Citat:
Ursprungligen postat av
Mustellaminuta
Jag hoppas bara att ingen journalist förstör
allt genom att ta upp domen om sexuellt
övergrepp på presskonferensen
Det skulle dom aldrig våga. Kanske t.o.m blivit tillsagda att inte nämna den domen.
Hör iof inte till Kevin-fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
fille277
Sandberg är plötsligt helt otillgänglig för medierna. Nyss var han oerhört mediekåt. Snacka om hyckleri.
Ja,inte bara han. Tycker man glömmer Harrysons del i dessa barnförhör. Hon har ett stort ansvar i barn-misshandeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Nu på presskonferensen svarar den äldre brodern på frågan om vad de ser fram emot idag:
"Att få leva ett normalt liv. Att inte behöva vara rädd för människor."
Arma pojkar, man kan föreställa sig omgivningens hat som drabbat dem under nitton år.
Ett litet exempel på folks inställning till "barnmördarna" är att när man försökte fosterhemsplacera den äldre brodern så gick inte det, "Ingen ville ta emot honom".
Så han fick stanna kvar hos den boendeplacerade egna familjen, och det var en väldig tur mitt i eländet.
Arma pojkar? Nu är dom vuxna och verkar inte ha tagit så stor skada,dom verkar stabila och oförstörda av det hela. Hade dom mått så himla dåligt hade dom inte pallat vara i tv och svara på journalisternas frågor.
Nu hade dom advokaten som av nån underlig övermakt stod upp hela tiden,som han var beredd att rädda dom mot fel frågor och fel svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Salzsalino
Han har citerat ett förhör och klart inte SVT tagit med de som talar för att pojkarna är skyldiga? Sen har det ju kommit in nya uppgifter där pappan antecknat och han kan väl inte skylla på att han va påtänd hela tiden eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
isakat
Med tanke på hur SVT brukar bete sig vad gäller att vinkla och utelämna, så är det ju inte förvånande.
Vinklad dokumentär,absolut.
Jag har sett alla delar och nu presskonferansen men inget övertalar mig för deras skuld eller inte. Att dom som barn plågades i förhör är det ingen fråga om,men det gör dom inte oskyldiga. Finns mycket material som inte visats.
Fortfarande oklart var och hur Kevin dödades. Fortfarande oklart vem som dödade Kevin.
Får hoppas,för Kevins anhörigas skull,att det blir nån klarhet i allt.