Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-19, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Baserat på vittnesmål från föräldrarna. Hon skulle ringa, de skulle hämta henne från festen. Det är ju bra om man själv har koll på tillgänglig info innan man börjar anklaga andra...
Jag har läst nästa allt sedan starten i denna tråden, har du det?

Du pratar om vad hennes pappa berättade att hon sa, men du skriver att det var det hon skulle göra, det är två helt skilda saker det måste du ändå förstå eller?

Hon hade kanske planerat detta eftersom denna fest hon skulle på gav henne en chans att sova över hon killen hon var kär i.
Citera
2017-05-19, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det här är grundläggande info som finns i media och otaliga länkar i denna tråd.
Läs 5205 och läs första raden som jag skrev JAG TROR....

Grundläggade info, skulle kalla det info från en källa som har spridits vilt och alla tror att det är sanningen från Tova, men det är det inte såklart Tova är död.

Varför åkte hon tid och var glad sent på kvällen om pappans uppgifter stämmer, jag säger inte att han ljuger jag säger att Tova helt klart mörkade att hon inte skulle till festen, frågon är om någon kompis visste sanningen!
Citera
2017-05-19, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Eller så tog han telefonen från henne för att kolla vem hon ringde och fortsatte kolla sms och annan historik?
Jag har hela tiden haft tanken på att hon kanske fått något privat meddelande under natten som Billy fått nys på och gått i taket.
Inte alls en galen ide med ev SMSet!
Citera
2017-05-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Läs 5205 och läs första raden som jag skrev JAG TROR....

Grundläggade info, skulle kalla det info från en källa som har spridits vilt och alla tror att det är sanningen från Tova, men det är det inte såklart Tova är död.

Varför åkte hon tid och var glad sent på kvällen om pappans uppgifter stämmer, jag säger inte att han ljuger jag säger att Tova helt klart mörkade att hon inte skulle till festen, frågon är om någon kompis visste sanningen!

Men vad pratar du om? Det är ju allmän info att Tova mörkade att hon inte skulle till festen! Han visste ju inte att hon var med exet.
Citera
2017-05-19, 22:31
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Jag har läst nästa allt sedan starten i denna tråden, har du det?

Du pratar om vad hennes pappa berättade att hon sa, men du skriver att det var det hon skulle göra, det är två helt skilda saker det måste du ändå förstå eller?

Hon hade kanske planerat detta eftersom denna fest hon skulle på gav henne en chans att sova över hon killen hon var kär i.

Ja det har jag.

Ingen vet eller kommer någonsin veta hennes innersta motiv till varken det ena eller det andra. Men man kan dra slutsatser av samlade intryck från människor i hennes närhet. Det måste du väl ändå förstå?

Det är polisens intryck efter vittnesmål från föräldrarna (inte bara pappan, det var ju mamman som saknade ett missat samtal på morgonen). Även vänner hade uppfattningen att hon faktiskt skulle på festen.
Hade hennes egentliga motiv varit att stanna över natten hos sin återförenade pojkvän hade hon väl skaffat alibi över natten också. Man kan nog anta ganska säkert att hon initialt hade för avsikt att åka på den där festen. Sen ändrade hon sig uppenbarligen... Och det undrar man ju lite över däremot.
Citera
2017-05-19, 22:35
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Men vad pratar du om? Det är ju allmän info att Tova mörkade att hon inte skulle till festen! Han visste ju inte att hon var med exet.

Precis, det man läst i tidningar är att familjen trodde att Tova hade slutat träffa honom efter misshandeln
Citera
2017-05-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ja det har jag.

Ingen vet eller kommer någonsin veta hennes innersta motiv till varken det ena eller det andra. Men man kan dra slutsatser av samlade intryck från människor i hennes närhet. Det måste du väl ändå förstå?

Det är polisens intryck efter vittnesmål från föräldrarna (inte bara pappan, det var ju mamman som saknade ett missat samtal på morgonen). Även vänner hade uppfattningen att hon faktiskt skulle på festen.
Hade hennes egentliga motiv varit att stanna över natten hos sin återförenade pojkvän hade hon väl skaffat alibi över natten också. Man kan nog anta ganska säkert att hon initialt hade för avsikt att åka på den där festen. Sen ändrade hon sig uppenbarligen... Och det undrar man ju lite över däremot.
Hur vet du att hon ändrade sig ? Hon kanske blev hindrad att åka av ex pojkvännen och de andra ?
Citera
2017-05-19, 22:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Du får kalla det för vad du vill, trams eller annat.
Vi vet nu att pappan hade rätt i sin misstanke, men det jag menar är vad hade han för fog att tro att dotterns liv var i fara? Vilken information hade ha då han far dit? Om han trott att dotterns liv var generellt i fara så skull han ju "hållit henne hemma" i brist på bättre uttryck.

