2017-05-19, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Varifrån har du fått uppgiften att pappan skickade uppgifterna till SÅC och hur skulle de i sådana fall varit tillgängliga för andra instanser?

Lambertz hävdar att SVT haft tillgång till dessa "skriftliga beskrivningar som pappan gjort". Hur vet han vilket material de haft tillgång till?

Göran Lambertz har i detta skede ingen som helst trovärdighet, han har varit delaktig i den största rättsskandalen i modern svensk tid.

Det är även komiskt när Sandberg, SÅC och Lambertz hävdar pojkarnas skyldighet genom mycket specifika kommentarer från pojkarna och deras familj. I vissa fall stämmer de inte ens så som pappans dagbok, eller de s.k erkännandena som skedde i samband med att Sandberg satt själv med pojkarna och där förhören inte filmades. Eller de mycket obetydliga kommentarerna om att Christian skulle ha varit blöt, något som först framkom efter att de hade pressat en mycket svag styvmoder och när hon varken kunde avgöra det ena eller det andra.

Lambertz kommentar om "skriftliga bevisningarna" påminner mycket om "teckningen" som SÅC påstod att Christian hade ritat samma dag som det påstådda mordet. När SÅC fick frågan om han hade sett teckning sa han:

"ja... den finns.. ehh.. ehhh.. den finns i utredningen där pappan har försökt att rita ungefär senare då hur Christian ritar"

Pappans anteckning som SÅC refererar till skedde när pappan låg på psyket, veckor efter påstådda mordet och när han ungefär hade fått höra hur mordet gick till. Lambertz idioti håller samma låga nivå.
Citera
2017-05-19, 12:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Ja,inte bara han. Tycker man glömmer Harrysons del i dessa barnförhör. Hon har ett stort ansvar i barn-misshandeln.

Hon är ju värst när det gäller den delen vi sett.
Citera
2017-05-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Läste nu Lambertz punkter och stämmer allt de där är de för jävligt av SVT.

Du är en mycket, mycket sjuk individ.
Dina 200 inlägg i tråden, där du aktivt har ljugit, förvrängt och skrivit rent ut sagt idiotiska teorier säger extremt mycket om din agenda. Ingen tar dig seriöst, det är uppenbart att du har en väldigt klar agenda och motivation med det ditt sjukliga beteende.

Lambertz punkter är förvrängningar, han skriver om Kevins andningsproblem, något pojkarna aldrig någonsin hade några kommentarer om innan de ledande frågorna. Robin menade att Kevin hade blivit huggen i bröstet och Christian menade att Robin hade sagt att han hade sett det.

Att ställa ledande frågor till barn, visa all bevisningen och sedan pressa de på svar kring saker de inte har någon aning om, tillexempel att de menade att mjölkpaketet var mordvapnet eller att de inte lyckades att visa var exakta platser någon gång alls säger mycket om hur oseriös utredningen är.
Citera
2017-05-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, det är helt otroligt att de har kunnat hantera detta. Samtliga i familjen ger ett stabilt intryck utan att på något sätt visa övermod.

Det jag funderar över är hur de har kunnat hålla sig anonyma, vilket de naturligtvis inte kunnat. När de talar om att inte ha pratat om det, menar de då antagligen vid mötet med andra, men ryktet brukar ju ha en benägenhet att likt glykol hitta alla hål och rinna fortare än vatten.

De menar ju att de har fått utstå hat och hot under sin uppväxt och på sociala medier, till och med under deras tid som vuxna människor, långt, långt efter Kevins bortgång.

Jag ställde mig tveksam till det men ser man hur hårt vissa i tråden "pushar" för att sätta dit pojkarna, folk med nystartade konto varav en snart är uppe i 200 inlägg i just denna tråden och en som med flera konton försöker sätta dit pojkarna, ja, då inser man snabbt att hatet och hoten med stor sannolikhet var sanna upplevelser.
Citera
2017-05-19, 12:26
Medlem
Varken för Kevins eller någon annans skull kan vi räkna med att sanningen om KH.s död snart ska komma fram. Detta är ung. vad även "GW" säger...-att polisen slarvade bort andra möjligheter i utredningen.
Vad vi däremot definitivt har att räkna med, är att Sverige o svenskarna blir förlöjligade utomlands, maa Kevin-skandalen.
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Det skulle dom aldrig våga. Kanske t.o.m blivit tillsagda att inte nämna den domen.
Hör iof inte till Kevin-fallet.

Ja,inte bara han. Tycker man glömmer Harrysons del i dessa barnförhör. Hon har ett stort ansvar i barn-misshandeln.

Arma pojkar? Nu är dom vuxna och verkar inte ha tagit så stor skada,dom verkar stabila och oförstörda av det hela. Hade dom mått så himla dåligt hade dom inte pallat vara i tv och svara på journalisternas frågor.
Nu hade dom advokaten som av nån underlig övermakt stod upp hela tiden,som han var beredd att rädda dom mot fel frågor och fel svar.

