Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 21:52
Medlem
Billys pappa finns inte på Lexbase så han är då inte dömd för misshandel.
Citera
2017-05-18, 21:52
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Åklagaren svarade nej på vapen men ja på tillhygge. Jag vet inte vad som klassas som tillhygge, hammare, yxa, påk eller det kanske är vapen. Någon som kan juridiken bättre kanske kan förklara.

Och där kom jag äntligen ikapp i tråden.
Hemsk tråd i dubbel bemärkelse detta. Dels för själva dådet och dels för att den växer fortare än en flyktingpenis i ett badhus.

Som tillhygge kan väl även en flaska räknas?
Billy har varit full, arg och bensad, och dragit en flaska i huvudet på B.O. men den här gången gick det inte som i Hollywoodfilmer där flaskan går i tusen bitar och den angripne bara ruskar på huvudet.
En glasflaska kan vara jäkligt hård och duger säkert att slå ihjäl någon med, den behöver inte ens nödvändigtvis gå sönder.

Bara en tanke från mig.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-05-18, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Billy sa till Tovas pappa att Tova varit hos honom på lördagskvällen. Tova sa själv i telefon till en kompis att hon var där. Så han förnekar inte det. Däremot säger han att hon åkte därifrån med någon hon kontaktat på en skjutsgrupp på nätet. Det är ju lätt att kolla om hon gjorde det via t ex Facebook, mail, telefon eller sms.

Varje lögn innehåller ett visst mått av sanning, är det inte så det brukar heta?

Vad sägs om att Tova faktiskt ringde en person för att fixa skjuts, vederbörande var en vän men dessutom man. Tova låter glad i telefonen, x:et överhör samtalet och ilskan börjar koka ... ?

Vännen är en av de män som har suttit anhållna. Han kör till gården, får veta att både han och den andre som var misstänkt ska lämna gården därför att Tova redan har åkt därifrån.

Dagen efter förklarar x:et genom en lögn vad som hade hänt Tova och varför hon inte var på gården när vännen kom för att hämta henne, hon blev hämtad av någon i en skjutsgrupp istället.

Något åt det hållet kan förklara ett och annat.
Citera
2017-05-18, 21:54
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Billys pappa finns inte på Lexbase så han är då inte dömd för misshandel.
Lexbase går bara några år tillbaka, han kan vara dömd innan deras registers början.
Citera
2017-05-18, 21:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Och där kom jag äntligen ikapp i tråden.
Hemsk tråd i dubbel bemärkelse detta. Dels för själva dådet och dels för att den växer fortare än en flyktingpenis i ett badhus.

Som tillhygge kan väl även en flaska räknas?
Billy har varit full, arg och bensad, och dragit en flaska i huvudet på B.O. men den här gången gick det inte som i Hollywoodfilmer där flaskan går i tusen bitar och den angripne bara ruskar på huvudet.
En glasflaska kan vara jäkligt hård och duger säkert att slå ihjäl någon med, den behöver inte ens nödvändigtvis gå sönder.

Bara en tanke från mig.

MVH/Gnomegirl

Kan absolut vara en flaska.

Det kom ut ganska snabbt efter att dom hittade henne att hon hade yttre skador orsakade av något tillhygge på sin kropp. Dom såg det tidigt. Hittar bara inte presskonferensen.
Citera
2017-05-18, 21:57
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men vad i helvete, tror du verkligen att några småungar klarar av att dumpa en kropp hur som helst? Dessutom sitta och ljuga för polisen, för att därefter bli frisläppta.

Aldrig.

Småungar? 22-åriga ligister, säkert inga som helst problem för den typen av människor.
Citera
2017-05-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drebel
Så länge polisen använder hans fb till utredningen så får man inte stänga ner den. När polisen är klar så kan Blyfa ge advokaten inloggningsuppgifterna och advokaten kan i sin tur ge dessa uppgifter till någon som Blyfa önskar. Och den personen kan inaktivera.
Jag har själv fått uppgifter från en anhörig med restriktioner på det viset. Sen om det är oki enligt reglementet vet jag inte.

Aha, tackar för det klargörandet - man lär sig något nytt varje dag (sedan hoppas jag förstås att jag aldrig får någon praktisk nytta av just denna kunskapen ).

Men vad kan de egentligen ha för nytta av det som trilla in på hans feja nu och framöver? Det är ju inte som att han själv kan skriva något komprometterande där han sitter, och alla i hans omgivning vet nog var han sitter så ingen annan lär ju heller skriva något som ev kan avslöja inblandning eller så?
Citera
2017-05-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Handlar om vilken relation man har till sina barn. Har man dialog med sina barn?? Vilket tonläge har man när man diskuterar? Sitter man lugnt ner och är sansad så lyssnar barn. I det här fallet är det självklart att något gått fel med dialogen mellan pappa och barnet. Exet har knarkat och begått brott under alla år som de varit ihop. Detta har föräldrarna vetat om. Skolan har tagit stryk, relationer med vänner har nästan avstannat..föräldrarna verkar inte varit närvarande.. inte haft någon bra dialog med dottern.. Det är tragiskt att säga detta när vi ser konsekvenserna.

