2017-05-18, 11:20
Medlem
Hur kom polisen fram till att mordet skedde på en annan plats än där kroppen hittades.
GW tror ju att mordet skedde just där kroppen återfanns.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Inte prövat i domstol, på tal om domstol, hela detta fallet skulle haverera i domstol.

Finns absolut ingenting, varken teknisk bevisning eller DNA, vittnen eller några som helst erkännanden men det bryr väl du dig inte om.

Lägg av nu med ditt skitsnack.

Jag påpekar kort och gott att du är en tomte som pratar om alibi, när något sådant inte finns. Jag vet att detta [som kom fram i § 31-utredningen] inte håller juridiskt och jag tror inte att de varit inblandade så sluta kasta skit. Behåll den hos dig själv.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-18 kl. 11:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Att han har en hangup på familjen. Lite stalkervarning på den gode Salzalino.

Ja, det är en otroligt obehaglig person.
Jag trodde först att det var en överdrift när familjen påstod att de har fått uppleva hot och hat under dessa år men Salszalino är ett perfekt exempel till vad stackarna har fått utstå.

En individ med ett helt nytt konto, som är uppe i fler än 200 inlägg där personen förvränger, ljuger, smutskastar familjen om och om igen. Vilket helvete familjen måste ha haft det.
Citera
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår?
Inget av substans nämns under förhören av barnen, allt som någorlunda relevant berättas först av poliserna. Till och med Harrysson och Forsman tar avstånd från hur de förhörde barnen.

Vad är din motivation och agenda i detta? Du är snart uppe i 200 inlägg med bortförklaringar, märkliga teorier samt ren och skär idioti. Var är de skon klämmer för dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
OJ, nya uppgifter kring flyttandet av kroppen.. kan pappan bli misstänkt måntro?

Dagens Expressen är det ifrån.

"Enligt information som ska finnas i den nya utredningen kring fallet, som återupptas i höst efter DN och SVT:s granskning, kan en tredje person ha hjälpt till att flytta på Kevins kropp.
Flera källor berättar för Expressen att uppgiften lämnades redan två månader efter att utredningen avslutades – och nu återigen överlämnats till utredningen.
Den tredje personen, som redan vid tillfället var vuxen, ska vara namngiven. Hen har enligt uppgift burit Kevin till lastpallen där pojken hittades död kvällen den 16 augusti 1998.

Chefsåklagare Niclas Wargren: "Uppgifter av det slaget kommer in".
Chefsåklagare Niclas Wargren i Karlstad leder den nyupptagna förundersökningen om Kevin-fallet.
– Jag kan inte bekräfta eller dementera just det. Men det är riktigt att det uppgifter av det slaget kommer in, säger Niclas Wargren."

Vilken pappa?

Din pappa?

(Han är väl lika jävla hjärndöd som du...)
Citera
2017-05-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Hur kom polisen fram till att mordet skedde på en annan plats än där kroppen hittades.

Vissa av Kevins saker hittades längre upp och han hade också sand på sig som troligtvis kom från lekplatsen längre upp.
Citera
2017-05-18, 11:24
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat

Det handlar väl om att brödernas framtvingade fantasihistorier kretsade kring flytbryggan, men Kevin hittades på lastpallen?

Bröderna verkar ju inte ens ha känt till att lastpallen fanns och när de då fick veta att Kevin hittats vid vattnet så kopplade de det till flytbryggan, som är det ställe de känner till och har lekt vid.
Citera
2017-05-18, 11:26
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Förhören var förkastliga men vi såg ju en tiondel kanske bara? Klart de tar de "värsta"

Är du på riktigt såhär korkad människa?

Det spelar ingen roll om vi bara såg en tiondel, begriper du inte det? Den tiondelen vi såg är INTE acceptabel. Det är ett övergrepp mot barn utfört av myndighetspersoner som vi i regel blir tillsagda att anförtro oss till, lita på.

Förövrigt. Till er som fortsätter tjafsa om den påstådda "våldtäkten" (försök till våldtäkt). Efter att ha läst domen kan jag konstatera att jag också blev våldtagen som 14-åring. Inte bara en gång utan två. Om lagen då varit som den är idag. Släpp det nu!
Citera
2017-05-18, 11:27
Medlem
Citat:
Du är inte kritisk, du har ett nyreggat konto och du har endast diskuterat detta fall på Flashback och ingenting annat. Din agenda är solklar, du har en personlig vendetta mot pojkarna och det är mer än uppenbart. Från ditt första till sista inlägg har du skyllt allt på pojkarna, deras föräldrar och Josefsson, inte en enda gång har du ställt dig själv frågan om de verkligen är skyldiga.

