2017-08-01, 21:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så ditt påstående"BEVISAT DNC-anknuten advokat som försökte sätta dit Trumps son i en fejkskandal" kan vi sätta som illusioner igen!

Länk till BEVISAT!
Länk till "SÄTTA DIT"

Det du har länkat till är att en vissa republikaner säger att Rysk Advokat har haft kontakt med DNC
dvs inga bevis inget ens in närheten av ditt BEVIS = lögn!

Vad vi vet är att Don jr:s möte med 8 personer där rubriken på anledningen till mötet var: VI HAR SKIT OM HILLARY!! OBS KONFIDENTIELLT /RUSSIA WITH LOVE...
Jag har länka till bevis för att:
1. Fusion GPS anlitades av DNC
2. Steele (som satte samman fakerapporten om kissex i Ryssland) var anställd av Fusion GPS
3. Valenitskaija (den ryska advokaten) var också hon anlitad av Fusion GPS
4. Valenitskaija fick snabbhantering av sin visumansökan, troligtvis genom direkt ingripande av Loretta Lynch
5. Jag har även länkat till en edsvuren persons vittnesmål om ovanstående.

Kanske är problemet att du inte fixar de subtila nyanserna i det svenska språket. Jag länkar till en förklaring av den juridiska termen "bevis" så kanske du lugnar ner dig.
Citat:
Bevis eller bevisning är i juridiska sammanhang något som används för att styrka (bevisa) ett påstående eller sakförhållande.

Olika bevismedel, d.v.s. olika "typ av bevisning" förekommer. Som bevismedel räknas till exempel vittnesförhör, skriftligt bevis (d.v.s. brev, protokoll och andra skriftliga handlingar), syn eller kriminalteknisk bevisning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bevis_(juridik)
2017-08-01, 21:47
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Att rösta på någon man kan identifiera sig med, eller finner attraktiv som politiker, kan jag köpa av bägge sidor har såna tankar.
Och vad är det för fel med att rösta på någon är svart?
Det visade ju sig efteråt han är den som åstadkommit mest för den Amerikanska befolkningen på ett tag.
R vill knappt röra de få medelklass som finns kvar, utan de helt riktat in sig att de som har mest pengar, ska ha mer på bekostnad av de som har det dåligt.
Ja du, snygg omskrivning. Obamas väljare kan inte göra något fel, det är bara Republikanernas väljare som det är fel på.
Ok, då vet jag.

Min poäng vara bara att det finns idioter på båda sidor som sagt. USA är ett stort land.
De som är i mitt klipp är större idioter påstår jag då, alltså var Obamas väljare dummare, slutsats.

Tillägg:Att Obama är svart har stor betydelse, oavsett vad man tycker om det.
Obama var väldigt företagsvänlig och inte särskilt bra för underklass, tycker jag, där svarta ofta befinner sig.
Senast redigerad av Tarstan 2017-08-01 kl. 21:53.
2017-08-01, 21:55
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har länka till bevis för att:
1. Fusion GPS anlitades av DNC
2. Steele (som satte samman fakerapporten om kissex i Ryssland) var anställd av Fusion GPS
3. Valenitskaija (den ryska advokaten) var också hon anlitad av Fusion GPS
4. Valenitskaija fick snabbhantering av sin visumansökan, troligtvis genom direkt ingripande av Loretta Lynch
5. Jag har även länkat till en edsvuren persons vittnesmål om ovanstående.

Kanske är problemet att du inte fixar de subtila nyanserna i det svenska språket. Jag länkar till en förklaring av den juridiska termen "bevis" så kanske du lugnar ner dig.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bevis_(juridik)
Du är för jobbig.. men rätthaverister och idioter är det...
1) Först av RNC
2) OCH? (BTW är det bevisat att Donald inte gjort detta?)
3) Ditt BEVIS!!! tack!!!
4) Nej! det var eftersom hon var en av advokaterna i ett mål som rörde en Rysk persons penningtvätt..
5) inte läst alla dina länkar utan jag vill se ditt BEVIS för "BEVISAT DNC-anknuten advokat som försökte sätta dit Trumps son i en fejkskandal"

