Citat:
Ursprungligen postat av
mahutma_homo
Fast det har framkommit att Sandberg medvetet undanhållit information om hur anteckningarna kom till. Han visade inte de första sidorna för expressen. Där datumet stod. Han kallade det för dagboksanteckingar. Han är manipulativ den här Sandberg. Anteckningarna och teckningen kom till 3 månader efter mordet. Då En polis besöker pappan på psyket. En natt då pappan fått sömnmedel och plötsligt, med polisens "hjälp" vill minnas att en av pojkarna ritat en teckning som han återskapar.
Om du själv tagit Imovane eller liknande sömnmedel och håller dig vaken så vet du hur det påverkar en. Man är som i ett hypnotiskt tillstånd. Inte riktigt vaken och inte riktigt sovande. Man kan få hallucinationer osv. Jag spenderade en gång 3 timmar på att lyssna på röster inne i badrumsventilationshålet. Spelade in dom på band också för att jag var övertygad att det var på riktigt. Senare när jag lyssnade på bandet så är det tyst...
dessutom så är ju denna teckning totalt irrelevant ur fler än denna aspekt. Det är ju fortfarande fel ställe. Kevin hittades inte vid bryggan utan på lastpallen. Bryggan låg vid ett oländigt område, fast spännande för barn ( Christian visade ju hur kul det är där, man kan klänga i träd och klättrra i "berg". Vilken knatte som helst är ju med på det.) Lastpallen där Kevins morfar hittade Kevin ligger alldeles nedanför skolans fotbollsplan. Ett stenkast skriver Nina Hjelmgren i sin rapport Arvika efter Kevin. Ett barnstenkast t o m säger jag. Och Kevins cykel hittades där. Då tror ju jag att Kevin cyklat dit, kollat de stora barnen spela boll. När stora barn spelar fotboll ser de nog inte så mycket mera än just bollspelet och därför har de inte alls haft uppsikt över nån lastpall några tiotal meter därifrån. Alltså kan vem som helst ha lekt åka flotte med Kevin där om vi ska tro att han legat där ända sedan eftermiddagen. Fortfarande är det ju möjligt att han hamnat där senare. Och, vet vi nu, inte flyttad från bryggan. Bryggan kom ju enbart in i bilden för att Dotteviksbarnen gärna leker i det spännande området vid bryggan och skolan redan talat om för alla barnen att Kevin drunknat. Jag antar att Christian precis gått förskoleklass, skulle börja ettan och att han förstås inte undgick den "information" alla fick i skolan; Kevin har drunknat. Och så var bröderna dessutom kompis med den till Robin jämnårige Kevin. Så därför hakar vi inte upp oss på ev bärhjälp. Kevin dog nog där han hittades. Mage ner eller upp kan vi heller inte säkert veta, morfar tog väl inte kort på barnbarnet innan han och mormor försökte återuppliva! Och i den traumasituationen kanske man inte är att lita på, alltså kan man inte spekulera om bryggkant heller. Hur kom boden in i berättelsen: för att sandal och strumpa hittades där? Kan finnas många förklaringar till det.
Och så har vi fått se vilken otrolig duperingsförmåga en psykopat har. Med nya ögon kan man nu läsa Hjelmgrens rapport om samarbetet i Arvika. inte den som rikspolisen avfärdade, utan den som socialstyrelsen bidragit ekonomiskt till.Se fö Nina Hjelmgrens hemsida; hon blev uppenbarligen också duperad trots att hon enligt densamma rapporten hade tillgång till allt material, inkl förhören, de vi fått se nu. Så en erfaren journalist med tillgång till utredningen såg heller inte vad Sandberg var för en. Journalisterna som bevistade de dagliga presskonferenserna har man mer förståelse för att de inte såg " den begravda hunden"
Nån skrev tidigare att RS är väl ansedd i Arvika. Detta kan jag inte hålla med om. Han försökte bl a förbjuda Arvikafestivalen. Tog denna också för mycket resurser från lokalpolisen tro, som ju verkade vara ytterligare en anledning till att han fabricerade ihop en story om pojkarna. Den borttagna radiodokumentären , som nämnts flera ggr i tråden; kanske är det lämpligt att ta bort Sandberg sommarprat också? Där han smutskastar pojkarna och familjen?
Vilken enorm lycka att allt detta kom fram tack vare engagerade människor och jag vilken enorm befrielse för dessa oskyldigt utpekade pojkar och hela familjen.