Du har gått så långt som att rent ut sagt ljuga om att du har läst i tråden att någon påstod att den yngre brodern brukade berätta på fyllan att han var delaktig i mordet. Det finns inget sådant inlägg i tråden utan det är något du har hittat på.

Nu har du även kommit med en teori om att pappan kan vara inblandad i det hela, trots att han har ett väldigt starkt alibi då familjen hade besök av en annan familjen när Kevin dödades.

Du är inte kritisk, du har i varenda inlägg i tråden ställt dig emot att pojkarna kan vara oskyldiga.

Det där med erkännande fyllan såg jag tyvärr också. Inlägg av den lätt förståndshandikappade hank-nånting... Eller dåren kings-nånting.

Så det finns ingen anledning att ta på allvar.

Intressant ändå vilken energi vissa uppbådar för att smutskasta de oskyldiga killarna.

Det är något som inte stämmer.
Citera
2017-05-18, 11:27
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Suck, ännu ett helt nytt konto som har en uppenbar agenda.

Det är inte ens väsentligt om forskningen visar att barn har behov att få prata flera gånger eller endast kortare stunder. Problemet är att barnen har fått ledande frågor, blivit pressade på saker de inte har haft någon vetskap och att de inte har haft något juridisk ombud vid sin sida och även det faktum att de åtminstone under en situation nekades att få ha en förälder vid sin sida.
Absolut.
Hur vuxna människor kan bli så hemmablinda/fartblinda i en utredning att de inte själva märker sina ledande frågor är skrämmande. Att sedan benämna det barnen säger som fragment av sådant bara den som var med vid brottsplatsen vet, vem försöker man lura/övertyga?

Jag tror de två som förhörde barnen i tredje programmet var uppriktigt förvånade av sitt eget beteende. Tack och lov så gjorde de ingen pudel utan dissade sin egen insats.
Citera
2017-05-18, 11:28
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Enligt Christianson hade pojkarna blöta byxor upp till knävecken när de sprungit hem på morddagen. Stämmer det?
Nej!
Citera
2017-05-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Lägg av nu med ditt skitsnack.

Jag påpekar kort och gott att du är en tomte som pratar om alibi, när något sådant inte finns. Jag vet att detta inte håller juridiskt och jag tror inte att de varit inblandade så sluta kasta skit. Behåll den hos dig själv.

Du om någon är en tomte, du nämner den juridiska termen av ett alibi. Alibi är dock inte ett ord som endast är förknippat med den juridiska termen av ett alibi, att du har bristande språkkunskaper är ditt problem och inte mitt.
Citera
2017-05-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Att någon ger ett instabilt inttryck är absolut inte ett skäl till att misstänka den för mord. Det finns vad vi hittills sett ingenting som kopplar C till mordet eller för den delen mordplatsen.

För att förtydliga, RS teori om hur det gick till är ihopsnickrad, lika ihopsnickrad som TQ berättelse om hur han mördade Therese i Örjeskogen.
Att de var på flytbryggan finns det inga som helst bevis på, beviset för att killarna inte var där finns i videoförhöret med C och dockan, till slut säger han att man inte kan minnas om man inte varit på plats, han gör heller ingenting med dockan eftersom han inte vet vad han förväntas göra i det läget.

Likadant är det när han ska peka ut mordplatsen på flygbilden, det går inte eftersom han inte har en aning om var han ska peka, han är trots allt 7 år, fantasin över mord och annat sträcker sig inte så långt i hans värld.
Sedan talar polisen om var han ska peka efter typ 4 timmar.

Det enda som finns av tekniskt bevisvärde är fiber från en jacka som ingen av de inblandade hade, utom en 12 åring som hade erkänt att han var på plats, men det räcker inte ens för att stämpla någon för mord, för fibrerna säger ingenting om när de kom dit, de kan ha legat där flera dagar innan Kevin dog.

Allt som allt så kommer Kevin fallet för alltid förbli ett Indiciemål och det kommer krävas ett direkt erkännande för att få det löst, om det ens var mord, vi vet inte vilka blånader på kroppen som kom sig via upplivningsförsöken eller av en ev mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in