Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Det tycker inte jag. Har man mördat någon och sitter med en kropp som man måste få bort så vill man nog inte transportera den allt för långt. Där kan jag tänka mig att man blir väldigt paranoid och inbillar sig att det ska dyka upp folk överallt eller att någon ser en som är ute och går med hund. Och då gör man kanske dumpningen på ett ställe som ligger nära till hands. När vi läser FUP sen så sitter vi med mycket fakta, t ex någon dyker upp klockan X, sen dök Y upp klockan Z. Men det vet inte personen som sitter där med kroppen. Utan jag kan tänka mig att värsta möjliga scenario alltid dyker upp i huvudet. Kolla bara på stackars Lisa Holm hur "dumt" hon blev dumpad. En sjö är till och med bättre än så. Han kanske inte ens visste att folk(som han inte kan lita på) visste att hon var hos honom den kvällen. Vi kan inte ta för givet att han i sin panik har alla fakta som vi har nu.
Men vem vet, han är kanske oskyldig. Vi får se.
En person som handlar i panik kan gömma en kropp betydligt närmare än dom dryga 200 meter som det är från huset och ner till sjön.
Det finns dessutom en väg från huset ner till sjön så den gör transporten lätt.
Då det är en jordbruksfastighet så finns det till och med kanske en fyrhjuling där som gör transporten väldigt lätt. Lägger man till att den vägen ligger ensligt och utan insyn från någon annan fastighet så är ju sjön perfekt. Vet någon om sjön är väldigt djup utanför udden?
Skulle Billy ha gett sig ut med bil utan körkort så hade han riskerat att åka fast för polisen kände nog väldigt väl till honom och dom bilar som fanns i hans närhet med tanke på hans historia.
Det var dessutom cruising i närheten så polisen var nog lite extra vaksamma den natten.
Det finns flera exempel på män som har mördat och gömt kroppen väldigt nära.
En man mördade sin sambo och i panik så la han hennes kropp i oljetanken i det egna huset.
http://www.expressen.se/kvallsposten/sambon-gomde-zenias-doda-kropp-i-oljetanken/
Den här mannen grävde ner sin sambo under en gammal eka som låg upp och ner på baksidan av deras egna hus. Den gamla båten låg bara ett par meter från döttrarnas kaninbur.
http://www.dt.se/allmant/dalarna/har-lag-marie-nedgravd