Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-19, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det var en som körde bil som hade sett tre män komma ut ur en skog i närheten kring 21 tiden på söndag kväll.

Finns massvis i tråden om det. Och i tidningarna.

De måste blivit tillsagda av Billy att hjälpa till att leta då?
Citera
2017-05-19, 08:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
De måste blivit tillsagda av Billy att hjälpa till att leta då?

Ja om det nu vore så men det är ju kanske att dra det lite långt. Vet inte. Någon hade sett tre män där kring skogen.
Citera
2017-05-19, 08:38
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Absolut. Men hon blev ju ihop med honom när hon var 14, och förhållandet beskrivs av vänner som destruktivt. Och mellan 14 och 18 var hon ju inte myndig och föräldrarna hade således ansvar för henne.
Och vad får dig att tro/tycka att föräldrarna brustit i detta ansvar?
Jag vet av egen erfarenhet att man kan resonera, tjata, vädja, lirka och skälla hur mycket som helst med en tonåring. Men till syvende och sist måste hen göra sina egna misstag.
Jag tycker att föräldrar till pojkar har ett särskilt stort ansvar att uppfostra dessa från spädbarnsåldern för att lära dem kontrollera sin aggression och förstå att nej är nej. Har sett många pojkar bära sig åt på lekplatsen, det är tydligt att de inte respekterar gränser och att föräldrarna redan abdikerar från sitt ansvar. En del (särskilt pappor) tror att dr ska ha en kompisrelation med sina barn och inget annat.
Citera
2017-05-19, 08:50
Medlem
De har varit mycket spekulationer hit och dit i denna tråden men jag tror att detta fallet är ganska så simpelt faktiskt.

GM är en typiskt kvinnomisshandlare (jag har växt upp med en, så känner mig rätt säker), de har denna kvällen tjafsat som vanligt, om vad spelar mindre roll då de sällan krävs mycket för dessa individer att agera fysiskt.

Dock har det denna gången slagit extra slint i GMs huvud, inte omöjligt att han fått blackout och pucklat på henne men denna gången lyckas han slå ihjäl henne. När han inser vad han gjort så väljer han att dumpa kroppen.

Det har varit mycket snack i tråden om att "Man hade kontaktat polisen och inte dumpat kroppen osv" De är för att ni har empati som ni tänker så.

Jag tycker mycket i hans agerande efter mordet visar att han helt saknar empati och just därför dumpar kroppen och sedan nekar. Man kan tycka att han ska bryta ihop i förhör men han saknar som sagt empati och känner därför ingen som helst ånger över gärningen.

Men som sagt, detta är en teori som precis allt annat.
Citera
2017-05-19, 08:56
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
De har varit mycket spekulationer hit och dit i denna tråden men jag tror att detta fallet är ganska så simpelt faktiskt.

GM är en typiskt kvinnomisshandlare (jag har växt upp med en, så känner mig rätt säker), de har denna kvällen tjafsat som vanligt, om vad spelar mindre roll då de sällan krävs mycket för dessa individer att agera fysiskt.

Dock har det denna gången slagit extra slint i GMs huvud, inte omöjligt att han fått blackout och pucklat på henne men denna gången lyckas han slå ihjäl henne. När han inser vad han gjort så väljer han att dumpa kroppen.

Det har varit mycket snack i tråden om att "Man hade kontaktat polisen och inte dumpat kroppen osv" De är för att ni har empati som ni tänker så.

Jag tycker mycket i hans agerande efter mordet visar att han helt saknar empati och just därför dumpar kroppen och sedan nekar. Man kan tycka att han ska bryta ihop i förhör men han saknar som sagt empati och känner därför ingen som helst ånger över gärningen.