Inget subtilt, utan du har bara lassat ut träck och sagt att det är sanning som vilken religiös kakadua brukar göra...
2017-08-01, 21:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Du är för jobbig.. men rätthaverister och idioter är det...
1) Först av RNC
2) OCH? (BTW är det bevisat att Donald inte gjort detta?)
3) Ditt BEVIS!!! tack!!!
4) Nej! det var eftersom hon var en av advokaterna i ett mål som rörde en Rysk persons penningtvätt..
5) inte läst alla dina länkar utan jag vill se ditt BEVIS för "BEVISAT DNC-anknuten advokat som försökte sätta dit Trumps son i en fejkskandal"

Inget subtilt, utan du har bara lassat ut träck och sagt att det är sanning som vilken religiös kakadua brukar göra...
Men det är ju i länkarna som du hittar bevisen. Vad är det du kräver av mig? Att jag ska komma hem till dig och hålla ett föredrag eller? Läs artiklarna som jag länkar till så framgår allt klart och tydligt. Om du inte vill så kan jag inte hjälpa dig mer. Jag vet ju nämligen inte var du bor.

För övrigt är det inte möjligt att bevisa att något inte hänt. Då finns ju nämligen inte några bevis.
Senast redigerad av Japhy 2017-08-01 kl. 22:00.
2017-08-01, 22:18
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men det är ju i länkarna som du hittar bevisen. Vad är det du kräver av mig? Att jag ska komma hem till dig och hålla ett föredrag eller? Läs artiklarna som jag länkar till så framgår allt klart och tydligt. Om du inte vill så kan jag inte hjälpa dig mer. Jag vet ju nämligen inte var du bor.

För övrigt är det inte möjligt att bevisa att något inte hänt. Då finns ju nämligen inte några bevis.
Tack du har svarat!
2017-08-01, 22:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Ja du, snygg omskrivning. Obamas väljare kan inte göra något fel, det är bara Republikanernas väljare som det är fel på.
Ok, då vet jag.

Min poäng vara bara att det finns idioter på båda sidor som sagt. USA är ett stort land.
De som är i mitt klipp är större idioter påstår jag då, alltså var Obamas väljare dummare, slutsats.

Tillägg:Att Obama är svart har stor betydelse, oavsett vad man tycker om det.
Obama var väldigt företagsvänlig och inte särskilt bra för underklass, tycker jag, där svarta ofta befinner sig.
Din läsförståelse verkar lite konstigt, då jag hävande samma sak som du.
Men du tänker på det jag la till.

Jag hävdar Amerikaner är korkade, vilket du håller med om.
Så leta detaljer blir konstigt då.

Sen en R väljare av den typen som i det klippet, de har INGET och hämta i en Republikansk politik.
Att rösta på en svart, säger liksom inget om nått politiskt, utan är bara en färg på huden.
Om nu man inte är rasist, för då säger ju det massor.
2017-08-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Din läsförståelse verkar lite konstigt, då jag hävande samma sak som du.
Men du tänker på det jag la till.

Jag hävdar Amerikaner är korkade, vilket du håller med om.
Så leta detaljer blir konstigt då.

Sen en R väljare av den typen som i det klippet, de har INGET och hämta i en Republikansk politik.
Att rösta på en svart, säger liksom inget om nått politiskt, utan är bara en färg på huden.
Om nu man inte är rasist, för då säger ju det massor.

Så din poäng är att om folk inte vore dumma så skulle de rösta rätt, d.v.s på den kandidat du föredrog?
2017-08-01, 22:50
Medlem
WarWarrens avatar
Utskriften av Wall Street Jl:s avsugningsintervju med Trump har läckt ut. Det är som vanligt hysteriskt kul att läsa Trumpy's barnasvar på frågorna. Det är så uppenbart att han inte förstår, inte gör, inte kan och inte bryr sig.

http://www.politico.com/story/2017/08/01/trump-wall-street-journal-interview-full-transcript-241214?lo=ap_a1

Läs och reflektera över hur han aldrig blir specifik eller konkret vad gäller den politiska materia han förväntas förstå. Detta uppenbara fejkande/poserande, jag begriper inte hur det kan accepteras.

Följande handlar om hur Trump "lobbade" för TrumpCare förra veckan.

Citat:
MR. BAKER: What have you been doing, Mr. President, sort of behind the scenes?

PRESIDENT TRUMP: A lot. A lot.

MR. BAKER: I mean, what do you think the crucial conversations have been?

PRESIDENT TRUMP: Many conversations. I just had one with a certain senator that was very convincing to that senator. So I’ve done a lot. I mean, last night – last night it was amazing. I was at the – you know, I was in West Virginia doing certain things and making a speech to the Boy Scouts, and that was some crowd. That was an incredible crowd.

