Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-19, 20:31
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Meh! Om du är orolig för ditt barn, bryr du dig om en fönsterruta då? En fönsterruta kan du ju köpa ny nästa dag. Bara någon med grav autism skulle väl bry sig om en fönsterruta medan den letar sitt barn.
(Ber om ursäkt till alla med autism)

Du har helt rätt i att be om ursäkt till alla med autism. Kanske skulle ta något annat exempel som du har bättre förståelse för.

Om man bara "letar efter" sin dotter så gör man inte inbrott...du tycks missa min poäng med inläggen. Har man något mer "på fötterna" då kanske man ta till en sådan åtgärd, för att man befarar att någons liv kan vara i fara. Det vill säga att pappan visste något mer, kanske. Eller så sket han bara i andras egendom....så kan det också vara.

Om varenda förälder som söker sina barn skulle knacka rutor skulle vi ha en del trasiga sådana...
Citera
2017-05-19, 20:36
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Åklagaren har sagt att det varit något dessa killar själva sa i förhör som gjorde dem blev misstänkta. Vad vet vi inte än, men jag kan tänka mig att de ljugit om något uppenbart.

Tack, äntligen ett vettigt inlägg
Frågan är då varför dessa hovades in så snabbt? Att de bodde på samma adress som Billy? Kan ju vara så att de togs på förhör och ljög och därefter greps de som misstänkta. Pressens version är ofta lite luddig och ologisk...tyvärr.
Citera
2017-05-19, 20:38
Medlem
På söndagen åkte Tovas pappa till gården för att fråga om hon var där? Men det var ingen där, så han åkte till en nära anhörig till Ex-pojkvännen. Denna nära anhörig är det en familjemedlem eller en nära vän bara?

Jag har ändå hakat upp mig på båtresan. Vilka åkte båt? Vilken dag sågs båten? Har för mig att det var på söndagen. Mina aningar säger fortfarande att det finns fler inblandade....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jo jo, han knackade för hårt. Detta tror jag inte ett ögonblick på....säger inte att att det är fel att bryta sig in om man tror att någons liv är i fara men då måste man ju ha skäl för det. För att vara lite väl pragmatisk så hade han inte det, hon var redan död.

Pappan hade fått reda på att Tova varit hos sitt ex. Som hade misshandlat henne bara för några veckor sedan. Han anade naturligtvis att något kanske hänt henne och ville komma in i huset för att se om hon inte var där..
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Han ville förhindra et mord, men kom för sent....

Det är ju tyvärr sant, vet vi nu.
Citera
2017-05-19, 20:40
Medlem
Citat:
Du har helt rätt i att be om ursäkt till alla med autism. Kanske skulle ta något annat exempel som du har bättre förståelse för.

Om man bara "letar efter" sin dotter så gör man inte inbrott...du tycks missa min poäng med inläggen. Har man något mer "på fötterna" då kanske man ta till en sådan åtgärd, för att man befarar att någons liv kan vara i fara. Det vill säga att pappan visste något mer, kanske. Eller så sket han bara i andras egendom....så kan det också vara.

Om varenda förälder som söker sina barn skulle knacka rutor skulle vi ha en del trasiga sådana...

Glömmer du inte flera viktiga detaljer nu?

Han hade slagit henne tidigare.
Hon hade planerat att åka hem med föräldrarna under natten.
Hon brukade alltid höra av sig.
Hon var helt plötsligt spårlöst borta.

Skulle du inte befara att ditt barns liv var i fara i detta läge? Skulle du tycka att ett fönster som kunde riskera att krossas var ett rimligt skäl till att avstå från att leta efter ditt barn?
Citera
2017-05-19, 20:42
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Pappan hade fått reda på att Tova varit hos sitt ex. Som hade misshandlat henne bara för några veckor sedan. Han anade naturligtvis att något kanske hänt henne och ville komma in i huset för att se om hon inte var där..

