2017-05-19, 21:18
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/russia-probe-reaches-current-white-house-official-people-familiar-with-the-case-say/2017/05/19/7685adba-3c99-11e7-9e48-c4f199710b69_story.html
Russia probe reaches current White House official, people familiar with the case say
Citat:
The law enforcement investigation into possible coordination between Russia and the Trump campaign has identified a current White House official as a significant person of interest, showing that the probe is reaching into the highest levels of government, according to people familiar with the matter.

The senior White House adviser under scrutiny by investigators is someone close to the president, according to these people, who would not further identify the official.

The revelation comes as the investigation also appears to be entering a more overtly active phase, with investigators shifting from work that has remained largely hidden from the public to conducting interviews and using a grand jury to issue subpoenas. The intensity of the probe is expected to accelerate in the coming weeks, the people said.
Kushner?
Eller Bannon?
2017-05-19, 21:29
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://www.nytimes.com/2017/05/19/us/politics/trump-russia-comey.html
Trump Told Russians That Firing ‘Nut Job’ Comey Eased Pressure From InvestigationVi vet iaf att han inte är under utredningen. Han skulle inte ljuga för Putin Japp. Trump vill 'get along with Russia'. Om han klarar av detta trots allt blir han nog 'The best president God ever created" [IMAGEW000T]
Det är därför etablissemanget är livrädda för Trump. Att han ska lyckas med det ingen annan president sedan 1945 har gjort. Trump är så här långt den första presidenten Ryssland finner det möjligt att komma överens med.
2017-05-19, 21:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Det är därför etablissemanget är livrädda för Trump. Att han ska lyckas med det ingen annan president sedan 1945 har gjort. Trump är så här långt den första presidenten Ryssland finner det möjligt att komma överens med.

Därför är Trump bäst.
Med USA + Ryssland emot IS så kommer hela denna liberala värld falla ihop och en ny patriotisk och nationalistisk värld byggs upp.

NATO kommer försvagas också. Trump har inget intresse i NATO.
2017-05-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/russia-probe-reaches-current-white-house-official-people-familiar-with-the-case-say/2017/05/19/7685adba-3c99-11e7-9e48-c4f199710b69_story.html
Russia probe reaches current White House official, people familiar with the case say

Kushner?
Eller Bannon?

Kushner hade ju varit drömmen. Den ende som jag inte har något emot ifall han får kicken.
2017-05-19, 21:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Därför är Trump bäst.
Med USA + Ryssland emot IS så kommer hela denna liberala värld falla ihop och en ny patriotisk och nationalistisk värld byggs upp.

NATO kommer försvagas också. Trump har inget intresse i NATO.

Men nu har ju Trump nyligen bombat anti islamistiska läger i Syrien... Hur kan han vara emot daesh när han aktivt hjälper dem?
2017-05-19, 22:06
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Kushner hade ju varit drömmen. Den ende som jag inte har något emot ifall han får kicken.

Som om Kushner hade haft kontakter med Ryssland utan Trumps vetskap. Om Kushner går ner kommer Trump gå ner, och som det ser ut just nu är det inte långt borta. Troligen kommer massa spännande saker hända under hans tid utomlands.
2017-05-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Min gissning går ut på att han gillar att stå i centrum och lite dödsångest på det så kör han på rakt in i kaklet. Samt att han sågs som ett utmärkt verktyg av många som eggade honom att delta. Och lite också att han kanske inte ens ville bli president men att han tänkte att det är bra för hans varumärke att delta.

Så lite av varje. Har också tänkt tanken att han varit bankrutt och lånat pengar av någon som har försatt honom i den sits han sitter i.

Politiskt intresse är nog det minsta som fått honom att göra det som han gjort. Att han skulle tänka på fattiga människor är ju absurt att tro.

Men jag kan inte heller se någon rimlig förklaring. Varför inte njuta av barnbarn och resor typ?

Jag hade gissat på att det är ego. När Obama gav igen för all Trumps "birther" skit och totalt förnedrade honom vid den där middagen så tror jag det slog slint i skallen på Trump och han ställde upp för att kunna hämnas på något sätt.
tt sätta sig själv främst och den politik han för fortsätter den trenden.

Att det skulle vara genuint politiskt intresse eller någon sort behov av att tjäna landet finns det inget som tyder på. Hela hans liv har gått ut på att sätta sig själv främst och hans agerande och hans politik nu fortsätter på samma spår.
2017-05-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Som om Kushner hade haft kontakter med Ryssland utan Trumps vetskap. Om Kushner går ner kommer Trump gå ner, och som det ser ut just nu är det inte långt borta. Troligen kommer massa spännande saker hända under hans tid utomlands.

Tröttnar du aldrig på dina dagliga domedags-scenarion för Trump?

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag hade gissat på att det är ego. När Obama gav igen för all Trumps "birther" skit och totalt förnedrade honom vid den där middagen så tror jag det slog slint i skallen på Trump och han ställde upp för att kunna hämnas på något sätt.
tt sätta sig själv främst och den politik han för fortsätter den trenden.

Att det skulle vara genuint politiskt intresse eller någon sort behov av att tjäna landet finns det inget som tyder på. Hela hans liv har gått ut på att sätta sig själv främst och hans agerande och hans politik nu fortsätter på samma spår.

Jaha här snackas det massa skit ser jag. Trump har haft ett politiskt intresse långt innan den middagen, finns ju videos 30 år tillbaka i tiden där Trump reflekterar över hurvida han skulle ställa upp som president eller inte. Din "förklaring" håller knappast.
Senast redigerad av TheStriptease 2017-05-19 kl. 22:12.
2017-05-19, 22:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men nu har ju Trump nyligen bombat anti islamistiska läger i Syrien... Hur kan han vara emot daesh när han aktivt hjälper dem?

Detta stödjer jag inte hos Trump. Men detta är väll bara en motivering för Trump att vara anti-Ryssland. Trump fick ju hela etablisimanget med sig när han attackerade Syrien.

Dags för Trump att rena träsket lite - radikalt.
2017-05-19, 22:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Detta stödjer jag inte hos Trump. Men detta är väll bara en motivering för Trump att vara anti-Ryssland. Trump fick ju hela etablisimanget med sig när han attackerade Syrien.

Dags för Trump att rena träsket lite - radikalt.

1. Så att bomba anti islamist läger är att vara anti Ryssland, varför inte bomba daesh och sluta tramsa?

2. Så du förespråkar att Trumps ska mörda lite folk?

3. Vart har du din backning rörande att Ryssland skulle vara über teknologiskt, vi väntar fortfarande på ditt bevis
2017-05-19, 22:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Tröttnar du aldrig på dina dagliga domedags-scenarion för Trump?

Tror du verkligen på allvar att Kushner har haft kontakter med ryssarna utan Trumps vetskap? Låter det rimligt tycker du, med tanke på hur mycket Trump och Kushner är involverade?
2017-05-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tror du verkligen på allvar att Kushner har haft kontakter med ryssarna utan Trumps vetskap? Låter det rimligt tycker du, med tanke på hur mycket Trump och Kushner är involverade?

Jag vet inte. Men som som så många gånger förr kommer det säkert inte leda till något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in