Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han hade inte ens tvekat på frågan om inget tillhygge använts.

Dom såg yttre skador på kroppen direkt den hittades. Kollade just genom presskonferensen från den 16 maj med polisen. Alltså dom var blixtsnabba med att se yttre våld på kroppen och ändra till mord.

Vet inte hur mycket längre vi ska älta detta med tillhygge. Vi verkar inte komma längre.

Men om han var så säker varför var han så säker på att ingen revolver använts men tillhygge kanske...

Nej tillhygge är absolut inte bekräftat, kan lika bra bara skador orsakat av när han dumpade henne, flöt hon eller var hon kedjan vid en vikt?

Det är en diskussionsforum du vet, du säger en sak jag en annan det betyder att ingen av oss kan säga att du avslutar vi detta.
Citera
2017-05-18, 23:51
Medlem
Är ju faktiskt ett väldigt vanligt tillvägagångssätt att strypa en annan svagare person till döds.
Så det skulle jag personligen gissa på. Då är väl tillhygget ett rep eller livrem t ex.
Stämmer ju väldigt bra om han gjordet det i affekt.
Mer långsökt om han tog en påk eller annat föremål och slog ihjäl henne med (i alla fall i en nära relation).
Sedan får man väl anta att de druckit en del och då är det ju lättare att "spärrarna" släpper.
Blir intressant när FUpen kommer.
Citera
2017-05-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Fredrik: "Ingen av oss 3 var med Tova, vittnen blabla".

Ska ställas mot vittnesuppgiften om att Tova ringde vän och sa att hon var på gården.

Tror du misstolkar det han säger. Han säger att ingen har sett alla 4 tillsammans. De andra 2 är helt avskrivna som misstänkta för delaktighet.
Citera
2017-05-18, 23:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Men om han var så säker varför var han så säker på att ingen revolver använts men tillhygge kanske...

Nej tillhygge är absolut inte bekräftat, kan lika bra bara skador orsakat av när han dumpade henne, flöt hon eller var hon kedjan vid en vikt?

Det är en diskussionsforum du vet, du säger en sak jag en annan det betyder att ingen av oss kan säga att du avslutar vi detta.

Du pratar om plastpåsar och onani. Så ja. Från min del är det klart. Tillhygge är använt enligt en intervju jag sett men jag hittar den inte nu. Intervjun var efter polisens presskonferens klockan 13.30 den 16 maj med någon av alla tusen nyhetsbyråer. Så nu tänker inte jag diskutera tillhygge med dig mer alltså avslutar jag det.
Citera
2017-05-18, 23:55
Bannlyst
Citat:

Ska ställas mot vittnesuppgiften om att Tova ringde vän och sa att hon var på gården.
Kan hon ha gjort något själv när dom inte var där menar du, dom åkte båt hon var i huset knarkade söp skadade sig själv?
Citera
2017-05-18, 23:56
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Tror du misstolkar det han säger. Han säger att ingen har sett alla 4 tillsammans. De andra 2 är helt avskrivna som misstänkta för delaktighet.

Fredrik skjutsade henne till gården, enligt uppgifter i tråden.
Och att GMsedan körde iväg dem från gården.

Jag tolkar det som att alla 4 åtminstone någon gång under eftermiddagen/kvällen varit tillsammans.
Citera
2017-05-18, 23:57
Medlem
Angående frågan om tillhygge så kan jag bekräfta att åklagaren sagt att det använts - antingen var det skrivet i en tidning eller också sa han det i en interjvu - det är jag 100 % säker på.
Jag har följt fallet noga och läst hela tråden !!!!
Citera
2017-05-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den dummaste frågan hitintills i tråden
Behövs det några orsaker när man är ihop med en sjukligt svartsjuk kille med ett enormt kontrollbehov? Billy ville ju inte att Tova ens skulle umgås med sina tjejkompisar!
Billy ville kontrollera allt hon gjorde och hon kanske fick ett sms från någon som han ansåg var fel person och då small det!

Min fråga var inte på något sätt dum. Självklart behövs det orsaker till att något sker. Orsaker till misshandel som t.ex det av mig understrukna här över och jag undrar vad den utlösande faktorn till misshandeln var. Förresten sä visste jag inte ens det understrukna här över..
Citera
2017-05-18, 23:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Han sa inte så. Han sa något om att de tre inte var tillsammans med Tova. Och det kan mycket väl stämma. Fredrik var med Jimmy på cruising. Och Billy var ensam med Tova. Så de allihop var inte tillsammans med Tova.
Citera
2017-05-18, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Angående frågan om tillhygge så kan jag bekräfta att åklagaren sagt att det använts - antingen var det skrivet i en tidning eller också sa han det i en interjvu - det är jag 100 % säker på.
Jag har följt fallet noga och läst hela tråden !!!!
Då har du inte läst hela tråden med en länk till interbjun med honom.
Skulle gissa att jag missat 100 inlägg kanske
Citera
2017-05-19, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Aha, tackar för det klargörandet - man lär sig något nytt varje dag (sedan hoppas jag förstås att jag aldrig får någon praktisk nytta av just denna kunskapen ).

Men vad kan de egentligen ha för nytta av det som trilla in på hans feja nu och framöver? Det är ju inte som att han själv kan skriva något komprometterande där han sitter, och alla i hans omgivning vet nog var han sitter så ingen annan lär ju heller skriva något som ev kan avslöja inblandning eller så?

Klart de går igenom hans pm mm. T ex de som kom och skickades innan Tovas död. Men de är säkert klara med det nu.
Jag tror inte Blyfa prioriterar fb just nu bara.
Kanske om några dagar om åklagaren släpper igenom brev från anhöriga och dessa påpekar att något borde göras med fb.
Citera
2017-05-19, 00:01
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han sa inte så. Han sa något om att de tre inte var tillsammans med Tova. Och det kan mycket väl stämma. Fredrik var med Jimmy på cruising. Och Billy var ensam med Tova. Så de allihop var inte tillsammans med Tova.

Ja. Men Fredrik skjutsade henne till gården. Och att Billy "körde sedan plötsligt iväg alla från gården".
Någon gång under eftermiddagen/kvällen har de nog alla 4 vistats tillsammans under åtminstone någon tid tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in