Citat:
Jag kan tycka att det är ganska riktigt det här med att inte-kunna-bevisa-guds-existens , per se eller därmed är ett tills vidare åtminstonde temporärt slags bevis.. men inte fullgott sådant, dock ett slags passivt uppenbart svar om guds obefintliga existens ty.. kan man inte bevisa existensen av gud och med det motivera den prislapp som följer med implementeringen av gud och det troendet som genererar vad som märkts hittills.. dvs penningtransaktioner.. så står den gudsövertygande skaran med tom hand och maler raktigenom falska läror, och det är de troende och dem som driver "guds sak" som ansvarar för all ytterligare motivering.. man vill ju inte ens ge sig i kast med bevisföring, och inte särskilt svårt att förstå eftersom det är bevisat att gud inte kan bevisas, dvs det är bevisat att det handlar om falska utsagor och falsktalande retorik.Det brukar hetta till något helt överjävligt så fort man försöker ställa gudsadministratörer till svars, dvs det är då aggressiviteten kryper fram, men kräver man inget.. utan låter dem som tjänar på gudssaken enbart "få agera så fritt som de vill" så är de nöjda, tror jag det.. med de enorma beloppen, alltså rätt snuskigt stora pengar som flödar in.. är det lätt att förstå att det-ionte-ska -behövas-bevis - men det är annars kristallklart att retoriken ensamt.. ska räcka som, gott nog och tillräckligt för fortsatt investering i gudssaken. Gudsordarnas nätverk är ju kolossalt och spänner över världen och etablerades för så längesedan att de mer lättjefulla förståsigpåarna ändå bara lutar sig bakåt och hävdar "trovärdighet" som i sig att vara tillräckligt bevis. Jag trycker förstås det är otillräckligt att hävda trovärdighet eller "det stora antal troende" .
Om varenda individ på jorden utgav sig som djupt troende, är det fortf. inget bevis för att något gudaktigt öht existerar.