag och investeringar i USA.

Citat:
Det går inte så bra när han ska räkna upp punkter. Den markerade delen påminner lite om Monty Python.

Han ska?! En reporter berättar för presidenten vad han ska göra? Jag tror nog att du bör ta en titt på vem av reportern och presidenten som är s.k. "commander in chief". Återkom när du tagit reda på det.
2017-08-02, 01:40
Medlem
Kafka_Gods avatar
Igår rapporterade WP om att Trump själv dikterade ett missledande uttalande om hans sons bravader.

Idag går vita huset ut och bekräftar att det hänt. Trump gjorde det precis som vilken annan pappa som helst hade gjort, passar även på att skylla det lite på demokraterna och försöker på något sorts naivt sätt hävda att det inte var missledande.

http://talkingpointsmemo.com/livewire/sanders-trump-worked-on-son-statement-russia-lawyer

Citat:
“The President weighed in as any father would, based on the limited information that he had,” Sanders said during her daily briefing.

Citat:
Sanders blamed Democrats who “want to continue to use this as a PR stunt and are doing everything they can to keep this story alive and in the papers every single day.”
2017-08-02, 01:46
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag kan översätta åt dig. Det handlar om bolagsskatter och att få tillbaka bolag och investeringar i USA."

Citat:
BAKER: So can – what’s – I mean, you’ve outlined the principles of tax reform. Can you tell us what you – you know, what you want to achieve fundamentally in tax reform?

Baker frågar Trump om framtida skattereformer. Trumps svar handlar endast om hur han och hans närmaste vänner ska kunna ta hem miljoner från utlandet billigare och snabbare.
2017-08-02, 01:48
Medlem
Citat:
Baker frågar Trump om framtida skattereformer. Trumps svar handlar endast om hur han och hans närmaste vänner ska kunna ta hem miljoner från utlandet billigare och snabbare.

Du förstår inte riktigt tror jag. En kommande ändring av bolagsskatten är en framtida skattereform.
2017-08-02, 01:59
Medlem
bludderbladders avatar
Wikileaks twittrar att detta är Seymour Hersch angående mordet på Seth Rich, som bekräftar, enligt FBI rapport, att Seth Rich var DNC-läckan

https://www.youtube.com/watch?v=giuZdBAXVh0

Samtidigt sägs Wassermanödlans talibanske IT-spion ha fångats på bild tillsammans med stackars Seth, minuter innan mordet på densamme. #ClintonBodycount

Jobbigt nu för det korrupta etablissemanget, listan över förrädare börjar bli lång mellan deras Ryss och Taliban-kontakter.

Samtidigt ber kongressen innan detta om att utöka sin utredning.
2017-08-02, 02:00
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Du förstår inte riktigt tror jag. En kommande ändring av bolagsskatten är en framtida skattereform.

Jag förstår precis vad han menar. Jag tror dock inte vanligt folk som betalar skatt i USA är tycker det viktigaste är hur miljonärerna ska få hem miljonerna lättare och billigare. Det kommer inte att leda till någon nämnvärd tillväxt om det är det du hoppas på.

Här har du ett citat där Trump ringer runt till andra länder och frågar hur mycket folk dom har. Det är otroligt hur mycket folk dom har. Det är ingen som visste det.

Citat:
So, you know, and these are like countries, you know, fairly large, like 300 million people. You know, a lot of people say — they say, well, but the United States is large. And then you call places like Malaysia, Indonesia, and you say, you know, how many people do you have? And it’s pretty amazing how many people they have.
2017-08-02, 02:04
Medlem
Citat:
Jag förstår precis vad han menar. Jag tror dock inte vanligt folk som betalar skatt i USA är tycker det viktigaste är hur miljonärerna ska få hem miljonerna lättare och billigare. Det kommer inte att leda till någon nämnvärd tillväxt om det är det du hoppas på.

Ok, Saida. Du skulle kunna säga "jag tror inte att det kommer..." men i stället säger du: Det kommer inte att.

Citat:
Här har du ett citat där Trump ringer runt till andra länder och frågar hur mycket folk dom har. Det är otroligt hur mycket folk dom har. Det är ingen som visste det.

Och poängen är att det kan komma att rasa in massor av kapital till USA. Men enligt din spådom så kommer det inte leda till någon nämnvärd ekonomisk tillväxt? Ok. Det kommer att visa sig,
2017-08-02, 02:20
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nyss pratade det om Anthony Scaramucci, han var så folklig och pratade som folket och var så braaaaa.
Och nu är han borta för han var så folklig?
Aldrig varit med om någon hoppar runt på näckrosblad så illa som om Trump.
Och de får heta Trumpnissar, just för de är uppe i röven på Trump hela dagarna och sniffar.
.

The Federalist
Why Anthony Scaramucci Is The Man Trump And America Need.
7/31/17 8:20 AM

The Federalist
Why Scaramucci's Firing Might Be Good News For Donald Trump.
7/31/17 5:27 PM
https://twitter.com/hoplitnet/status/892290103707553792?s=09

Allt Trumpeten gör och säger är per definition rätt enligt det nyinrättade departmentet för sanning, allmän upplysning och enad front.
Trumpetens lärjungar följer okritiskt allt som Trumpeten tutar i den, det är lätt att vara populist och sitta och klaga men uppenbarligen väldigt svårt när man själv sitter vid rodret
Jag ser många av Trumpetens kärnväljare såhär.
https://twitter.com/GIRAFFEX/status/891703601004937216?s=09
2017-08-02, 02:44
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ok, Saida. Du skulle kunna säga "jag tror inte att det kommer..." men i stället säger du: Det kommer inte att.

Och poängen är att det kan komma att rasa in massor av kapital till USA. Men enligt din spådom så kommer det inte leda till någon nämnvärd ekonomisk tillväxt? Ok. Det kommer att visa sig,

Det är inget nytt. Det är inte en spådom det är en logisk slutsats baserat på hur det gick förra gången storföretag fick skattelättnader för att ta hem pengar från utlandet. Ojdå, jag glömde bort att du har hängt med i Amerikansk politik i några månader. Det kan ju inte vara så lätt att veta då.

Pengarna kommer att användas till att köpa tillbaka aktier och betala skulder. Pengarna kommer att delas upp till toppen i företaget. Aktierna kommer att stiga. Tyvärr spelar det inte så stor roll för majoriteten i USA om aktierna för Microsoft och Apples går upp med 3% och Tim Cook har 100 miljoner extra på kontot.

Förra gången tog bara 10% av företagen chansen och tog hem pengar till USA. Blev det några nya jobb då? Nej, blev ett minus på 21000 arbeten i dessa företag.
2017-08-02, 02:55
Medlem
Citat:
Det är inget nytt. Det är inte en spådom det är en logisk slutsats baserat på hur det gick förra gången storföretag fick skattelättnader för att ta hem pengar från utlandet. Ojdå, jag glömde bort att du har hängt med i Amerikansk politik i några månader. Det kan ju inte vara så lätt att veta då.

Irland har haft som taktik att ha låg bolagsskatt och har på så sätt fått en del jobb till deras lilla ö.

Citat:
Förra gången tog bara 10% av företagen chansen och tog hem pengar till USA. Blev det några nya jobb då? Nej, blev ett minus på 21000 arbeten i dessa företag.

När var denna förra gång? Bolagsskatten är väl 35% där. Vad var den tidigare? 50%?

Erkänn att du bara siar. Du kan inte se in i framtiden. Erkänn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in