Föräldrarna har ju agerat föredömligt nu, så har svårt att tro att de inte gjort det tidigare. Pappan anmälde killen, men Tova vågade/ville inte vittna, föräldrarna åkte för att hämta henne och pappan slog t,om in en ruta för att leta henne..... Men Tova var väl fortfarande hjälplöst förälskad och trodde inte i sin vildaste fantasi att hon skulle bli dödad...kvinnomisshandlare hjärntvättar ofta sina offer på olika vis. Och hjärntvätt lösas nog inte med vanliga köksbordsdiskussioner.

Tror vi får fram mer konstigheter om vi tittar på Billys föräldrar.
Citera
2017-05-18, 22:00
Medlem
kardashanarsels avatar
Synd att hon åkte till honom. Bättre hon åkt till festen direkt Undrar varför hon åkte dit ? Kan vara svårt att bryta upp från någon speciellt en psykopat
Förhållandet tar slut när psykopaten vill inte tvärtom
Citera
2017-05-18, 22:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Du har rätt i att GM är den enda som bär skuld till hennes död.

Men i övrigt skulle ju myndighetsåldern vara 13, enligt dig, eftersom du menar att det ändå inte går att hjälpa tonåringar som hamnat fel.

Nu råkar jag tvärtemot vad du antyder ha erfarenhet av tonåringar, och jag kan informera dig att många gånger är hjälp från vuxenvärlden exakt vad de längtar efter och önskar. Det kan ta tid innan de vågar ta emot hjälpen men de vill ha den.

Det är så typiskt svenskt att abdikera från föräldraansvar så fort det blir jobbigt, med ursäkten "ingen kan ändå styra över en tonåring"!
Nu får du banne mig skärpa dig, du drar slutsatser som är helt uppåt väggarna
Var har jag skrivit att det inte går att hjälpa tonåringar som har hamnat fel?
Det jag skrev var att tonåringar är svåra att styra, dom har hemligheter och dom har en frigörelseprocess osv.

Jag skriver om Tova som i mångt och mycket framstår som en bra tjej och skötsam tjej som sköter skolan, simmar och tävlar och leder simklasser... men hon har troligen haft lite hemligheter som handlar om hur hennes förhållande med Billy har varit.
I mars fick föräldrarna reda på hur det såg ut på grund av misshandeln som då blev synlig.
Troligen har Tova inte velat berätta något för hon var kanske så förälskad och det är en skam att erkänna att den man älskar misshandlar och kränker en.
När föräldrarna fick veta tog förhållandet slut och Tova fick börja leva en vanligt tonårsliv utan en svartsjuk och kontrollerande pojkvän som skadade henne.
Frågar igen... Vad gjorde hon där hos Billy den kvällen?

Alla tonåringar har hemligheter, det handlar bara om vilken typ av hemligheter, dom som är farliga för dom eller dom som hör till frigörelseprocessen. Tyvärr hade Tova hemligheter som inte var bra för henne, men en ung tjej är ofta väldigt naiv tyvärr. Det blev hennes död.

Nej jag tror inte du har erfarenhet av trasslande tonåringar.
Jag har barn och barnbarn och flera styvbarn där tyvärr några hamnade riktigt snett innan jag kom in i deras liv och det var jag som fick ta tag i det och räta upp det.
Jag har tillbringat otaliga timmar på BUP med styvbarnen, satt en av dom på LVU då inget annat hjälpte för hen missbrukade och jag kunde inte sitta på hen 24 timmar på dygnet.
Det enda som kunde rädda livet på hen var LVU och i dag är hen drogfri sen flera år.
Dra inte slutsatser som "abdikera från föräldraansvar så fort det blir jobbigt" för du har inte en jävla aning om vad "jobbigt" betyder!!!
Citera
2017-05-18, 22:06
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu får du banne mig skärpa dig, du drar slutsatser som är helt uppåt väggarna
Var har jag skrivit att det inte går att hjälpa tonåringar som har hamnat fel?
Det jag skrev var att tonåringar är svåra att styra, dom har hemligheter och dom har en frigörelseprocess osv.

