Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nä hon sa väl aldrig att hon inte skulle på festen utan hon kom aldrig på festen. Telefonsamtalet var runt 21:30 så inte så sent.

Flera källor skriver att det var sent på kvällen som hon ringde och jag tror det finns en intervju på video med polisen där de säger att det är någon gång efter 24 00.
Citera
2017-05-18, 14:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte han får allt eftersom väldigt mycket inte är analyserat än. Svårt att säga ju. Beror ju på också vem som är förhörsledare. Mycket håller de nog bakom ryggen för att motbevisa vissa saker som han kanske säger. Då kan man plocka fram något: "Men hur kan det komma sig att DETTA fanns där eller där?" osv. Förhörsteknik är ju väldigt personligt hos en förhörsledare.

Jo, men det är inte förhören jag pratar om. Jag menar häktningsförhandlingen där åklagaren presenterar bevis. Brukar ju bli en del av dessa om man är häktad/omhäktad länge. Hur mycket av bevisen som åklagaren lägger fram vid häktningsförhandlingen får den häktade veta? Det är ju uppenbart om man läser förhör att många bevis är helt okända för den häktade. Är de kända för rätten sedan tidigare? När åklagaren presenterar bevis vid en häktningsförhandling hur mycket av de bevisen får den åtalade veta?

Hoppas min frågeställning är tydligare nu. Alltså frågor kring häktningsförhandlingen och inte förhören.
Citera
2017-05-18, 14:31
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
De har nog koll på exakt när de talades vid. Står ju på vännen mobillogg.

Jo klart polisen vet. Men har inte läst det bekräftat här inne.
Citera
2017-05-18, 14:31
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolloo
Bildlänkarna fungerar inte. Har du lagt upp rätt länk?

Ser ut som att han kopierat tidigare inlägg rakt av, så att hela URL'en inte kommer med.

I tidigare sammanfattningar har du fungerade länkar.
(FB) Misstänkt mord på Tova Moberg, 19, från Njutånger hittad död 2017-05-16
Citera
2017-05-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Att hon ringt 21.30?! Det är i så fall en stor nyhet för tråden för ingen vet vilken tid hon ringde väninnan. Har du källa?

Det fastställdes redan på tisdagkvällen. Ska leta och se om jag hittar artikeln.
Citera
2017-05-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Vad som däremot är fruktansvärt magstarkt, det är att exet har mage att SMSa Tovas pappa och kräva betalt för den trasiga rutan. Psykopatvarning!!

Om exet är oskyldig så är inte SMSet speciellt märkligt.
Citera
2017-05-18, 14:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Vet du detta eller gissar du som vi andra?

Att pappan skulle ringt till en kompis till henne under natten, fått reda på att hon med med Billy sedan gt sig att sova och på morgonen åker dit och slår sönder fönstret.

Ja isåfall är pappan tamefan medansvarig till Tovas öde främst genom att vara en idiot.

Vad jag förstått så sa Tova (som vanligt?) att hon ringer på natten när hon vill hem. Hennes föräldrar lade sig som många föräldrar gör och väntade sig bli väckts av samtalet. När de vaknade på morgonen hade Tova inte ringt och hon dök inte heller upp på badhuset. Så på morgonen började de söka efter henne.
Citera
2017-05-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Dessutom hade en sån pappa i den här tråden kallats "efterbliven" "idiot" och misstänkts för att själv vara förövare ...

Så nästa gång en dotter ska träffa en knarkande våldsam pojkvän som inte kommit hem i tid så ska pappan åka dit och dra in i bilen och säga , du ska inte träffa honom!.

Nja.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det fastställdes redan på tisdagkvällen. Ska leta och se om jag hittar artikeln.

Tack för det är en stor fundering jag haft i dagar. Vilken jäkla tid hon ringde. Hon sa ju att hon var på väg till festen och sen fick man aldrig mer tag i henne. Så tidpunkten för det sista samtalet till väninnan är mycket intressant och jag har inte sett det bekräftat någonstans. Hoppas du kan hitta det.
Citera
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Att pappan skulle ringt till en kompis till henne under natten, fått reda på att hon med med Billy sedan gt sig att sova och på morgonen åker dit och slår sönder fönstret.

Ja isåfall är pappan tamefan medansvarig till Tovas öde främst genom att vara en idiot.

Så du menar att om pappan slog sönder en liten fönsteruta så är han en idiot och medansvarig till mordet på Tova? Hur tänkte du där?
Citera
2017-05-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Det är många inblandade i förhören antar jag.
Nja, egentligen inte. Jag har mest varit med vad gäller sexualbrott (i utkanten av utredningen). Då har förövaren haft två förhörsledare. En som varit ständigt med (själva förhörsledaren) samt förhörsvittne som varierar. Förhörsvittnet är oftast en polis. Två stycken alltså. Utöver det är det advokat och den misstänkte.
Citera
2017-05-18, 14:35
Medlem
C.Ps avatar
Citat:

Men åh, han verkar ju inte läst en enda tidning.. Hon ringde på kvällen inte natten. Hon sa till vännen att hon skulle komma på festen. Föräldrarna upptäckte först på morgonen att hon aldrig ringt på natten för skjuts och låg heller inte i sin säng så då började dom ringa runt.

Förstör inte tråden genom att inte vara ett dugg påläs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in