Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 21:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
De frisläppta är inte friskrivna från utredningen ännu, dock finns inte tillräckligt för att begära dem häktade. Det är inte omöjligt att de är inblandade efter att hon blivit mördad men de kan också ha noll delaktighet. Dock tycker jag det är så skumt att det verkar ha tagit flera förhör innan den ena killen ens berättar vad han vet. Jag kan fan inte komma på någon polare som jag skulle ljuga för eller undanhålla sanningen för att skydda denne om denne var misstänkt för mord. Är folk såhär idiotiska?

X:et kan ha hotat sina kompisar till tystnad. Under förhören kan de ha tagit sina förnuft till fånga och insett att det bästa är att tala ut för att rädda sina egna skinn. X:ets eventuella hot kan ha bleknat i jämförelse med vad polisen har klargjort för dem, att konsekvensen av att ljuga kan resultera i att de riskerar att dömas för någon form av delaktighet.
Citera
2017-05-17, 21:15
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Friska människor brukar inte dö av att trilla ned på marken och slå huvudet, man har ju skallben som tar emot, då ska man landa på en järnspets eller något för att rent av avlida av en knuff.

I min grundskoleklass så dog en tjejs far efter att ha ramlat ner från en stol och slagit i huvudet i golvet. Människans huvud är i regel ömtåligt, även om filmer vill visa en annan bild. En knuff kan mycket väl orsaka detta om personen lander helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fast typ ingen under 30 bast

Volvoraggare är knappast den sortens ungdomar du ser gå runt med näsan i telefonen dygnet runt. Många har inte ens smart phones.
Senast redigerad av Fojos 2017-05-17 kl. 21:18.
Citera
2017-05-17, 21:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
De frisläppta är inte friskrivna från utredningen ännu, dock finns inte tillräckligt för att begära dem häktade. Det är inte omöjligt att de är inblandade efter att hon blivit mördad men de kan också ha noll delaktighet. Dock tycker jag det är så skumt att det verkar ha tagit flera förhör innan den ena killen ens berättar vad han vet. Jag kan fan inte komma på någon polare som jag skulle ljuga för eller undanhålla sanningen för att skydda denne om denne var misstänkt för mord. Är folk såhär idiotiska?

Ja tyvärr är de så puckade!
Hela 80% av världen närmare bestämt.
Känns som om dessa killar inte riktigt har alla hästar i galopp åt samma håll.

Jag tycker det stinker äckel om alla tre
Citera
2017-05-17, 21:16
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nu finns det ju rättstekniska bevis på "tillhygge"
Tillhygge är föremål som omfattar skada. Där inkluderas knytnäve mm

Så nån olycka är det inte. Den här killen är störd

Nej tillhygge är någon sak man slår med, inte bara knytnäve.
Citera
2017-05-17, 21:17
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nu finns det ju rättstekniska bevis på "tillhygge"
Tillhygge är föremål som omfattar skada. Där inkluderas knytnäve mm

Så nån olycka är det inte. Den här killen är störd
Ett tillhygge kan inte vara en knytnäve..

Ett tillhygge är per definition ett provisoriskt/tillfälligt vapen, man brukar ju knappast ta av sig knytnävarna när man kommer hem efter jobbet.
Citera
2017-05-17, 21:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nej tillhygge är någon sak man slår med, inte bara knytnäve.

Inte definierat. Då är det ALLT som orsakar skadar. Slå upp det, det gjorde jag
Citera
2017-05-17, 21:19
Moderator
OYs avatar
Ett vanligt scenario är att gärningspersonen först slår offret för att sedan strypa i syfte att snabbt få tyst på vederbörande.

X:ets tidigare våldshistorik antyder att han har haft en låg tröskel för att tillgripa våld, ingenting talar för att han skulle vara av en mildare kaliber idag.
Citera
2017-05-17, 21:20
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Har någon av de tre sagt att de inte träffade Tova den kvällen?

Inte uttryckligen vad jag vet, men detta har sagts:

"Men plötsligt ska Tovas expojkvän ha bett alla att lämna gården.
– Då åkte alla därifrån, ska den frisläppte mannen ha sagt i förhör. (http://www.aftonbladet.se/a/pykGG)

Om han då uttryckligen bett alla att lämna gården känns det som att BO inte varit där ännu, eftersom hon, tydligen, aldrig har lämnat gården.
Citera
2017-05-17, 21:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Inte uttryckligen vad jag vet, men detta har sagts:

"Men plötsligt ska Tovas expojkvän ha bett alla att lämna gården.
– Då åkte alla därifrån, ska den frisläppte mannen ha sagt i förhör. (http://www.aftonbladet.se/a/pykGG)

Om han då uttryckligen bett alla att lämna gården känns det som att BO inte varit där ännu, eftersom hon, tydligen, aldrig har lämnat gården.

Blev hon ditlockad tror du? Han planerade att ha ihjäl henne för att slippa åtal för misshandel, ett brott för att dölja ett annat?
Citera
2017-05-17, 21:23
Medlem
Bra att kompisarna förstått att deras vän försökte utnyttja dom och pratar ut.

Men dom nekade ju början att dom kände till nåt, om jag upfattat korrekt. Så det är junatt exet bett dom ljuga för honom.
Senast redigerad av werdo 2017-05-17 kl. 21:26.
Citera
2017-05-17, 21:23
Medlem
Browndawgs avatar
Jag såg nyss åklagaren på Aktuellt.

Alla tre män har befunnit sig på gården vid olika tidpunkter under dagen/kvällen. Då är det väl dom som varit ut och buskört med båten där då.

Sen sa han att han släppte dom två andra för att dom mest troligen inte varit på plats vid mordet och bevisen räckte inte för häktning då. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det.
Citera
2017-05-17, 21:24
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Eller så har det varit två helt andra personer med utöver Billy som ännu inte spårats upp
Tror inte att han ljugit hursomhelst.. Hon hittades väl i närheten av där båten hade synts till, så det kan mycket väl hänga ihop på något sätt..

Ibland kan folk bara "veta" saker, i stil med att alla vet ju att den o den pojken inte har rent mjöl i påsen mm. Folk blir ivriga att vara en del av när något sånt här händer...tyvärr, så det kan vara fantasier eller blandar ihop dagar i fyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in