Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-19, 21:05
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louisepettersson
Men vet vi något om att de var just dom tre i båten då?

Lördag kl runt 17:30 är vittnesuppgiften, tror inte det finns någon info om den MGM och de två andra bekräftat eller dementerat att det var dem och isf varför.
Citera
2017-05-19, 21:10
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Du får kalla det för vad du vill, trams eller annat.
Vi vet nu att pappan hade rätt i sin misstanke, men det jag menar är vad hade han för fog att tro att dotterns liv var i fara? Vilken information hade ha då han får dit? Om han trott att dottern liv var generellt i fara så skull han ju "hållit henne hemma" i brist på bättre uttryck.

Det kan ju vara så att pappan är bara hetsig, men jag tror att han besatt information som gjorde dels att han hade fog att vara rejält orolig, dels var var den informationen till grund för att man grep de 3. Kanske såg pappan något i huset?

Han kanske såg någon av hennes tillhörigheter. Han åkte ju direkt till MGM anhörig (far?) och fråga ut honom.
Hade han "hållit henne hemma" hade han snart själv åkt dit för människorov, då hon var 19.

Kanske hade han bara en instinkt - men han hade ju rätt. Och det kan ju vara så att han faktiskt hade sönder det av misstag. Men om inte är det ju betydligt värre att förneka mord än att förneka inbrott.
Citera
2017-05-19, 21:16
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Tack, äntligen ett vettigt inlägg
Frågan är då varför dessa hovades in så snabbt? Att de bodde på samma adress som Billy? Kan ju vara så att de togs på förhör och ljög och därefter greps de som misstänkta. Pressens version är ofta lite luddig och ologisk...tyvärr.

De togs ju in 02 för att höras, så ja något måste ju gjort det väsentligt att ta in dem mitt i natten. Kl 04 nånting blev de misstänkta (pga av vad de själva sa när de hördes) Kanske BFs taxi-historia som validerats och visat sig vara oriktig, alltså lämnade aldrig Tova gården. BF ljög, hans rumskompisar togs in till förhör. De drar samma taxihistoria regiserad av BF?
Citera
2017-05-19, 21:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vi vet nu att pappan hade rätt i sin misstanke, men det jag menar är vad hade han för fog att tro att dotterns liv var i fara? Vilken information hade ha då han får dit? Om han trott att dottern liv var generellt i fara så skull han ju "hållit henne hemma" i brist på bättre uttryck.

Det kan ju vara så att pappan är bara hetsig, men jag tror att han besatt information som gjorde dels att han hade fog att vara rejält orolig, dels var var den informationen till grund för att man grep de 3. Kanske såg pappan något i huset?
Nu får du ge dig. Du tramsar väldigt mycket eller så har du lite svårt att förstå?
Det finns en historik i det här fallet som du omöjligt kan ha missat.

Vad hade han för fog att tro att dotterns liv var i fara? Tova hade tidigare blivit misshandlad av Billy tillräckligt allvarligt för en polisanmälan. Vi vet inte heller om pappan trodde att Tovas liv var i fara när han letade efter henne. Han ville hitta henne och blev mer och mer orolig.

Vilken information hade ha då han for dit? Han var säkert upplyst om att Tova var hos Billy kvällen/natten innan då dom hade ringt runt till Tovas vänner och fått den infon.

Om han trott att dottern liv var generellt i fara så skull han ju "hållit henne hemma"
Men nu får du väl för helvete ge dig. Man håller inte en 19 årig myndig person "hemma" hur som helst. Skulle pappan har gjort det så rubriceras det som olaga frihetsberövande.
"Olaga frihetsberövande är ett brott som kännetecknas av att någon berövar någon friheten genom att till exempel bortföra eller inspärra denne utan stöd för detta i lagen. Brottet kan i Sverige ge fängelse i lägst ett och högst tio år. BrB 4:2. Om brottet bedöms som ringa är straffet böter eller fängelse i högst två år."

Sen spånar du vidare om att pappan är hetsig, vilket inte finns något som helst belägg för.
Det finns heller ingen info om att pappan såg något i huset för vi vet fortfarande inte om han ens var inne i huset trots den sönderslagna rutan.

Vilken människa som helst hade varit helt ifrån sig om dom hade fått veta att den 19 åriga dottern hade försvunnit och senast hade befunnit sig hos någon som hade misshandlat henne tidigare och efter det inga spår.

I stället för att tramsa sönder tråden så får vissa frågor inga svar förrän fupen kommer.
Citera
2017-05-19, 21:22
Medlem
Citat:
Vi vet nu att pappan hade rätt i sin misstanke, men det jag menar är vad hade han för fog att tro att dotterns liv var i fara? Vilken information hade ha då han far dit? Om han trott att dotterns liv var generellt i fara så skull han ju "hållit henne hemma" i brist på bättre uttryck.

