Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Var kan man se det?

Han skrev det på snapchat på söndagen, då var hon ju redan död.
Citera
2017-05-18, 20:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Här är exets kriminella förflutna:
- December 2012: Körde i över 100 – med en traktor
- Mars 2014: Spår av narkotika i urinen "av misstag"
- November 2015: Körde påverkad

De där är inte en kriminells brottsregister.

Inget våld.
Ingen ”kriminalitet”.

Det jag läser ut är att han kör runt i en i ÖGONFALLANDE ombyggd Volvo / EPA-traktor. Då drar man lätt på sig farbror blå. Å, så är han dessutom inte nykterist.
Citera
2017-05-18, 20:33
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Det är ett stort frågetecken om de här killarna varit inblandade. Inget tyder på att de varit inblandade i själva dödandet eller bortförandet av kroppen. När man vet så lite är det väl bäst att inte näthata dem och deras anhöriga.

Just det, ett stort frågetecken och här på Fb spekuleras det. Vet någon om dessa två också har åkt dit för något tidigare? Eller är det snälla familjekillar?
Citera
2017-05-18, 20:39
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Men fy fan va folk håller på med sina kommentarer... Pinsamt, patetiskt.

Tror att minst hälften är där och skriver för nöjes skull. En del lägger till och med upp memes och driver. Att de sörjer är bs. respektlöst mot offret och hennes fanilj.
Citera
2017-05-18, 20:44
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men han kan ju gjort flera olagliga saker som inte anmäls... Så det är nog 2014 till nu som spårat ur .

Han är ju inte klassificerad kriminell förutom ev misshandeln.
Inte helt ovanligt att tjejer örfilar killar vid bråk, killarna försvarar med en smäll tillbaka och det blir misshandel. Kanske låter kontroversiellt och förmildrande och det är inte min tanke, bara menar att det lätt blir dramatiskt för par i deras ålder och misshandel inte alltid handlar om att man hamnar på intensivvård. Oavsett är det år helvete.

Hon verkar ju dock förlåtit honom? Drog hon tillbaka anmälan?

Övriga gärningar han gjort känns ju inte konstigt när man tänker på åldern då. Första måste han varit kring 15 år, bor på vischan, rena pojkstreck 2000-talet.
Citera
2017-05-18, 20:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Vännerna är väl fortfarande intressanta i utredningen. Tänker på tjejen i Trollhättan som blev misshandlad till döds av Andreas Johansson. Två av hans vänner hjälpte honom att gömma kroppen :evilgrin39:

Som bekant, ingen regel utan undantag. Det du gör nu är just att peka på undantaget från regeln. Så ja, du befinner dig därvidlag på djupt vatten, utan flytväst.
Citera
2017-05-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Men det funkar inte, ultimat så uppfostrar man barnen på ett sådant sätt att dom ej dras till problem och är minimalt naiva. Ju mer bestämmade desto naivare brukar det bli.

Nej verkligen inte. Tvärtom. Naiva personer har nästan alltid naiva föräldrar som tror alla om gott.
Citera
2017-05-18, 20:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Det tycker inte jag. Har man mördat någon och sitter med en kropp som man måste få bort så vill man nog inte transportera den allt för långt. Där kan jag tänka mig att man blir väldigt paranoid och inbillar sig att det ska dyka upp folk överallt eller att någon ser en som är ute och går med hund. Och då gör man kanske dumpningen på ett ställe som ligger nära till hands. När vi läser FUP sen så sitter vi med mycket fakta, t ex någon dyker upp klockan X, sen dök Y upp klockan Z. Men det vet inte personen som sitter där med kroppen. Utan jag kan tänka mig att värsta möjliga scenario alltid dyker upp i huvudet. Kolla bara på stackars Lisa Holm hur "dumt" hon blev dumpad. En sjö är till och med bättre än så. Han kanske inte ens visste att folk(som han inte kan lita på) visste att hon var hos honom den kvällen. Vi kan inte ta för givet att han i sin panik har alla fakta som vi har nu.

