2017-05-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
http://nwt.se/arvika/2017/05/18/kevins-familj-trott-pa

Men, han är ändå inte helt övertygad att bröderna är oskyldiga.

– Det märks att det är plågsamt för barnen, men av 1 300 som blev förhörda i utredningen var det bara bröderna som visste någonting. Så att de har sett någonting eller varit delaktiga tycker jag är en självklarhet.

Hur fan kan han ens säga så?
Vad är det bröderna "visste"?

Verkar som att morbrodern fortfarande är påverkad av Sandbergs version av att bröderna faktiskt sagt något som stämmer. Verkar i alla fall inte som att SVT eller DN hittat något av värde i deras historier.

Bröderna visste ju det mesta, efter det att snuten informerat dem i förhör.

Sedan säger förhörsledaren iskallt att barnen visste sånt bara en mördare kunde veta.

DET VAR JU DU DIN JÄVLA FITTA SOM BERÄTTADE OM SKADAN PÅ HALSEN OCH DIN SKÄGGAPA TILL KOLLEGA SOM SA VAR KEVIN LÅG.

Helvete vilken tur att förhören filmades...
Citera
2017-05-19, 09:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy

De gjorde något bra i alla fall...det hade varit mycket svårt att få fram något annars. Att de filmar bevisar också att de stenhårt trodde på sina metoder och på det som de ansåg sig få fram.
Citera
2017-05-19, 09:22
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:

Sedan säger förhörsledaren iskallt att barnen visste sånt bara en mördare kunde veta.

DET VAR JU DU DIN JÄVLA FITTA SOM BERÄTTADE OM SKADAN PÅ HALSEN OCH DIN SKÄGGAPA TILL KOLLEGA SOM SA VAR KEVIN LÅG.

ja absolut, men "den avgörande förhören" finns ändå INTE någonstans, förutom i RS sjuka huvud
Citera
2017-05-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Haha nervös? Förstår inte varför man genomför en presskonferens bara och va man vill med den

Det är mycket du inte förstår, det vet vi!
Du har inte funderat på att bröderna tvingats vara tysta i alla dessa år och nu vill säga något!?
Nää, trodde inte du hade tänkt dig in i deras situation , då du verkar bedriva nån slags personlig kampanj mot dom!
Citera
2017-05-19, 09:34
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
http://nwt.se/arvika/2017/05/18/kevins-familj-trott-pa

Men, han är ändå inte helt övertygad att bröderna är oskyldiga.

– Det märks att det är plågsamt för barnen, men av 1 300 som blev förhörda i utredningen var det bara bröderna som visste någonting. Så att de har sett någonting eller varit delaktiga tycker jag är en självklarhet.

Hur fan kan han ens säga så?
Vad är det bröderna "visste"?

Verkar som att morbrodern fortfarande är påverkad av Sandbergs version av att bröderna faktiskt sagt något som stämmer. Verkar i alla fall inte som att SVT eller DN hittat något av värde i deras historier.
Knappast
Han säger oxå:
– Rolf Sandberg tycker jag inte direkt har gjort ett lysande jobb... Till oss i familjen sa han att bröderna erkänt och berättat i detalj hur mordet gått till och hur de fraktat Kevin. Han ljög oss rakt upp i ansiktet, och det har kommit fram nu 19 år senare.
Citera
2017-05-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De gjorde något bra i alla fall...det hade varit mycket svårt att få fram något annars. Att de filmar bevisar också att de stenhårt trodde på sina metoder och på det som de ansåg sig få fram.

Håller med om det.

Rolf trodde dock tydligen inte lika mycket till slut och filmade inte det "klockrena" erkännandet då R angav C...
Citera
2017-05-19, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
ja absolut, men "den avgörande förhören" finns ändå INTE någonstans, förutom i RS sjuka huvud

Precis.

Beträffande presskonferensen kan det ju vara så att det finns ett tryck från media och killarna väljer att riva av så mycket som möjligt vid ett och samma tillfälle.
Citera
2017-05-19, 09:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Rolf trodde dock tydligen inte lika mycket till slut och filmade inte det "klockrena" erkännandet då R angav C...

Det kanske är ett uttryck för både »självbevarelsedrift« och »makt«. Om de känt minsta tvivel över sina metoder skulle de garanterat ha destruerat det som är inspelat. Att de inte tog med det »klockrena« är nog för att kunna säga att det var »klockrent« utan att kunna ifrågasättas.

Jag tror således inte RS pratar på och tänker att de har gjort fel eller kommit fram till fel resultat. Däremot tror jag att han ville »äga« slutscenen. Märkligt, ja, men det är i sanningen något helt märkligt det som skedde då för snart 19 år sedan.
Citera
2017-05-19, 09:57
Medlem
AlbusPercivals avatar
Fy fan säger jag bara. Efter ha kollat på dessa tre klipp av dokumentären så är det en sak jag vill konstatera.

Alla ansvariga som hade hand om detta borde stå inför rätta (bara för de jobbar för staten så kommer det tyvärr aldrig hända) Hur fan kan man pressa ett barn på de viset? Hur fan kan man tala om för ett barn att ifall han säger si så får han så. 5 år gammal de flesta av er inser inte hur ung man är när man är 5.

Jag själv vet inte vad jag ska säga angående skyldiga eller icke skyldiga men eftesom Leif GW har sagt att han är övertygad att barnen är oskyldiga så står jag fast vid det han säger då jag vet vad för kapacitet han sitter på. Sen utifrån eget perspektiv av de barnen sagt i förhör så lät det som om de varit med i någon dröm och därefter förklarat allting. Tror knappast att detta är något man glömmer ifall de nu har hänt. Liksom tre barn befinner sig på ett ställe där ett av barnen dör. Det finns inte en chans att de resterande två barnen inte skulle tala om vad som egentligen hände ifall de nu skulle hända något. Allt barnen gjorde i dokumentären var spekulationer.
Citera
2017-05-19, 09:59
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:

Ja, verkligen tur att de filmats. Och att någon, "tipsaren" sparat dem och sett till att de kom fram i ljuset. Vem är denne person? Guldstjärna till honom/henne.
Först sa man i nyheter att ingenting dokumenterat finns kvar att studera, det är rutin att alla dokument förstörs när så lång tid gått och fallet är "avslutat".
Arma familj, stackars pojkar. De ska ha upprättelse.
Citera
2017-05-19, 10:08
Medlem
Jag hoppas bara att ingen journalist förstör
allt genom att ta upp domen om sexuellt
övergrepp på presskonferensen.

Jag tycker att killarna ska få möjlighet
att lägga fram sin sak på det sätt som
de vill.
Senast redigerad av Mustellaminuta 2017-05-19 kl. 10:11.
Citera
2017-05-19, 10:13
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag hoppas bara att ingen journalist förstör
allt genom att ta upp domen om sexuellt
övergrepp på presskonferensen.

Jag tycker att killarna ska få möjlighet
att lägga fram sin sak på det sätt som
de vill.
Du kan vara säker på att ingen tar upp det eftersom den som tar upp det skulle göra sig till ett åtlöje på ungefär samma nivå som Lamberz, Stenius och resten av Quickdårarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in