Vinklad dokumentär,absolut.

Jag har sett alla delar och nu presskonferansen men inget övertalar mig för deras skuld eller inte. Att dom som barn plågades i förhör är det ingen fråga om,men det gör dom inte oskyldiga. Finns mycket material som inte visats.

Fortfarande oklart var och hur Kevin dödades. Fortfarande oklart vem som dödade Kevin.

Får hoppas,för Kevins anhörigas skull,att det blir nån klarhet i allt.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
De menar ju att de har fått utstå hat och hot under sin uppväxt och på sociala medier, till och med under deras tid som vuxna människor, långt, långt efter Kevins bortgång.

Jag ställde mig tveksam till det men ser man hur hårt vissa i tråden "pushar" för att sätta dit pojkarna, folk med nystartade konto varav en snart är uppe i 200 inlägg i just denna tråden och en som med flera konton försöker sätta dit pojkarna, ja, då inser man snabbt att hatet och hoten med stor sannolikhet var sanna upplevelser.

Jag menar snarare deras uttalande om att »inte berätta vem man är«. Omgivningen visste ju och rykten sprider ju sig fortare än vinden. Vad jag förstår så bor de kvar på orten. Det innebär ju att alla borde ha vetat vem som utpekats även om de själva inte sa något.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vad vi däremot definitivt har att räkna med, är att Sverige o svenskarna blir förlöjligade utomlands, maa Kevin-skandalen.

Känns fullständigt ointressant och jag tror inte ens att det är så. Skiter väl de flesta i vad andra länder tycker eller inte tycker.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-19 kl. 12:30.
Citera
Medlem
Rolf Sandberg, den ståtliga riddaren som mer än gärna var villig att ställa upp när han hyllades, har ju gått under jorden helt och hållet. Förvånas dock att SÅC fortsätter ställa upp medialt med intervjuer och debattartiklar, det komiska är dock hur han i sanna narcissistisk anda inte klarar av att få bli ifrågasatt.

Han skulle i onsdags ha mött Josefsson i en debatt, han tackade senare nej, istället dök han upp på torsdagen i en intervju med två nyhetsreportrar där han glatt kunde köra över bägge då de inte var pålästa inom fallet och detsamma gjorde han på TV4 och nu har han och Lambertz skrivit en insändare, haha.

Så SÅC har inget att dölja, han vägrar dock att bli ifrågasatt eller debattera mot folk som faktiskt har läst på om fallet. Vidrigt.
Citera
2017-05-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag menar snarare deras uttalande om att »inte berätta vem man är«. Omgivningen visste ju och rykten sprider ju sig fortare än vinden. Vad jag förstår så bor de kvar på orten. Det innebär ju att alla borde ha vetat vem som utpekats även om de själva inte sa något.

Ja, min tanke med.
Allt annat vore märkligt med tanke på hur snabbt ordet sprider sig på mindre orter. Kan inte ens tänka mig vilket helvete det måste ha varit att behöva leva med detta sedan barnsben.
Citera
2017-05-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P

Märkligaste argumentet i tråden hittills.

1) Varför skulle vi det? Hur många utlänningar tror du tittar på eller bryr sig om en svenskspråkig dokumentär som granskar ett 19 år gammalt värmländskt mordfall? Tror du att det har någon reell påverkan av Sverigebilden utomlands?

2) Och? Bör vi hoppa över att faktiskt utföra journalistiskt arbete pga risk att se dåliga ut i omvärlden? Låter det rimligt?
Citera
2017-05-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ja, min tanke med.
Allt annat vore märkligt med tanke på hur snabbt ordet sprider sig på mindre orter. Kan inte ens tänka mig vilket helvete det måste ha varit att behöva leva med detta sedan barnsben.

Tänkte mig att Christians kollaps i soffan säkert hade någonting med det att göra.
Citera
2017-05-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f1refly
Tänkte mig att Christians kollaps i soffan säkert hade någonting med det att göra.

"Kollapsen" i soffan kan ha berott på mycket. Vem vet vilka minnen som dök upp för han?
Citera
2017-05-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag har inte satt mig in i denna våldtäktsdom, men jag kan säga att det är ett under att pojkarna verkar vara så stabila, sympatiska och vettiga (ser just nu presskonferensen) trots allt de varit med om.

Naturligt hade varit att de varit värsta värstingarna idag med droger, brottslighet, alkoholism, slagsmål och gud vet vad. Men så tycks det inte vara, antagligen på grund av övriga familjens stöd och sammanhållning.
Det var så befriande att till exempel se styvmamman Evas stora lyckliga leende när hon svarade "Det känns görgott !"
All lycka önskar jag dem.

Christian har varit i kontakt med droger flera gånger under senaste åren och de som bor i Arvika är väl medvetna om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in