Jag skriver om Tova som i mångt och mycket framstår som en bra tjej och skötsam tjej som sköter skolan, simmar och tävlar och leder simklasser... men hon har troligen haft lite hemligheter som handlar om hur hennes förhållande med Billy har varit.
I mars fick föräldrarna reda på hur det såg ut på grund av misshandeln som då blev synlig.
Troligen har Tova inte velat berätta något för hon var kanske så förälskad och det är en skam att erkänna att den man älskar misshandlar och kränker en.
När föräldrarna fick veta tog förhållandet slut och Tova fick börja leva en vanligt tonårsliv utan en svartsjuk och kontrollerande pojkvän som skadade henne.
Frågar igen... Vad gjorde hon där hos Billy den kvällen?

Alla tonåringar har hemligheter, det handlar bara om vilken typ av hemligheter, dom som är farliga för dom eller dom som hör till frigörelseprocessen. Tyvärr hade Tova hemligheter som inte var bra för henne, men en ung tjej är ofta väldigt naiv tyvärr. Det blev hennes död.

Nej jag tror inte du har erfarenhet av trasslande tonåringar.
Jag har barn och barnbarn och flera styvbarn där tyvärr några hamnade riktigt snett innan jag kom in i deras liv och det var jag som fick ta tag i det och räta upp det.
Jag har tillbringat otaliga timmar på BUP med styvbarnen, satt en av dom på LVU då inget annat hjälpte för hen missbrukade och jag kunde inte sitta på hen 24 timmar på dygnet.
Det enda som kunde rädda livet på hen var LVU och i dag är hen drogfri sen flera år.
Dra inte slutsatser som "abdikera från föräldraansvar så fort det blir jobbigt" för du har inte en jävla aning om vad "jobbigt" betyder!!!

Ja det går inte bestämma över en tonåring p det sättet Det blir bara värre
Citera
2017-05-18, 22:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awsomechick
Läste igenom den misstänktas facebookprofil och kommentarerna där och rätta mig om jag har fel med är den häktade bror med den andre misstänkta som släpptes?!

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Fadern, sonen och den heliga anden:
https://www.ratsit.se/19941212-Billy_Anders_Fagerstrom_Forsa/MiYRJ1JgxricRD3HVk-KNjjj7Rj7hy04SLKCvMNJNdw#personerPaAdressen

Jimmy:
https://www.ratsit.se/19940810-Stig_Jimmy_Johannes_Eriksson_Iggesund/2W5QjkhQVnKuDWXdypJkK40xzwd5p_719jPUARf0VEc#person erPaAdressen

I tråden har det nämnts att kompisar bodde med Billy. Betyder det att de automatiskt var skrivna där? Nej. Jag har bott hos pojkvänner i perioder utan att vara skriven där. Likaså har jag delat lägenhet med kompisar utan att vara skriven där. Och jag tror inte jag på något vis är unik. Påstående om att kompisar bodde där kan vara felaktigt eller så inte. Men inte något vi med säkerhet hittar i folkbokföringen. När det gäller den är inte alla laglydiga. Det finns säkert någon från orten som vet ifall det är ett falskt eller sant påståenden. I alla fall inget jag hittat på.

Pappan har vad jag förstått 2 boenden. Det stod om det tidigt i tråden. Han anses bo i det andra boendet och jag förmodar att det är dit Billy begav sig på morgonen efter att Tova var död. Det ställe där Tovas föräldrar hittade honom. Det ställe han ville ha skjuts av kompisarna från för att åka till gården.

Citat:
Ursprungligen postat av stairox
Jag har lite svårt att förstå varför inte ett enkelt sammanhang kunde fungera:

Alla tre är på gården -> Tova kommer dit -> umgås ett tag -> dom två övriga skickas iväg av ex-pojkvännen -> nånting händer medan två övriga är på annat håll -> ex-pojkvännen vill ha dem tillbaka för att hjälpa till då nåt gått fel -> dumpar kroppen tillsammans i sjön (söndag morgon) -> efter det är det svårt att förklara om mna inte har vattentätt alibi. Och jag tycker faktiskt det verkar som om dom två frisläppta inte har riktigt vattentätt alibi.

Men det här är bara mina egna tankar.

Enligt åklagaren så dödade Billy Tova på egen hand och forslade bort kroppen på egen hand. Kompisarna hjälpte honom alltså inte med det.

Citat:
Ursprungligen postat av stairox
Jag tror faktiskt inte det, efter vad man sett på sociala media under dagen. Jag tror faktiskt dom två andra har varit inblandade senare på natten (efter att dom först åkt iväg och blivit kallade tillbaka av GM1). Jag anser särskilt den ena grabbens inlägg idag på fb underskriver det hela.

Jag tror faktiskt att de två andra fortfarande blir åtalade för typ skyddande av brottsling och brott mot griftefriden. Vad gör man inte för sina kompisar? :/

Jag säger som tidigare: Enligt åklagaren så dödade Billy på egen hand och forskade bort kroppen på egen hand. Kompisarna hjälpte honom alltså inte med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in