Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Introduktionen av självutnämnde förmågor (som t.ex. överlägsen intelligens eller innehav av transcendent kunskap) som epistemisk pseudo-underlag är inget jag har hittat på.
Citat:
Ursprungligen postat av
526
Nu är du ju inne på personangrepp. Sluta direkt med det.
Citat:
Det är ingen som pratar om förmågor och grejer.
Jodå.
Citat:
Det är något du hittat på.
Nej.
Citat:
Om inte ska du länka till bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det anda jag vill med det här är att det ska framgå ATT det finns ett rationalistisk synsätt som är berättigat.
Citat:
Det är inte alla (ganska få) som vet om det.
Citat:
Du har inte visat alls att du förstår idealismens filosofi,
Det kanske inte finns så värst mycket att "förstå" i din version av den.
Citat:
Du svarar som en omogen
Där ser du: Självutnämnd auktoritet.
Citat:
om du tror att abstrakt tänkande är det samma som fantasier
Har jag inte sagt.
Citat:
och att matematik är att räkna äpplen.
Däremot HAR jag sagt, att empiri ingår i underlaget för att kunne skapa matematik. (1)
Citat:
Du förstår inte ens att matematik är icke-empiriskt.
Se (1).