Jo jo jag fattar men irriterar på mig att att alla ska ska kalla detta för att han "råkade knacka för hårt". Det är klart att han bröt sig in för att leta dottern. Kalla en spade för spade...det är ju för fan FB, ska vi skönmåla saker nu?
Citera
2017-05-19, 20:49
Medlem
Citat:
Jo jo jag fattar men irriterar på mig att att alla ska ska kalla detta för att han "råkade knacka för hårt". Det är klart att han bröt sig in för att leta dottern. Kalla en spade för spade...det är ju för fan FB, ska vi skönmåla saker nu?

Sluta tramsa om den trasiga rutan. Vi diskuterar ett mord här och det är helt oväsentligt i sammanhanget om/när/hur rutan gick sönder. Eftersom dottern är mördad på platsen där den trasiga rutan är, så hade pappan helt rätt i sin misstanke.

Rensa gärna tråden från alla meningslösa inlägg så dom som är sena in kan läsa hela tråden från start.
Citera
2017-05-19, 20:50
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louisepettersson
På söndagen åkte Tovas pappa till gården för att fråga om hon var där? Men det var ingen där, så han åkte till en nära anhörig till Ex-pojkvännen. Denna nära anhörig är det en familjemedlem eller en nära vän bara?

Jag har ändå hakat upp mig på båtresan. Vilka åkte båt? Vilken dag sågs båten? Har för mig att det var på söndagen. Mina aningar säger fortfarande att det finns fler inblandade....

Båten sågs väl på lördag eftermiddag. Rätta mig gärna om jag har fel. Haft lite dåligt med tid att hänga med. Grabbarna kanske har en hembränningsapparat i skogen? Fast då skulle ju Billy inte behöva köpa sprit, som någon sett honom att göra.
Citera
2017-05-19, 20:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi lär nog få vänta på svaret tills fupen kommer men... någon betedde sig kanske underligt på platsen och sa något som polisen visste var lögn och då blev alla som fanns i huset anhållna.
Hade dom bara tagit in Billy som hade en historik med Tova så hade dom andra två på platsen kunnat förstöra bevisning.
Polisen anhöll alla och spärrade av huset för teknisk undersökning väldigt snabbt så nåt hade dom... men vad?

Ja, inte osannolikt att de hade något mer.

Stort pådrag direkt på och omkring gården. Missing People inte inkopplat.

Man undrar om Billy visste om det sista samtalet vid 23.30? Hon kanske ringde i smyg?

Kan det vara så att det stod klart tidigt via vittnesmål att Tova saknats mellan gården och festen. Mastuppkoppling visade att hennes telefon inte lämnat området. Hon kan ha sagt till sina kompisar vid det sista samtalet att hon skulle åka. Kan kanske även sagt att Billy inte ville det, men att hon var på väg?
Citera
2017-05-19, 20:53
Medlem
Citat:
Båten sågs väl på lördag eftermiddag. Rätta mig gärna om jag har fel. Haft lite dåligt med tid att hänga med. Grabbarna kanske har en hembränningsapparat i skogen? Fast då skulle ju Billy inte behöva köpa sprit, som någon sett honom att göra.

Men vet vi något om att de var just dom tre i båten då?
Citera
2017-05-19, 21:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennor63
Sluta tramsa om den trasiga rutan. Vi diskuterar ett mord här och det är helt oväsentligt i sammanhanget om/när/hur rutan gick sönder. Eftersom dottern är mördad på platsen där den trasiga rutan är, så hade pappan helt rätt i sin misstanke.

Rensa gärna tråden från alla meningslösa inlägg så dom som är sena in kan läsa hela tråden från start.

Du får kalla det för vad du vill, trams eller annat.
Vi vet nu att pappan hade rätt i sin misstanke, men det jag menar är vad hade han för fog att tro att dotterns liv var i fara? Vilken information hade ha då han far dit? Om han trott att dotterns liv var generellt i fara så skull han ju "hållit henne hemma" i brist på bättre uttryck.

Det kan ju vara så att pappan är bara hetsig, men jag tror att han besatt information som gjorde dels att han hade fog att vara rejält orolig, dels var var den informationen till grund för att man grep de 3. Kanske såg pappan något i huset?
Senast redigerad av Titiana 2017-05-19 kl. 21:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in