En klockren analys av händelsen, jag tror att detta är precis vad polisen jobbar på också.
Citera
2017-05-19, 08:57
Medlem
Citat:

Det tragiska är att folk blir kära i sådana här "monster". Han måste ju haft nån slags förmåga att manipulera tycker man, då hon höll fast vid honom i flera år, var glad under kvällen osv. Själv skulle man springa för livet om man märkte att ens partner verkade empatilös, inte för att man trodde han skulle döda en, men för att det är fruktansvärt oattraktivt.
Citera
2017-05-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Och vad får dig att tro/tycka att föräldrarna brustit i detta ansvar?
Jag vet av egen erfarenhet att man kan resonera, tjata, vädja, lirka och skälla hur mycket som helst med en tonåring. Men till syvende och sist måste hen göra sina egna misstag.
Jag tycker att föräldrar till pojkar har ett särskilt stort ansvar att uppfostra dessa från spädbarnsåldern för att lära dem kontrollera sin aggression och förstå att nej är nej. Har sett många pojkar bära sig åt på lekplatsen, det är tydligt att de inte respekterar gränser och att föräldrarna redan abdikerar från sitt ansvar. En del (särskilt pappor) tror att dr ska ha en kompisrelation med sina barn och inget annat.

Och föräldrar (och i synnerhet pappor) har ett ett stort ansvar att få en dotter att känna sig värdefull och lära henne om integritet genom att lyssna på och respektera henne - få henne att inse att den kille som inte respekterar hennes gränser förtjänar inte att umgås med henne.
Citera
2017-05-19, 09:08
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det tragiska är att folk blir kära i sådana här "monster". Han måste ju haft nån slags förmåga att manipulera tycker man, då hon höll fast vid honom i flera år, var glad under kvällen osv. Själv skulle man springa för livet om man märkte att ens partner verkade empatilös, inte för att man trodde han skulle döda en, men för att det är fruktansvärt oattraktivt.

De som misshandlar kvinnor är manipulativa, givetvis. Och det är successivt nedbrytande att vara tillsammans med densamme, för de vet hur de ska bryta ner en annan människas självkänsla. De kontrollerar, avskärmar personen ifrån andra människor osv. Det är inte ett utan många steg i en nedåtgående spiral. Fast nu hade ju BO blivit gladare och börjat ta sig ut på egen hand i livet vad jag har förstått det som efter att ha läst om detta i tidningar. Bara det kan vara något som triggar GM till att känna att hans maktinflytande tar slut över henne. Behöver således inte vara en särskild händelse, kanske mer hur hon blev frigjord utan honom som gjorde att han spårade ut återigen, men denna gång med dödligt våld. Lider med familjen. Vila i frid T~
Citera
2017-05-19, 09:09
Medlem
Citat:

Bra analys! Vad jag hört så vill man inte se kroppen efter att ha mördat, man vill bara bli av med kroppen, han körde nog iväg den i ren reflex för att slippa se den
Citera
2017-05-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Problemet är att dessa individer sällan visar dessa sidor innan man väl är i förhållandet, de är ofta "Underbara, gulliga, romantiska" osv. Sedan när man väl är i ett förhållande så kommer svartsjukan, de blir manipulativa och aggressiva.
Citera
2017-05-19, 09:12
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pollyanna
Och föräldrar (och i synnerhet pappor) har ett ett stort ansvar att få en dotter att känna sig värdefull och lära henne om integritet genom att lyssna på och respektera henne - få henne att inse att den kille som inte respekterar hennes gränser förtjänar inte att umgås med henne.

Det går inte att värja sig gentemot allt i livet. I så fall skulle aldrig missbruk, självmord och psykisk ohälsa existera i kärleksfulla hem, men det gör det. Man kan ha en grundkänsla hemifrån om att man är fantastisk, men ändå falla i famnen på någon som övertalar en om motsatsen. Jag är säker på att barn oavsett uppfostran och kärlek gör misstag, men i detta fall är inte varken T*vas föräldrar eller hon att klandra, här är det den som bragt henne om livet som bär skulden.
Citera
2017-05-19, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Bra analys! Vad jag hört så vill man inte se kroppen efter att ha mördat, man vill bara bli av med kroppen, han körde nog iväg den i ren reflex för att slippa se den

Hur fan känns det att veta att man har en död kropp i bakgårn? Har man lite vett och sans i kropp och knopp lär man knappast må bra då man ligger där i sängen och ska försöka sova.

Trodde han verkligen att han skulle komma undan med skiten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in