Men vem vet, han är kanske oskyldig. Vi får se.
En person som handlar i panik kan gömma en kropp betydligt närmare än dom dryga 200 meter som det är från huset och ner till sjön.
Det finns dessutom en väg från huset ner till sjön så den gör transporten lätt.
Då det är en jordbruksfastighet så finns det till och med kanske en fyrhjuling där som gör transporten väldigt lätt. Lägger man till att den vägen ligger ensligt och utan insyn från någon annan fastighet så är ju sjön perfekt. Vet någon om sjön är väldigt djup utanför udden?

Skulle Billy ha gett sig ut med bil utan körkort så hade han riskerat att åka fast för polisen kände nog väldigt väl till honom och dom bilar som fanns i hans närhet med tanke på hans historia.
Det var dessutom cruising i närheten så polisen var nog lite extra vaksamma den natten.

Det finns flera exempel på män som har mördat och gömt kroppen väldigt nära.
En man mördade sin sambo och i panik så la han hennes kropp i oljetanken i det egna huset.
http://www.expressen.se/kvallsposten/sambon-gomde-zenias-doda-kropp-i-oljetanken/

Den här mannen grävde ner sin sambo under en gammal eka som låg upp och ner på baksidan av deras egna hus. Den gamla båten låg bara ett par meter från döttrarnas kaninbur.
http://www.dt.se/allmant/dalarna/har-lag-marie-nedgravd
Citera
2017-05-18, 20:50
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nej verkligen inte. Tvärtom. Naiva personer har nästan alltid naiva föräldrar som tror alla om gott.

Och med det menar du att små gossar som misshandlar och mördar tjejer nästan alltid har pappor som har misshandlat mammorna? Du är säkert inte helt ute och cyklar. Hur är Billys hemförhållanden? Lever mamman och pappan ihop?
Citera
2017-05-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Han är ju inte klassificerad kriminell förutom ev misshandeln.
Inte helt ovanligt att tjejer örfilar killar vid bråk, killarna försvarar med en smäll tillbaka och det blir misshandel. Kanske låter kontroversiellt och förmildrande och det är inte min tanke, bara menar att det lätt blir dramatiskt för par i deras ålder och misshandel inte alltid handlar om att man hamnar på intensivvård. Oavsett är det år helvete.

Hon verkar ju dock förlåtit honom? Drog hon tillbaka anmälan?

Övriga gärningar han gjort känns ju inte konstigt när man tänker på åldern då. Första måste han varit kring 15 år, bor på vischan, rena pojkstreck 2000-talet.

Det var hennes pappa som anmälde. Och jag tror inte anmälan om kvinnomisshandel kan dras tillbaka. Läste nåt om det här.
Citera
2017-05-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
En 19-åring är faktiskt myndig. Föräldrar kan försöka ge goda råd till myndiga barn. Men de får inte hindra dem från att umgås med vem de vill. Jämför med den avskyvärda s.k. hederskulturen där männen i familjen bestämmer över flickor och kvinnor i alla åldrar. Så vill jag verkligen inte ha det i Sverige!

Absolut. Men hon blev ju ihop med honom när hon var 14, och förhållandet beskrivs av vänner som destruktivt. Och mellan 14 och 18 var hon ju inte myndig och föräldrarna hade således ansvar för henne.
Citera
2017-05-18, 20:51
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tror han var tvungen att välja vattnet. Han hade ju enligt en anhörig köpt mycket sprit och piller, så troligtvis var han hög. Att ta bilen och sedan råka köra i diket med ett lik i bagageluckan är en enorm risk.

Hade han varit nykter hade han tagit bilen även om han inte längre hade ett körkort.

Skulle säga att det trots allt vore mycket bättre för honom att åka en bit från gården för att dumpa kroppen! Åker han i diket efter ett par kilometer så är det ju bara att ta med sig liket in i skogen.
Allt är bättre än att dumpa liket på sin egen bakgård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in