Citat:
Ursprungligen postat av
Dogberry
Min gissning går ut på att han gillar att stå i centrum och lite dödsångest på det så kör han på rakt in i kaklet. Samt att han sågs som ett utmärkt verktyg av många som eggade honom att delta. Och lite också att han kanske inte ens ville bli president men att han tänkte att det är bra för hans varumärke att delta.
Så lite av varje. Har också tänkt tanken att han varit bankrutt och lånat pengar av någon som har försatt honom i den sits han sitter i.
Politiskt intresse är nog det minsta som fått honom att göra det som han gjort. Att han skulle tänka på fattiga människor är ju absurt att tro.
Men jag kan inte heller se någon rimlig förklaring. Varför inte njuta av barnbarn och resor typ?
Jag hade gissat på att det är ego. När Obama gav igen för all Trumps "birther" skit och totalt förnedrade honom vid den där middagen så tror jag det slog slint i skallen på Trump och han ställde upp för att kunna hämnas på något sätt.
tt sätta sig själv främst och den politik han för fortsätter den trenden.
Att det skulle vara genuint politiskt intresse eller någon sort behov av att tjäna landet finns det inget som tyder på. Hela hans liv har gått ut på att sätta sig själv främst och hans agerande och hans politik nu fortsätter på samma spår.