Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 13:51
Medlem
Browndawgs avatar
Häktningsförhandlingen verkar dra ut lite på tiden. Men åklagaren måste kanske vara lite försiktig med vad för bevis han slänger fram om inte mgm vet om bevisen ännu. Så han kan använda dom i förhör framöver.
Citera
2017-05-18, 13:51
Medlem
sylvialikenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rani646
Kan det ha varit så att MGM fått med de 2 andra ut och "letat" efter BO. Därav att de kom upp ur skogen? Snälla inga påhopp jag är ny 😘

Kan de vara lika lurade av Plyfa som stackars Tova blev?
Citera
2017-05-18, 13:53
Medlem
Expressen träffar en nära anhörig till den mordmisstänkte 22-åringen.
– Jag befarar det värsta.
– Jag vet att han köpte massa sprit och piller dagen innan mordet, säger en nära anhörig.
Om polisanmälda misshandeln säger den anhörige:
– Som han berättade så hade de stått och knuffat på varandra. Men eftersom han är så mycket större och starkare än Tova så hade hon farit in i hörnet på en byrå eller nåt, så hon fått ett stort blåmärke under ögat.

När Tovas föräldrar var vid torpet och letade efter dottern råkade de slå sönder en fönsterruta. När de sen träffade en av 22-åringarna hemma hos dennes ena förälder berättade pappan att de tyvärr tagit sönder en fönsterruta. Senare på söndagen fick pappan ett sms från 22-åringen – som krävde ersättning för fönstret, enligt uppgift till Expressen.

Vad ska pappan få för ersättning för att han mördad hans dotter?!
Senast redigerad av MollyCule 2017-05-18 kl. 13:56.
Citera
2017-05-18, 13:54
Medlem
[quote=MollyCule|60768495]Expressen träffar en nära anhörig till den mordmisstänkte 22-åringen.
– Jag befarar det värsta.
– Jag vet att han köpte massa sprit och piller dagen innan mordet, säger en nära anhörig.
Om polisanmälda misshandeln säger den anhörige:
– Som han berättade så hade de stått och knuffat på varandra. Men eftersom han är så mycket större och starkare än Tova så hade hon farit in i hörnet på en byrå eller nåt, så hon fått ett stort blåmärke under ögat.

När Tovas föräldrar var vid torpet och letade efter dottern råkade de slå sönder en fönsterruta. När de sen träffade en av 22-åringarna hemma hos dennes ena förälder berättade pappan att de tyvärr tagit sönder en fönsterruta. Senare på söndagen fick pappan ett sms från 22-åringen – som krävde ersättning för fönstret, enligt uppgift till Expressen.
[/QUOTE

Ändrar svar, såg inte att du skrivit det..
Citera
2017-05-18, 13:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vem är bu*bo?

Häktningsframställan finns här:
(FB) Misstänkt mord på Tova Moberg, 19, från Njutånger hittad död 2017-05-16

Jimmy, en av de två som släppts.
Citera
2017-05-18, 13:55
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om hon inte levde när hon dumpades i vattnet och han visste det, så kan det ju inte vara likgiltighetsuppsåt. Hon var ju redan död och kunde därför inte dö i vattnet. Däremot är det väl griftefridsbritt.

Ok mitt inlägg blev lite luddigt. Ska man dra det kort så kan det vara så att Billy döms för grov misshandel. Det finns ju minst 4 olika bedömningsgrunder , man tittar på vad hände innan det gick så långt, Ev motiv. Men det är vad som hände innnan som är avgörande för bedömningen. Förmildrande kan vara självförsvar, provocerat, panik. Med andra ord en jävligt svår bedömningsfråga.

Mord,dråp,grov misshandel, vållande till annans död.
Nu hoppas jag ju personligen att han torskar på mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Det beror på om det är första gången eller hänt ofta.

Det mest troliga är att pappan fått tag i någon från festen som kläckt ur sig att hon ljög och skulle bara med Billy, sedan vis av historien tidigare så blev han tokig och trodde att dom hade festat vilt och smullit av i huset därav att han bröt sig in för att ta henne hem med våld.

Jag tror faktiskt att pappan är väldigt bestämmande och där ligger en bit av hennes agerade och öde.

Det dyker alltid upp en teori om att pappan är bestämmande. Det gjorde det i tråden med Lisa Holm som jag också följde. Jag tror inte den här farsan är särskilt bestämmande och det tror jag inte heller Lisa Holms var. Inte mer än vilken förälder helst som vill sitt barns bästa. De som inte bryr sig sitter i soffan och låter frugan passa upp dem hela dagarna. Det är ofta de som ska visa något när något verkligen händer, det vill säga de går bananas och helt crazy men egentligen handlar det mer om deras eget sketna liv än om den det drabbat. Det finns inga sådana tendenser hos den här pappan. Han ville ha hem sin dotter oskadd. Därför åkte han till stället hon sist fanns på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Det beror på om det är första gången eller hänt ofta.

Det mest troliga är att pappan fått tag i någon från festen som kläckt ur sig att hon ljög och skulle bara med Billy, sedan vis av historien tidigare så blev han tokig och trodde att dom hade festat vilt och smullit av i huset därav att han bröt sig in för att ta henne hem med våld.

Jag tror faktiskt att pappan är väldigt bestämmande och där ligger en bit av hennes agerade och öde.

Tvärtom borde pappan ha varit mer bestämmande och förbjudit relationen med denna kvinnomisshandlare och mördare.
Citera
Medlem
Enligt Aftonbladet så är den misstänkte häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet på Tova.

Åklagaren menar att det finns risk att 22-åringen undanröjer bevis eller på något sätt försvårar utredningen på fri fot. Som häktningsskäl angavs även att mannen risker att fortsätta sin brottsliga bana, en linje som även tingsrätten valde att gå på.
Senast redigerad av jongari 2017-05-18 kl. 14:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Är detta från första misshandel du tar info ifrån ??

Japp eller den som han blev anmäld för.. för 2 mån sen
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Han blev häktad på sannolika skäl.
Citera
2017-05-18, 13:56
Medlem
Dricksglas55s avatar
Han blev nyss häktad. Fan va skönt! Katastrof om dom släppt han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in