2017-05-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Ni som fortfarande tror och tjatar om att bröderna nog kunde ha släpat Kevin till lastpallen från den plats han dog ......Kolla del 3 av dokumentären cirka 24 min in. Dan Rööhs kriminaltekniker beskriver att Kevin inte kunde flyttats på det viset genom snårig terräng utan att få skador på benen etc.

https://www.svtplay.se/video/13668888/dokument-inifran-fallet-kevin/dokument-inifran-fallet-kevin-minnen?start=auto&tab=senaste
han är ju dessutom tvärsäker på det.. man kan ju själv som vuxen testa att bära iväg med 20liters säck med blomjord.. det är fan inte så jäkla lätt och smidigt.. då har man endå rätt stor fördel sätt till storlek och muskler..mot 2små barn. Barn skulle förövrigt aldrig flytta på kroppen ligger lixom inte i deras natur att förstå sånt.
Citera
2017-05-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Jävla idiot!
Jag känner Kevins anhöriga.

Hur mkt killarna plågades under förhören gör dom inte oskyldiga! Fatta det!

Bara för att du känner Kevins anhöriga gör inte bröderna skyldiga!
Citera
2017-05-19, 21:52
Medlem
Citat:
Jävla idiot!

var hittar du bevisen i förhören att dom skulle gjort det? finns inte ett enda ord från dessa killar som stämmer in på det som faktist hänt. inte en enda grej..

men man ska aldrig glömma att ett barn mördats. utan minsta tvekan men rätt person ska sättas dit för det.
Citera
2017-05-19, 21:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Det sägs klart och tydligt i dokumentären att barnpsykologer övervakar förhören.

Osäker på huruvida representanter för soc alltid är med och vad som sägs om det.

Men när det gäller barnpsykologer så är det ett obestridligt faktum att du vilselett dig själv i din desperata jakt på skäl att misstänkliggöra två bevisligen oskyldiga barn samt misskreditera tv-produktionen.

Det är fler än RS som ska kritiseras för detta spektakel, men han var så kär i rampljuset att han absorberade det och det får han äta upp nu.

Citat:

Det gör dem knappast skyldiga. Fatta det!
Citera
2017-05-19, 21:54
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Hur mkt killarna plågades under förhören gör dom inte oskyldiga!

Förvisso. Men, avsaknaden av teknisk bevisning (och diverse annan bevisning också) som de facto skulle binda bröderna till eventuellt dåd innebär att de är oskyldiga tills motsatsen bevisas. Detta i enlighet med rådande svensk lagstiftning. I annat fall vore det rena Kafka-processen.
Citera
2017-05-19, 21:55
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Nonchalanta föräldrar har funnits i alla tider. Jag tror inte att det har blivit nån större skillnad på senare år.

Ja men det kan vara ett delegerat ansvar men någon hade ansvaret för Kevin vid tidpunkten, det kan ha varit någon förälder eller någon annan, huvudansvaret för ett barns säkerhet kommer dock aldrig vårdnadshavaren ifrån.

Vi vet alltså inte vem som hade ansvaret för Kevin vid försvinnandet?

/Provokatör
Citera
2017-05-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
han är ju dessutom tvärsäker på det.. man kan ju själv som vuxen testa att bära iväg med 20liters säck med blomjord.. det är fan inte så jäkla lätt och smidigt.. då har man endå rätt stor fördel sätt till storlek och muskler..mot 2små barn. Barn skulle förövrigt aldrig flytta på kroppen ligger lixom inte i deras natur att förstå sånt.

Exakt! Men detta blundade RS och co för........Detta blir bara mer och mer skrämmande att om inte källorna inom polisen läckt så hade vi inte suttit här nu och diskuterat detta! Och bröderna hade levt i sin bubbla att vara dömda till något de inte gjort.
Citera
2017-05-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ja men det kan vara ett delegerat ansvar men någon hade ansvaret för Kevin vid tidpunkten, det kan ha varit någon förälder eller någon annan, huvudansvaret för ett barns säkerhet kommer dock aldrig vårdnadshavaren ifrån.

Vi vet alltså inte vem som hade ansvaret för Kevin vid försvinnandet?

/Provokatör
Jo, du har rätt. Nej, jag har inte läst nåt om vem som hade ansvaret för Kevin vid tillfället. Konstigt
Citera
2017-05-19, 21:58
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Som någon skrev tidigare, hur går de ihop att pappan åker till polisen med Robin som sägs sett mordet? Sen försöker dan trolla fram ett "alibi"?

Det går ej att trolla ett alibi - antingen existerar ett alibi, eller så gör det inte det. Vore intressant att få höra den dåvarande 10-årige kamratens inställning till alibit i dag. Det är alltså denna person som torde vara brödernas alibi.
Citera
2017-05-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Som någon skrev tidigare, hur går de ihop att pappan åker till polisen med Robin som sägs sett mordet? Sen försöker dan trolla fram ett "alibi"?

Trollhelvete ,att du bara orkar......Läs alla inlägg igen eller se dokumentären från början så får du svar på det!
Citera
2017-05-19, 21:59
Medlem
Citat:
Jävla idiot!

Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för de som har nära anknytning till Kevin, men man kommer någon gång behöva komma till insikt att utredningen skötts mycket dåligt och det föreligger hög risk för att mordet begicks av någon annan.
Citera
2017-05-19, 22:00
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growe

En säck blomjord är enklare att bära än en lealös kropp.

En omöjlighet i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in