Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, jag är helt med på det du säger. Har läst många förhör. Det jag undrade över är hur mycket bevis den åtalade får veta vid varje häktning/omhäktning.

Jag tror inte han får allt eftersom väldigt mycket inte är analyserat än. Svårt att säga ju. Beror ju på också vem som är förhörsledare. Mycket håller de nog bakom ryggen för att motbevisa vissa saker som han kanske säger. Då kan man plocka fram något: "Men hur kan det komma sig att DETTA fanns där eller där?" osv. Förhörsteknik är ju väldigt personligt hos en förhörsledare.
Citera
2017-05-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag har inte någonstans läst tidslaget för telefonsamtalet bekräftat. Vi har ingen aning om när samtalet ägde rum. Det är en stoor mega detalj som vi ännu saknar. Det har pendlat från allt mellan 21 till midnatt men inget är bekräftat och polisen säger ingenting. Dom drog tillbaka att hon setts kl 21.30 någonstans som dom skrev i efterlysningen som kom ut i början.

Du har rätt.

Någon gång under lördagskvällen ringde hon till en kompis och berättade att hon befann sig på en gård i trakten. Enligt vänner lät hon då glad och uppgav att hon mådde bra. Samtalet är det sista kända livstecknet från 19-åringen.
Citera
2017-05-18, 14:24
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Jag har också läst det. Så behövs ingen källa. Men jag trodde att alla uppfattat det som avskrivna ändå. Skitsamma om inte raderas, det är inte min sajt. Men trodde att man har lite heder och ansvar som en.

Här är lite från "pålitliga" media:
http://omni.se/a/84kzA
Citera
2017-05-18, 14:25
Medlem
Citat:
Jag har inte någonstans läst tidslaget för telefonsamtalet bekräftat. Vi har ingen aning om när samtalet ägde rum. Det är en stoor mega detalj som vi ännu saknar. Det har pendlat från allt mellan 21 till midnatt men inget är bekräftat och polisen säger ingenting. Dom drog tillbaka att hon setts kl 21.30 någonstans som dom skrev i efterlysningen som kom ut i början.

Det är ju bekräftat eftersom vännen hon ringde vid 21.30-tiden berättade det!
Citera
2017-05-18, 14:27
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju bekräftat eftersom vännen hon ringde vid 21.30-tiden berättade det!

Att hon ringt 21.30?! Det är i så fall en stor nyhet för tråden för ingen vet vilken tid hon ringde väninnan. Har du källa?
Citera
2017-05-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daigle
SAMMANFATTNING:

MGM:
1. Billy ”Blyfa” Fagerström, född 1994.
Enligt uppgift från Facebook är Billy Tovas expojkvän.
Bild:
https://cdn-07.minfil.org/v3ScF5bfbe...54732179_n.jpg
FB: https://www.facebook.com/Blyfa
Mantalsskriven ... ?

2. Jimmy ”Bumbo” Ericsson, född 1994.
Bild: https://minfil.org/5I0CIGVxErKoQtEKR...43143023_n.jpg
FB: https://www.facebook.com/bumbo94
Mantalsskriven:....?

Bildlänkarna fungerar inte. Har du lagt upp rätt länk?
Citera
2017-05-18, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Alltså - nu var det ju så att Tova ringde sent på natten till en nära kompis och berättade då att hon var ute på gården och inte skulle gå på festen. När så föräldrarna började oroa sig framåt nattkröken, hon hade ju sagt hon skulle ringa för att bli hämtad, försökte de nå henne på hennes mobil men de fick inget svar. Att de då ringer runt till hennes nära kompisar är väl inte så märkligt och förmodligen fick de kontakt med tjejen som talat med Tova på telefonen under kvällen och på så sätt fick föräldrarna veta att hon var ute på gården hos exet. Allt sammantaget då = inte hört av sig, svarar inte på telefon, är enligt uppgift på gården leder till den självklara slutledningen att det är där hon måste finnas varpå föräldrarna åker dit. Förmodligen med hjärtat i halsgropen med tanke på allt, att de då slår sönder ett fönster för att komma in när ingen öppnar tycker jag nog är det minst märkliga i hela historien!! En fullständigt normal reaktion skulle jag vilja säga. Men så förfärligt sorgligt att de kom försent.

Vad som däremot är fruktansvärt magstarkt, det är att exet har mage att SMSa Tovas pappa och kräva betalt för den trasiga rutan. Psykopatvarning!!
Vet du detta eller gissar du som vi andra?

Att pappan skulle ringt till en kompis till henne under natten, fått reda på att hon med med Billy sedan gt sig att sova och på morgonen åker dit och slår sönder fönstret.

Ja isåfall är pappan tamefan medansvarig till Tovas öde främst genom att vara en idiot.
Citera
2017-05-18, 14:29
Bannlyst
Citat:
Att hon ringt 21.30?! Det är i så fall en stor nyhet för tråden för ingen vet vilken tid hon ringde väninnan. Har du källa?
21:30 har stått på mängder av ställen i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Du har rätt.

Någon gång under lördagskvällen ringde hon till en kompis och berättade att hon befann sig på en gård i trakten. Enligt vänner lät hon då glad och uppgav att hon mådde bra. Samtalet är det sista kända livstecknet från 19-åringen.

De har nog koll på exakt när de talades vid. Står ju på vännen mobillogg.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte han får allt eftersom väldigt mycket inte är analyserat än. Svårt att säga ju. Beror ju på också vem som är förhörsledare. Mycket håller de nog bakom ryggen för att motbevisa vissa saker som han kanske säger. Då kan man plocka fram något: "Men hur kan det komma sig att DETTA fanns där eller där?" osv. Förhörsteknik är ju väldigt personligt hos en förhörsledare.

Det är många inblandade i förhören antar jag.
Citera
2017-05-18, 14:30
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tvärtom borde pappan ha varit mer bestämmande och förbjudit relationen med denna kvinnomisshandlare och mördare.
En 19-åring är faktiskt myndig. Föräldrar kan försöka ge goda råd till myndiga barn. Men de får inte hindra dem från att umgås med vem de vill. Jämför med den avskyvärda s.k. hederskulturen där männen i familjen bestämmer över flickor och kvinnor i alla åldrar. Så vill jag verkligen inte ha det i Sverige!
Citera
2017-05-18, 14:30
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tvärtom, helt normalt att pappan blir jätteorolig. Exet har slagit henne, är småkriminell och nu är dottern spårlöst försvunnen efter att ha varit med exet.

En pappa som tar det lugnt och inte tappar fattningen i ett sådant läge får man nog se som efterbliven eller extremt naiv/godtrogen.

Dessutom hade en sån pappa i den här tråden kallats "efterbliven" "idiot" och misstänkts för att själv vara förövare ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in