Det kan ju vara så att pappan är bara hetsig, men jag tror att han besatt information som gjorde dels att han hade fog att vara rejält orolig, dels var var den informationen till grund för att man grep de 3. Kanske såg pappan något i huset?

Vad jag förstått brukade Tova alltid hålla det hon lovat. Hon skulle aldrig låta bli att höra av sig, om hon lovat det. Hon hade inte ringt på natten som hon lovat för att bli hämtad från festen. Hon låg inte i sin säng. Hon svarade inte i telefonen heller. Att utebli från simtävlingen sedan. Alla varningsklockor måste ha ringt. Efter att ha ringt runt till hennes kompisar och fått besked om att Tova hade varit hos Billy och inte kommit fram på festen borde oroa vilken förälder som helst.

Då kan man förstå att pappan åker till Billy för att höra vad som hänt. Han är säkert ursinnig när ingen öppnar. Kanske tror han att Billy inte vill öppna. Han bankar säkert både på dörr och fönster. Säkert bankar han sönder fönstret med flit, ursinnig. Jag tror också att han (pappan) vet mer än vi vet, han har fått indikationer på att det är något som inte stämmer.

Pappan reagerar säkert både med den kunskapen i bakhuvudet att Billy har misshandlat tidigare, varit mycket kontrollerande. Han är säkert inget dumhuvud, vet vad det kan innebära.

Citat:
Våldet mot kvinnor i sådana relationer är oftast upprepat och har nästan alltid föregåtts av ett mönster där mannen i allt ökande utsträckning utövat dominans och kontroll över kvinnan. Det grova fysiska våldet är en del av ett mönster, ett steg på en glidande skala, ett kontinuum, snarare än en enskild och oförklarlig händelse.
https://www.amnesty.se/upload/files/2011/05/04/mans-vald-mot-kvinnor-i-nara-relationer-amnesty.pdf

Pappan vet säkert att Billy uppfyller alla kriterier för den man som beskrivs ovan. Han vet att det kommer bli fler gånger, med grövre våld nästa gång....om hon fortsätter att träffa honom.
Citera
2017-05-19, 22:45
Medlem
MandarinSallads avatar
Så hemskt tragiskt att det får gå så här långt i dagens Sverige, psykfallet Billy borde ha blivit inspärrad för längesedan. Så här blir det när man daltar med kriminella slödder som knarkar och misshandlar kvinnor. Hoppas han blir grovt våldtagen och misshandlad i fängelset.

Vila i frid Tova
Citera
2017-05-19, 22:49
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hur vet du att hon ändrade sig ? Hon kanske blev hindrad att åka av ex pojkvännen och de andra ?

Ja, kanske. Telefonsamtalet 23:30 tyder på att hon var där frivilligt ff. Men det behöver ju inte vara så. De andra verkar blivit ivägkörda tidigare enligt en av deras vittnesmål.
Citera
2017-05-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ja, kanske. Telefonsamtalet 23:30 tyder på att hon var där frivilligt ff. Men det behöver ju inte vara så. De andra verkar blivit ivägkörda tidigare enligt en av deras vittnesmål.
Var det så sent ? Trodde samtalet med väninnan var vid 21:30 tiden ?
Citera
2017-05-19, 22:59
Medlem
Browndawgs avatar
Det ställs väldigt mycket frågor och läggs fram teorier här som inte alls går ihop. Saker vi gått igenom i tråden flera gånger tidigare.

Hon hittades ihjälslagen på den misstänkta bakgård efter att ha varit där ensam med honom och det är det sista spåret polisen hade. Hon var senast med honom på en gård.

Och någon/några undrar varför polisen så snabbt misstänkte honom? Dom tre grabbarna togs först in på förhör bara. Men saker i förhören gjorde att man anhöll herrarna. Något gick alltså inte ihop där.

Sen är som två andra släppta nu. Dom ska ha alibi från en cruising som var på lördagkvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in