Jamen han trodde ju att hon skulle på klassfest. Varför hålla henne hemma från klassfest.
Sedan kommer hon inte hem, han får veta att hon aldrig åkte till festen utan var med sitt våldsamma ex. Hon är spårlöst försvunnen efter att ha umgåtts med våldsam expojkvän. Vad är det du inte förstår? Varför skulle han INTE oroa sig?
Citera
2017-05-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, inte osannolikt att de hade något mer.

Stort pådrag direkt på och omkring gården. Missing People inte inkopplat.

Man undrar om Billy visste om det sista samtalet vid 23.30? Hon kanske ringde i smyg?

Kan det vara så att det stod klart tidigt via vittnesmål att Tova saknats mellan gården och festen. Mastuppkoppling visade att hennes telefon inte lämnat området. Hon kan ha sagt till sina kompisar vid det sista samtalet att hon skulle åka. Kan kanske även sagt att Billy inte ville det, men att hon var på väg?

Han kanske triggades av samtalet när hon skrattade och var lycklig av någon annan än honom så han tvingades slå ihjäl henne
Citera
2017-05-19, 21:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Han kanske triggades av samtalet när hon skrattade och var lycklig av någon annan än honom så han tvingades slå ihjäl henne
Eller så tog han telefonen från henne för att kolla vem hon ringde och fortsatte kolla sms och annan historik?
Jag har hela tiden haft tanken på att hon kanske fått något privat meddelande under natten som Billy fått nys på och gått i taket.
Citera
2017-05-19, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Glömmer du inte flera viktiga detaljer nu?

Han hade slagit henne tidigare.
Hon hade planerat att åka hem med föräldrarna under natten.
Hon brukade alltid höra av sig.
Hon var helt plötsligt spårlöst borta.

Skulle du inte befara att ditt barns liv var i fara i detta läge? Skulle du tycka att ett fönster som kunde riskera att krossas var ett rimligt skäl till att avstå från att leta efter ditt barn?
Glömmer du inte något viktigt, börja alltid med JAG TROR JAG HAR HÖRT JAG HAR LÄST.

Han var anmäld för misshandel av Tova, Pappa låg bakom denna anmälan

Hur vet du att hon planerat åka hem?

Hur vet du att hon alltid brukade höra av sig?

Vadå spårlöst borta, definera detta!
Citera
2017-05-19, 21:52
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Glömmer du inte något viktigt, börja alltid med JAG TROR JAG HAR HÖRT JAG HAR LÄST.

Baserat på vittnesmål från föräldrarna. Hon skulle ringa, de skulle hämta henne från festen. Det är ju bra om man själv har koll på tillgänglig info innan man börjar anklaga andra...
Citera
2017-05-19, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu får du ge dig. Du tramsar väldigt mycket eller så har du lite svårt att förstå?
Det finns en historik i det här fallet som du omöjligt kan ha missat.

Vad hade han för fog att tro att dotterns liv var i fara? Tova hade tidigare blivit misshandlad av Billy tillräckligt allvarligt för en polisanmälan. Vi vet inte heller om pappan trodde att Tovas liv var i fara när han letade efter henne. Han ville hitta henne och blev mer och mer orolig.

Vilken information hade ha då han for dit? Han var säkert upplyst om att Tova var hos Billy kvällen/natten innan då dom hade ringt runt till Tovas vänner och fått den infon.

Om han trott att dottern liv var generellt i fara så skull han ju "hållit henne hemma"
Men nu får du väl för helvete ge dig. Man håller inte en 19 årig myndig person "hemma" hur som helst. Skulle pappan har gjort det så rubriceras det som olaga frihetsberövande.
"Olaga frihetsberövande är ett brott som kännetecknas av att någon berövar någon friheten genom att till exempel bortföra eller inspärra denne utan stöd för detta i lagen. Brottet kan i Sverige ge fängelse i lägst ett och högst tio år. BrB 4:2. Om brottet bedöms som ringa är straffet böter eller fängelse i högst två år."

Sen spånar du vidare om att pappan är hetsig, vilket inte finns något som helst belägg för.
Det finns heller ingen info om att pappan såg något i huset för vi vet fortfarande inte om han ens var inne i huset trots den sönderslagna rutan.

Vilken människa som helst hade varit helt ifrån sig om dom hade fått veta att den 19 åriga dottern hade försvunnit och senast hade befunnit sig hos någon som hade misshandlat henne tidigare och efter det inga spår.

I stället för att tramsa sönder tråden så får vissa frågor inga svar förrän fupen kommer.
Det finns inget alls i form av information objektiv sådan hur pappan var och hur deras relation var och hur hon upplevde pappans anmälan, NOLL ZIP bara trams och antaganden och bara de som vill fälla Billy och hissa pappan.

Skärpning, vi lever tror jag i ett rättsamhälle men man kan undra när man läser här och på fejjan.
Citera
2017-05-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit

Det här är grundläggande info som finns i media och otaliga länkar i denna tråd.
Citera
2017-05-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De tre personerna bodde på gården enligt åklagaren, även om de inte är skrivna på adressen.
Hej, har nån tidning som skrivit om det? Mvh
Senast redigerad av matematiker 2017-05-19 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in