But I’ve been working hard, trying to get the senators to go along with it. And I – you know, I think I – you know, look, just don’t quote me on this unless it happens, but I think we have a pretty good shot. And that vote’s taking place at about 2:00 today, right? 2:00?
2017-08-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Utskriften av Wall Street Jl:s avsugningsintervju med Trump har läckt ut. Det är som vanligt hysteriskt kul att läsa Trumpy's barnasvar på frågorna. Det är så uppenbart att han inte förstår, inte gör, inte kan och inte bryr sig.

http://www.politico.com/story/2017/08/01/trump-wall-street-journal-interview-full-transcript-241214?lo=ap_a1

Läs och reflektera över hur han aldrig blir specifik eller konkret vad gäller den politiska materia han förväntas förstå. Detta uppenbara fejkande/poserande, jag begriper inte hur det kan accepteras.

Följande handlar om hur Trump "lobbade" för TrumpCare förra veckan.

Vad jag ser framför mig är när den faktiskta intervjun pågår. Det roar mig enormt.

Efter att Trump blev vald så hade han en intervju med en massa folk från New York Times. Den intervjun var en riktig guldgruva.

https://www.nytimes.com/2016/11/23/us/politics/trump-new-york-times-interview-transcript.html

Citat:
Ursprungligen postat av Trump
Well, there was a report that somebody said that I’m not enthused about it. Look, I want to move forward, I don’t want to move back. And I don’t want to hurt the Clintons. I really don’t.

She went through a lot. And suffered greatly in many different ways. And I am not looking to hurt them at all. The campaign was vicious. They say it was the most vicious primary and the most vicious campaign. I guess, added together, it was definitely the most vicious; probably, I assume you sold a lot of newspapers.

2017-08-01, 23:24
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Det är så uppenbart att han inte förstår, inte gör, inte kan och inte bryr sig.

"Many people are saying!!!"

Det är både fascinerande och, på ett morbitt vis, spännande att se hur det här förvuxna problembarnet beter sig i presidentrollen... Och framförallt hur han, likt någon sorts beläte från MENA, blir tillbedd av fanatiska lärjungar utsträckta på marken, trots en total brist på såväl resultat som uttalad plan för landet.

Dock intressant att man med "make America great again" avsåg att utarma den amerikanska hegemonin i världspoliken?
2017-08-02, 00:23
Medlem
zergrushs avatar
Vad ska man säga; personer som smet undan sin värnplikt och militärtjänsgöring kanske inte är de bästa på att improvisera fram nya rutiner för USAs väpnade styrkor över telefonen...
http://hrc-assets.s3-website-us-east-1.amazonaws.com//files/assets/resources/56_Generals_and_Admirals_Warn_Trump.pdf
Citat:
Fifty-Six Retired Generals and Admirals Warn That President Trump’s Anti-Transgender Tweets, If Implemented, Would Degrade Military Readiness
“This proposed ban, if implemented, would cause significant disruptions, deprive the military of mission-critical talent, and compromise the integrity of transgender troops who would be forced to live a lie, as well as non-transgender peers who would be forced to choose between reporting their comrades or disobeying policy,” the retired officers said in a statement released Tuesday by the Palm Center, which researches issues of gender and sexuality in the military.

“As a result, the proposed ban would degrade readiness even more than the failed ‘don't ask, don't tell’ policy. Patriotic transgender Americans who are serving — and who want to serve — must not be dismissed, deprived of medically necessary health care, or forced to compromise their integrity or hide their identity.”

Some of the signatories on the statement include retired Gen. John Allen, who served as deputy commander of U.S. Central Command and special presidential envoy for the anti-Islamic State in Iraq and Syria coalition; retired Gen. Robert Sennewald, who led U.S. and U.N. forces in South Korea in the 1980s; and retired Vice Adm. Donald Arthur, who served as surgeon general of the Navy.
Verkar som allt fler yrkesutövare, som jobbat mer eller mindre hela sina liv, i allmän eller statlig sektor ställs inför faktumet att de står under en fake president som vräker ur sig mer påhittat dravel än vad han kommer med konkreta planer för landet...
2017-08-02, 00:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
När sparkas Trump från Vita Huset, av media och Demokraterna?

Jag blev lovad av massa liberaler att detta skulle ske direkt? Nu har det snart gått ett år.

Som det ser ut nu så verkar Trump sparka alla som säger emot han eller inte dansar efter hans pipa. Führer Trump

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in